Snaga velike franšizne obitelji
Za dobru poslovnu priliku, ponekad je presudno znanje, nekada je važna upornost, katkada treba imati hrabrosti, ali ništa ne vrijedi bez malo sreće. Za Ademira Mehinovića i Ismara Bećirevića, primatelje master franšize branda Husse za teritorij Bosne i Hercegovine, ulazak u poduzetništvo bio je djelimično i rezultat sretnih okolnosti.
– Za Husse sam saznao sasvim slučajno – počinje priču Ademir Mehinović. – Naime, prije tri godine, djevojka i ja smo nabavili mačku Hanku koja je odmah postala omiljena članica porodice. Željeli smo joj obezbjediti maksimalno kvalitetan život, a jedan od najvažnijih aspekata bila je svakako i ishrana, pa smo po preporuci kupovali hranu brenda koji je u to vrijeme bio prisutan na našem tržištu. Međutim, vrlo brzo taj se brend povukao, a naša Hanka, izbirljiva kakva jeste, odbijala je bilo koju drugu hranu. Počeli smo istraživati o ishrani mačaka i tražiti najbolju varijantu za nju, što je podrazumijevalo visoki kvalitet hrane, ali i ukus koji odgovara mačkama. Tu nastupa Husse. Slučajno smo, istraživajući hranu, došli do portala koji radi na prezentovanju franšiza. Čim smo ugledali Husse, znali smo da je to dvostruka prilika – kvalitetna hrana za našu mačku i odličan biznis potez za nas, zbog kojeg će kvalitetno „omastiti brk“ i druge životinje u Bosni i Hercegovini – živo predstavlja Mehinović sve okolnosti koje su ga dovele do švedskog branda specijaliziranog za kućnu dostavu hrane za pse i mačke.
Priliku koja mu se ukazala, kako kaže, nije htio propusti, a šanse za uspjeh su se povećale kada je ideju o kupnji Husse franšize predstavio prijatelju Ismaru Bećireviću. – Vezivala nas je ista strast – želja za pokretanjem biznisa. Tako smo počeli istraživati o konceptu Husse franšize, a uporedo ispitivati tržište. Moglo bi se čak reći da je tržište BiH-a možda i prezasićeno brendovima hrane za kućne ljubimce, međutim, sam konceprt Husse hrane je bilo ono što je prevagnulo i garantiralo uspjeh – navodi Mehinović što je bilo presudno pri donošenju odluke. – Vodeći se i činjenicom da u BiH-u postoje ljudi poput nas koji zaista žele najbolje za svoje ljubimce, a uz to vrhunsku uslugu i lični kontakt i empatiju, na kojoj Husse insistira, znali smo da će franšiza, ako se iznese na pravi način, doživjeti procvat u BiH – uvjeren je Mehinović.
Prvi korak podrazumijevao je osnivanje firme, što je trajalo nekoliko mjeseci, da bi sredinom 2018. potpisali ugovor o master franšizi za teritorij Bosne i Hecegovine. – Uporedo, svaki dan smo učili – kako o brendu, tako i o franšizi i bizinis svijetu. Međutim, kako smo imali prethodnog iskustva u prodaji, odmah smo se bacili na posao – dodaje on.
Kad je stigla prva pošiljka hrane, prisjeća se naš sugovornik, iskoristili su priliku da brand predstave na humanitarnom bazaru za napuštene životinje, koji su organizirali u suradnji s jednom neformalnom skupinom građana koja se dugi niz godina brine o napuštenim životinjama. – Ovaj događaj i promocija su već priča sama za sebe. U tom trenutku, nama još uvijek nije bila stigla oprema za prezentovanje brenda, međutim, ono što je fantastična stvar u ovoj priči jeste Husse franšizerska porodica – s neskrivenim zadovoljstvom priča Mehinović o prvim, nenadanim prednostima franšizinga. – Naime, uz nesebičnu pomoć kolega iz Srbije i, sada već mogu reći, našeg prijatelja Saše Milutinovića, dobili smo dovoljnu količinu hrane za promociju te potrebne rekvizite kako bismo kvalitetno predstavili brend. Sam događaj je izgledao fanstastično. Održan je u samom centru grada, a brend je ostao vezan za jednu toplu ljudsku priču koja uključuje donaciju za napuštene pse – opisuje Mehinović u kakvoj se pozitivnoj atmosferi brand Husse pojavio na tržištu BiH-a.
Međutim, koliko god da je početak bio obilježen dobrom recepcijom branda, Mehinović i Bećirević su svjesni da im teži dio posla tek predstoji. Poput svih primatelja master franšize, oni imaju nešto širi skup obveza. Osim toga što dostavljaju hranu, zaduženi su i za daljnji razvoj mreže partnera, što znači da će na teritoriju Bosne i Hercegovine pronalaziti, obučavati i pružati potporu drugim poduzetnim ljudima koji se odluče za kupnju Husse franšize. – Na tome trenutno i radimo – potvrđuje Mehinović. – Bosna i Hercegovina je, zbog svog državnog uređenja, podijeljena na kantone i regije, što bi i nama mogla biti smjernica kako ćemo podijeliti teritorije za buduće primaoce pojedinačnih, teritorijalnih franšiza – predviđa on.
Za sada su najaktivniji na području glavnog grada, ali hranu dostavljaju i u ostale krajeve BiH-a.
– S obzirom da smo obojica iz Sarajeva, najviše smo pozicionirani na toj teritoriji, ali to ne znači da usluga u ostale dijelove države kaska za tržištem na kojem smo najviše prisutni. Suradnja sa vrhunskim odgajivačima iz cijele države, kao i kampanje putem društvenih mreža, doprinijele su da mnogo ljudi van Sarajeva čuje za Husse, dobije prve besplatne uzorke na kućnu adresu te, samim tim, postanu naši kupci – kaže Mehinović.
Kad razmišlja o svim prednostima koncepta koje bi mogle privući druge, potencijalne primatelje franšize, Mehinović, prije svega, izdvaja individualni pristup. – Osim vrhunske kvalitete, smatram da je najveća prednost to što se radi o sistemu u kojem primalac franšize lično poznaje svoje kupce i konzumente, s obzirom da je riječ o besplatnoj kućnoj dostaviti i da se zaista poklanja velika pažnja individualnom pristupu – i kupcu i konzumentu. Upravo ovakav model usluge služi nam kao vrhunska alatka za pridobijanje novih kupaca – kaže on te naglašava da za ovih nepunih godinu dana rada imaju samo riječi hvale za brand Husse.
A ako se po jutru dan poznaje, onda ne sumnja da će tako biti i u budućnosti. Dosadašnji prodajni rezultati te prva mišljenja o brandu i proizvodima to potvrđuju. – Od pojavljivanja do danas, Husse je napravio veliki dio posla sam za sebe. Same karakteristike kao što su vrhunski kvalitet, pristupačne cijene, besplatna kućna dostava, savjeti za kupce – jesu obilježja koja ovaj koncept izdvajaju od drugih brendova. Zato smo i u tako kratkom periodu uspjeli pronaći zavidan broj kupaca, i to – bitno je navesti – stalnih kupaca – kaže Mehinović.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.