Krupnim koracima naprijed
Prethodna je godina za Fly Fly Travel, turističku agenciju koja mrežu svojih poslovnica širi kroz franšizu, bila vrlo zahtjevna, kaže Bojana Vuković, menadžerica franšiznog sektora. Uvidjevši da je u dobroj potpori i ključ uspjeha, u tvrtki Fly Fly Travel odlučili su napraviti ekipu od tri osobe, koja će biti zadužena za potporu franšiznoj mreži. Osim Bojane Vuković, ekipu čine i Jelena Ristić, koordinatorica, te Milena Cvetković, savjetnica za marketing. Usto, napravili su i niz drugih promjena. – Vremenom se naše iskustvo povećavalo, te je došlo vrijeme stečeno znanje primjeniti u praksi. Shvatili smo što je potrebno detaljnije precizirati i objasniti, a što poboljšati – kaže Vuković na početku razgovora.
Što ste konkretno promijenili u samom franšiznom sustavu?
Mogla bih reći da je u velikom dijelu čitav koncept Fly Fly Travel franšize promijenjen, počevši od preciznije selekcije kandidata, ažuriranog franšiznog ugovora, organizacije obuke, organizacije kontrole te podrške franšiznih poslovnica u daljnjem radu. Želimo napredovati kao sustav, što mislim da pokazuju i rezultati. U 2016. otvorili smo s našim primateljima dvije nove franšizne poslovnice – u Subotici i Kosovskoj Mitrovici, a u naredna dva mjeseca očekujemo i otvorenje tri nove – u Vršcu, Šapcu i Sarajevu.
Oformili ste i grupu zaduženu za franšiznu mrežu. Kako ste sada podijelili poslove, odnosno, kakvu potporu primatelji mogu očekivati?
Povećanje broja franšiza nosi više posla, pa je dobra organizacija ključ za kvalitetnu uslugu. Pored menadžera koji rukovodi sektorom, tu je i koordinator kome se franšize obraćaju za sva pitanja i nedoumice u poslovanju. Bitna pozicija u sektoru je i suradnik za marketing koji je spona između sektora za marketing i franšiza. Poznato je koliko je važno svaku kampanju ili reklamnu aktivnost prilagoditi lokalnim prilikama kako bismo dobili željene rezultate, a upravo to je posao suradnika za marketing. Ove tri pozicije su srž franšizne grupe za potporu, ali nisu jedine. Za svaki od segmenata u sklopu grupacije Fly Fly Travel – avio, turizam, Fly Fly Shop, Fly Fly Academija – izdvojen je jedan broj iskusnih profesionalaca koji savjetuju, educiraju i provjeravaju rad franšiza.
Za svoje primatelje organizirate i team buildinge. Hoće li ta zajednička okupljanja i dalje biti praksa ili možda i tu ima nekih novosti?
Kako je početak poslovanja stresan te prilično emotivan period, trudimo se biti na raspolaganju našim primateljima franšiza u svakom trenutku. Taj je početak i najintenzivniji dio našeg "druženja", jer se u tom razdoblju zapravo i upoznajemo. Sa starim franšizama situacija je nešto drukčija. Oni su samostalni i umiju novonastale situacije sami rješavati, a isto tako, imaju povjerenja u nas da će sve biti kako treba te da ne postoji nerješiv problem. Kako je naša djelatnost nešto što se brzo razvija i mijenja, često organiziramo dodatne edukacije za sve franšize.
Svakodnevno smo u kontaktu, a posjećujemo ih jednom mjesečno. Dva puta godišnje organiziramo velika okupljanja gdje dolaze svi zaposleni u Fly Fly Travelu, uključujući, naravno, i franšize.
Foto: Jelena Ristić, Bojana Vuković i Milena Cvetković – ekipa za potporu primateljima franšize
Kako teče suradnja s primateljima, ima li prepreka, gdje im je potrebno najviše pomoći?
Svaki je početak težak, što ni u ovom sustavu nije iznimka. Bez obzira što posluju pod poznatim brandom te što za putnike nema nikakve razlike između matičnih poslovnica i franšiznih, potrebno je neko vrijeme da se lokalna sredina upozna i navikne na poslovnicu Fly Fly Travela u svom gradu. To je trenutak kada se sudare očekivanja i realnost i gdje se neki od primatelja franšiza demotiviraju. Naša konstantna potpora jest ono što ih održava, podiže moral i pomaže da preguraju taj početak. Nije rijetkost da se s primateljima franšize sprijateljimo i dijelimo raznorazna iskustva i mimo posla.
Sudjelovat ćete na Sajmu franšiza u Parizu – to je, čini se, krupan korak. Kako ste se i zašto odlučili za nastup u Parizu?
Sajam u Parizu je prilika da svijetu predstavimo Fly Fly Travel iz kuta davatelja franšize. Mi smo naporno radili na tome da naš koncept bude "lako prenosiv", da se može primijeniti bilo gdje u svijetu, i spremni smo ga predstaviti na velikom sajmu poput ovog u Parizu. To je prilika da se upoznamo i s drugim davateljima franšize i razmijenimo znanje i iskustvo.
Što ste postavili kao ciljeve u ovoj godini?
U 2017. planirano je otvorenje franšiznih poslovnica u zapadnoj Srbiji, Makedoniji i Republici Srpskoj. Iskoristit ću ovu priliku da pozovem sve zainteresirane za suradnju da nas kontaktiraju, posjete na Beogradskom sajmu turizma, ali i na sajmu u Parizu.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.