Oruđe protiv recesije

"Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspijevaju pronaći prvi posao. Sajam je stoga namijenjen i mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike",
Nives Bartolić
Tvrtka Primorski sejem koja organizira sajmove i događaje ove godine prirediće sedmi Sajam okusa od 10. do 13. veljače 2013. U okviru te manifestacije održava se, zapravo, nekoliko sajmova, Sajam vina, sladoleda, gastronomije i pića. Pomenutim stručnim sajmovima, prvi put ove godine „pridružiće se“ Međunarodni sajam opreme za trgovine, franšizinga i B2B. O Sajmu franšiznog poslovanja, očekivanjima i uvjetima za nastup razgovaramo sa menadžerom projekta Nives Bartolič.
Možete li nam ukratko predstaviti Sajam franšiznog poslovanja?
Sajam franšiznog poslovanja u sklopu Međunarodnog sajma opreme za trgovine & B2B, ove godine se održava prvi put. Sajam se pridružuje uspješnim stručnim sajmovima okusa koji se već šest godina uspješno odvijaju u isto vrijeme i svake godine privuku oko 15.000 posjetitelja iz struke. Sajmovi su za javnost otvoreni samo prvi dan. Veći broj sudionika očekujemo iz Italije iz oblasti gastronomije, ljepote i njege i prodaje odjeće. Događaju će prisustvovati i Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje, a počasni gost bit će Sotiris Janakakis, generalni menadžer i pravni savjetnik Franšizne asocijacije Grčke koji je svojevremeno bio i pravni savjetnik World Franchise Council-a.
Koliko je zanimanje za ovakav vid sajmova u Sloveniji?
Sajam se održava pod sloganom "Aktivno oruđe protiv recesije". Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspijevaju pronaći prvi posao. Sajam je upravo namijenjen mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike, kao i poslovnim ljudima koji imaju ili su već imali svoje firme ili žele upustiti u novi poslovni izazov. Većina ljudi ne shvaća što pojam franšize znači. Zato je pored medijske pažnje koja je posvećena Sajmu posjetiteljima neophodno dati praktične informacije. Najvažnije je da ljudi koji žele ući u neki posao razumiju prednosti poslovanja kroz franšize. Recimo, da time preuzimaju brend koji već postoji i da su već na početku poznati troškovi i sam proizvod. Cilj Sajma SHOPexpo je da franšizno poslovanje u Sloveniji postane, kao u ostalim dijelovima svijeta, prihvaćen model poslovanja i motiv za ulazak u poduzetničke vode.
Nezainteresiranost prvenstveno dolazi kao posljedica toga što je franšizno poslovanje još uvijek velika nepoznanica. Potrebno je veće učešće i banaka koje bi trebale podržati one koji žele pokrenuti franšizni posao. Ujedno, referenti u bankama bi trebali već biti upoznati s tim što franšizno poslovanje jeste.
Koji su uvjeti za nastup na Sajmu?
Na Sajmu mogu nastupiti ponuđači franšiza i tako na najučinkovitiji, brz i ekonomičan način osigurati veću popularnost svog franšiznog brenda i proširiti svoj posao. Cijene ovise o vrsti i veličini štanda. Primjerice, štand od 12 kvadrata košta od 1.350 do 1.750 eura ovisno o željenom uređenja štanda. Sajmove organiziramo već 20 godina i uočili smo da mnogo tvrtki u posljednje vrijeme čeka posljednji mogući datum za potvrdu svog sudjelovanja. Pošto se Sajam održava poslije blagdana, rok smo produžili do 20. siječnja 2013.
SHOPexpo nudi izlagačima idealno okruženje za stjecanje poslovnih prilika. Na Sajmu će stručnjaci održati prezentacije o modelima franšize. Izlagači ne bi trebali propustiti forume, B2B ili mogućnost da predstave svoj franšizni posao i tako posjetiteljima ponude uspješan poslovni model i brand.
Mislim da su franšize potcijenjene, ali vjerujem da će s pravim marketinškim aktivnostima franšizing zaživjeti u većoj mjeri. U Sloveniji postoji mnogo neiskorištenog poslovnog prostora za koji se u početku ne plaća stanarina, što je dobar start i za franšize.
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?