CHIPAS pomiče granice
U sarajevskom naselju Pofalići, početkom srpnja 2018. otvoren je novi koncept restorana CHIPAS – koncept koji je objedinio sve prethodne CHIPAS "formate". Kako objašnjava vlasnik i idejni tvorac koncepta Muamer Čolić, na 900 kvadrata smješten je i restoran CHIPAS, poznat po specijalitetima od paste i piletine, zatim slastičarnica CHIPAS Sweet & Cake te novi segment CHIPAS Kids Pizza. Od samog početka, glavni partner ovog projekta bila je tvrtka Coca-Cola.
Uz impozantno veliki prostor te sveobuhvatnu ponudu, novi objekt donosi još nekoliko novina. Kuhinja se prostire na 140 kvadrata, a za razliku od tradicionalnih restorana, potpuno je odvojena staklom, tako da gosti mogu uživati i u pripremi hrane. Poseban kutak rezerviran je za djecu. Naime, Čolić je osmislio radionicu CHIPAS Kids Pizza, gdje djeca mogu sama napraviti pizzu.
– Moram priznati da sam tu ideju dobio na putovanju. Nešto sam slično vidio na nekoliko mjesta – u Singapuru, Dubaiju, i mislim da je ideja odlična. Radionica će trajati pola sata za grupu od 12 djece koja će dobiti tijesto i potrebne sastojke kako bi, uz pomoć animatora, napravili pizzu po svom ukusu. Da bi iskustvo bilo kompletno, imat ćemo i fotografa, a podijelit ćemo im i diplome o završenom tečaju – objašnjava Čolić.
Zbog veličine i specifičnog "otvorenog prostora", novi CHIPAS uređen je u industrijskom stilu i nudi različite mogućnosti. – Riječ je o multifunkcionalnom objektu koji nam daje velike mogućnosti za organiziranje raznih događanja, raznih vrsta proslava, a planiramo ga ponuditi i u zakup za određene prigode. Interijer je vrlo zanimljiv te mislim da će to dodatno privući ljude – kaže Čolić.
CHIPAS na Pofalićima je, međutim, zamišljen kao samoposlužni koncept, što znači da neće nuditi uslugu konobara. Na izdvojenom pultu će se poručivati hrana, a "zujalica" na stolu će obavijestiti goste o tome kada je hrana spremna kako bi je mogli preuzeti.
Kad je riječ o pićima, s tvrtkom Coca-Cola napravljeno je posebno partnerstvo te su određeni dijelovi restorana posebno uređeni u znaku ovog svjetski poznatog napitka. Piće će se služiti u baru, a osim sokova i Coca-Cola napitaka, gosti će moći piti pivo i kavu. Na novoj će lokaciji biti smještena i Coca-Cola prodavaonica suvenira, koja će nuditi razne predmete s poznatim logotipom tvrtke iz Altlante.– Coca-Cola je naš generalni i ključni partner u ovom projektu, tako da je sve u znaku branda CHIPAS i Coca-Cola – kaže Čolić.
Za dobrobit budućih primatelja franšize
Pošto sada ima već dva restorana, a razmišljajući o što boljem i bržem servisu, Muamer Čolić je na zasebnoj lokaciji sagradio i centralnu kuhinju. Smještenoj na 170 kvadrata, u ovoj kuhinji će biti obavljene određene pripremne radnje – pranje salate, priprema drugog povrća, sjeckanje piletine – što će smanjiti vrijeme pripreme obroka te podići učinak zaposlenika u samom restoranu. Prema riječima Čolića, centralna će kuhinja biti ključna potpora budućim primateljima franšize. – U proteklom smo razdoblju bili fokusirani svim snagama na otvaranje ovog novog objekta. Međutim, paralelno unapređujemo sustav kako bi se franšizna mreža lakše razvijala. Naime, pregovarali smo s jednom tvornicom umaka koja bi pravila umake po našoj recepturi, postavili bismo standarde te željenu i stalnu kvalitetu, što bi olakšalo poslovanje i prepremu jela primateljima franšize. Realizacija te ideje je sljedeća faza – najavljuje Čolić.
CHIPAS je u Sarajevu poznat kao restoran kvalitetnih obroka po najpovoljnijoj cijeni. Osnov menija čine piletina i pasta, a cilj je da se svaki gost usluži u što kraćem roku. Neposredno uz prvi restoran, Čolić je otvorio i slastičarnicu CHIPAS Sweet & Cake, koja je, kao što smo spomenuli, također dio novog koncepta. Za one koji razmišljaju o otvaranju restorana ove vrste, CHIPAS od prošle godine nudi i franšizu.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Prva franšizna jedinica u Bosni i Hercegovini sarajevskog restorana CHIPAS otvara se u Visokom.
CHIPAS ima kultni status u Sarajevu – restoran koji se drži načela „kvaliteta po najpovoljnijoj cijeni“ stekao je i čuva popularnost na kojoj mu se samo može pozavidjeti. Franšiza je, stoga, logičan korak.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.