Lijek za slabe točke biznisa
U suvremenom poslovanju jedan je od najvažnijih elemenata, prema mišljenju stručnjaka i samih poduzetnika, držanje troškova pod kontrolom. Kada je gospodarski oporavak spor, analiza rashoda i njihova moguća „rezanja“ postaju još značajnija. Franšizni sustav Expense Reduction Analysts (ERA) pomaže tvrtkama povećati profit savjetujući ih kako optimizirati troškove poslovanja. U više od 30 zemalja imaju 700 franšiza. Od prošle godine djeluju u Hrvatskoj, a od ove i u Sloveniji.
Zašto se odlučio za franšizu Expense Reduction Analysts (ERA), o kakvom je sustavu riječ, jesu li tvrtke zainteresirane za profesionalne usluge koje omogućuju „rezanje troškova“ te drugim iskustvima, razgovaramo s primateljem ERA franšize u Hrvatskoj Nikolom Oršanićem.
Kako ste se odlučili za Expense Reduction Analysts (ERA)? Zašto ovo područje te zašto ova franšiza?
Expense Reduction Analysts je međunarodna mreža stručnjaka specijalizirana za upravljanje troškovima, a postoji od 1992. godine i prisutni smo u više od 30 zemalja u svijetu. U našim krajevima na tržište smo ušli početkom 2016. godine kada sam preuzeo franšizu za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu. Ove godine pridružio nam se kolega u Sloveniji te očekujemo daljnje širenje franšizne mreže na cijelo područje bivše Jugoslavije.
Prema mnogim istraživanjima, upravljanje troškovima slaba je točka mnogih kompanija, a mi u ERA-i smo duboko uvjereni da možemo pomoći skoro svakoj tvrtki u poboljšavanju ukupnih rezultata. Naime, klijenti nemaju dovoljno vremena, ljudi i/ili znanja za sve kategorije potrošnje. Vrlo je zanimljiv podatak iz Deloittovog istraživanja o upravljanju troškovima iz 2016. godine kako tvrtke u čak 57% samostalno započetih projekata uštede troškova ne uspiju ostvariti ciljeve, a kao glavni razlog većina navodi prevelike izazove u implementiranju.
Kada kažete da ste preuzeli franšize za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu, znači li to da ste primatelj master franšize za te zemlje?
Ne, ERA ne posluje na principu master franšiza gdje primatelji franšize ekskluzivno djeluju na određenom geografskom području, već čitavom mrežom upravlja centrala, a partneri su ekskluzivno vezani uz klijente. Dakle, svaki partner ima pravo poslovati u određenoj zemlji/području, ali samo s klijentima koji su „slobodni“, tj. s kojima ne posluje neki drugi partner, a to pratimo kroz ERA-in software. Međutim, aktivno tražimo nove partnere na većini područja na kojima poslujemo i to prvenstveno među poslovnim ljudima s bogatim dosadašnjim iskustvima i znanjima. Bitno je naglasiti da partneri međusobno nisu konkurencija već surađuju na projektima gdje uspjeha ne bi bilo bez kvalitetnih stručnjaka specijaliziranih za određena područja troškova.
Možete li nam reći nešto više o sustavu ERA, kako funkcionira, koje ste alate dobili od njih, kakva je potpora?
ERA funkcionira na način koji je vrlo zanimljiv klijentima: naime, naše poslovno načelo je „No saving, no fee“ –nema uštede, nema honorara. Svaki projekt obavezno uključuje punu implementaciju te praćenje provođenja minimalno 24 mjeseca nakon iste, a našu naknadu naplaćujemo od stvarno ostvarenih ušteda u periodu praćenja. Time rizik ulaska u zajedničke projekte sa strane klijenta zapravo ne postoji, a s druge strane, ERA pokazuje visoki nivo sigurnosti da će njeni stručnjaci ostvariti ciljane uštede uz zadržavanje ili poboljšanje dosadašnje kvalitete proizvoda i usluga.
ERA izuzetno puno ulaže u treninge i konstantnu podršku svim partnerima kroz stalnu komunikaciju te različite, prvenstveno softwarske alate koje su svi partneri obavezni koristiti, kao i propisanu ERA metodologiju koja nam omogućava uspješnost projekata iznad 80 odsto.
Mnogi stručnjaci kažu da je ključ u držanju troškova pod kontrolom. Kakva je tražnja u Hrvatskoj za ovim uslugama? Kakva je konkurencija u ovom području?
Da, upravljanje troškovima je svakako ključ uspješnog poslovanja. ERA je najveća svjetska tvrtka specijalizirana za upravljanje troškovima i zainteresiranost za naše usluge je velika. Na novim tržištima, poput Hrvatske, gdje smo još uvijek u procesu stvaranja tržišne pozicije, smatramo da postoji puno prostora za naše usluge.
Zanimljivi su trendovi koje u zadnje vrijeme primjećujemo: sve više tvrtki nas poziva da provjerimo njihove „core business“ troškove, a rezultati takvih projekata koje smo realizirali pokazuju da tu postoji značajan prostor za uštede. Drugi trend pokazuje potrebu za integriranim pristupom kroz preuzimanje projekata u „super kategorijama“ poput bankarskih i financijskih usluga, digitalnih tehnologija, mobilnog managamenta i slično, gdje se u analitički dio projekta uključuje više stručnjaka s različitih područja. Naime, pokazuje se da se obuhvaćanjem šireg spektra troškova postižu značajnije uštede.
Iz kojih vas branši najviše pozivaju? Prema dosadašnjem iskustvu, gdje je, zapravo, moguće napraviti najveće uštede ili to zaista ovisi o djelatnosti i klijentu?
Svaki projekt je specifičan i radi se „od nule“ za svakog klijenta i kategoriju troška. Tek nakon dubinske analize dosadašnje potrošnje i procesa nabave možemo znati da li ima prostora kako bi se projekt nastavio, što uspijevamo u više od 80% započetih projekata. Radimo u svim industrijama, a teško je zaključiti gdje su najveće uštede jer to znatno varira od tvrtke do tvrtke, međutim, statistika govori da smo postigli prosječnu uštedu od nešto više od 20% u više od 18.000 projekata u svim troškovnim kategorijama koje smo do sada uspješno proveli.
pročitajte članke
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.