Malo tržište, velike mogućnosti
Car Foil Shop, sustav za ugradnju auto-folija, relativno je mlad franšizni koncept, ali je se za kratko vrijeme uspio proširiti i izvan granica Srbije. Prvo je u srpnju prošle godine otvorena franšiza u slovenskom gradu Celju, a nedavno i u Zagrebu. Nakon godinu dana poslovanja, u Sloveniji je došlo vrijeme da, kako kaže Nik Kajtna, primatelj master franšize za tu zemlju, potraže i pojedinačne primatelje franšize. Pitali smo ga koji su to gradovi najinteresantniji za pojedinačne franšize, tko su idealni primatelji franšize te koliki je potencijal tržišta folija u Sloveniji.
Već skoro godinu dana poslujete u franšiznom sustavu Car Foil Shop. Kako ste zadovoljni razvojem posla?
Točno, uskoro će biti godinu dana otkako smo pokrenuli Car Foil Shop u Sloveniji, otvorili smo franšizu u srpnju 2016. Međutim, nemamo vremena za slavlje jer upravo sada počinje najteži dio – sezona kada imamo najviše posla, već je počela. Car Foil Shop smo prošle godine otvorili, moglo bi se reći, usred sezone, i ukoliko to uzmemo u obzir, godina je bila zadovoljavajuća. Osim toga, imali smo dosta vremena za razvoj internet prodaje, Facebook stranice te se temeljito pripremiti za ovu sezonu. Mogao bih reći da smo se počeli razvijati i malo brže od onoga što je strategijom razvoja planirano.
Zašto ste se odlučili baš za Car Foil Shop, jeste li imali ranije iskustva ili saznanja o poslovanju u franšiznom sustavu? Što su prednosti, a što nedostaci poslovanja u franšizingu?
Za Car Foil Shop i Đorđa Stankovića saznali smo godinu dana prije nego što smo odlučili uzeti tu franšizu. Vremenom smo razvili i prijateljski odnos te smo cjelokupno naše poslovanje izgradili na tom prijateljstvu, što mislim da je u cijeloj priči i najvrednije. Najveća prednost samog franšizinga je ta što smo uzeli već poznato ime u ovoj branši kojom se bavimo, razrađen poslovni koncept, kao i to što smo dobili potporu. Sve to zajedno omogućava brži i lakši početak poslovanja.
Sazrelo je vrijeme za širenje franšizne mreže – za koje ste gradove zainteresirani? Koliki je, zapravo, potencijal slovenskog tržišta? Koliko franšiza može biti otvoreno, prema Vašem mišljenju, da bi se pokrilo cijelo tržište?
U posljednje smo vrijeme počeli razmišljati kako bismo celu Sloveniju mogli pokriti dajući pojedinačne franšize. Da bismo uslužili klijente iz svih krajeva, franšize bi trebale biti otvorene, primjerice, u Kopru, Ljubljani, Novom Mestu te možda još nekom manjem gradiću kako bi se pokrila teritorija. Naša se prodaja uglavnom bazira na online trgovini, za što je potrebno samo jedno skladište iz kojeg se paketi šalju, ali bi naši primatelji franšize svakako imali mogućnost prodavati folije. Slovenija je mala zemlja te mislim da bi se cijeli teritorij mogao pokriti s tri do pet franšiznih trgovina, a sam potencijal za posao s folijama je odličan.
Kakvi bi se kandidati trebali javiti, opišite nam idealnog primatelja s kojim biste surađivali?
Idealan primatelj je netko tko već ima svoju tvrtku i dobro razvijenu ponudu, ali koji bi htio nešto novo pokrenuti. Mi bismo mu dali naš asortiman, potporu, obuku kako bi početak poslovanja bio što lakši i, naravno, profitabilan.
Hoćete li im nuditi sve opcije, u smislu otvorenja kompletnog franšiznog paketa – servis i prodaja, ili samo servis i samo prodaja? Što je preporuka?
Svatko može izraziti svoju želju, a ja ću ih svakako posavjetovati što je najbolja opcija za njih ovisno o mjestu u kojem bi se otvorila franšiza. Iskreno, u Sloveniji nije sve usmjereno ka glavnom gradu kao što to je slučaj u Srbiji. Ako se franšiza, primjerice, otvori u Kopru, na obali mora, jako blizu je granica s Italijom, što znači da mnogo veći broj klijenata gravitira tom području. Ljubljana, kao glavni grad, prirodno ima i najveće tržište. Slovenski Gradec i Maribor su dobre lokacije jer su blizu granice s Austrijom, gdje su folije skuplje, pa mnogo ljudi dolazi u Sloveniju. Stoga, vidim veliki potencijal za tržište folija u ovoj regiji.
Koliko su ovi proizodi i ova vrsta usluge traženi u Sloveniji?
Tržište u Sloveniji, što se ovog proizvoda tiče, jeste u porastu. Također, ljudi moraju razumjeti da folije nemaju slabu stranu, ali je za to potrebno još malo vremena.
pročitajte članke
Prve su benefite već ostvarili. Vlasnici auto-servisa koji su postali primatelji Motoo franšize ubrzo očekuju i pune efekte od pristupanja ovom franšiznom sustavu.
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Vlada Vojnović iz Novog Sada prije nešto više od godinu dana postao je primatelj Bosch Car Service franšize. Danas smatra da ovaj sustav može postati lider na srbijanskom tržištu.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.