Fleksibilnost za bolje poslovanje

Franšizni sustav Mini Pani, specijaliziran za proizvodnju, distribuciju i prodaju smrznutog mini-peciva, omogućuje da uz malo rizika potencijalni primatelji franšize prošire svoje poslovanje ili, pak, započnu novi posao – tako što će otvoriti i voditi vlastitu pekarnicu. Mrežu su uspješno razgranali u više zemalja – Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, a poslovanje su započeli i u zemljama Europske unije – Mađarskoj, Hrvatskoj i Sloveniji, gdje je konkurencija u oblasti mini-pekarnica vrlo izražena. Što su postigli, a što novo donijeli na tržište Hrvatske, otkriva Zsolt Polhe, zadužen za širenje mreže Mini Pani pekarnica na hrvatskom tržištu.
Već određeno vrijeme poslujete u Hrvatskoj. Konkurencija nije mala. Kakve ste rezultate postigli te za koji su format poduzetnici najviše zainteresirani – trgovine ili franšizni korner?
Da, konkurencija u industriji pekarskih proizvoda je vrlo jaka, no smatramo da zbog iznimne kvalitete naših proizvoda i usluga – uz određenu dozu fleksibilnosti – ima mjesta za Mini Pani na hrvatskom tržištu. Probili smo led s dvadesetak prodajnih mjesta, među kojima ima različitih poslovnih modela. Većina primatelja franšize ipak posluje kao korner franšiza.
Po čemu se Mini Pani razlikuje od sličnih formata, koje su prednosti za poduzetnike koji uzmu Mini Pani franšizu?
Ja bih kao glavnu prednost naveo to što smo, za sada, mali tim koji se prema primateljima franšize ponaša vrlo fleksibilno, za razliku od većih sustava koji po svojoj definiciji moraju poslovati s manje fleksibilnim pravilima. U tehničkom smislu naša je prednost i to što svojim primateljima dajemo na korištenje isključivo digitalne, unaprijed programirane konvektomate, čime smo mogućnost ljudske pogreške po pitanju kvalitete krajnjeg proizvoda sveli na minimum. Uz vrlo moderan vizualni identitet naših prodajnih mjesta, ponovno, fleksibilnost po pitanju unutarnjeg i vanjskog uređenja pekarnica, kao glavnu prednost možemo navesti komadnu prodaju mini-proizvoda, čime izbjegavamo razne komplikacije po pitanju kala: odgubitka pri pečenju, knjigovodstvenog otpisa, do eventualnih malverzacija na prodajnim mjestima pri vaganju. Komadnom prodajom olakšavamo rad našim partnerima, te im u prosjeku osiguravamo 15-20% veću zaradu, što nije malo.
S koliko se novca može pokrenuti ova franšiza te koliko primatelj, realno, može zaraditi – u usporedbi s prosječnom plaćom u Hrvatskoj?
O točnom iznosu ulazne investicije je teško govoriti, naime, ona u najvećoj mjeri ovisi od stanja i potrebe za uređenjem samog prodajnog prostora. Osim ostvarenja pravnih preduvjeta za rad, naši partneri trebaju investirati u škrinju za skladištenje smrznutih proizvoda i fiskalnu blagajnu. Ostalu opremu za pečenje i prodaju dobivaju u besplatni najam od nas kao davatelja franšize. O visini zarade je također teško govoriti koncizno, jer ovisi od više faktora: da li je prostor vlastiti ili u najmu, visine najamnine, visine plaća djelatnika u određenoj regiji, ali se, generalno, može reći da se Mini Pani franšizom na dobroj, frekventnoj lokaciji može zaraditi višestruka prosječna hrvatska plaća.
Kakav je danas trend u pekarskoj industriji te kakva je daljnja pespektiva za Mini Pani u Hrvatskoj?
Svakako je prošlo vrijeme pekarnica s bijelim pločicama i zrcalom na zidu. Nekoliko pekarskih lanaca je postavilo vrlo visoke standarde po pitanju kvalitete proizvoda i usluge, higijene i vizualnog identiteta, te su i hrvatski potrošači postali zahtjevniji. S obzirom da je Mini Pani kao kompanija usmjerena na proizvodnju mini-proizvoda, smatramo da kvalitetom i raznovrsnošću naših proizvoda trendove pratimo u stopu, te ih s ponekim novim proizvodom i sami stvaramo. Uz dobar, prijateljski odnos s našim partnerima, zaradu koju im naš franšizni sustav omogućava, i ostale gore navedene kvalitete, smatramo da će se Mini Pani u Hrvatskoj dalje razvijati i da ćemo sve ozbiljniju ulogu igrati na franšiznoj karti ove zemlje.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.