Jednostavnost kao recept za uspjeh
Surf’n’Fries, riječki fast-food lanac poznat po pomfritu „bez ulja“ te inovativnoj ambalaži, trenutno u svojoj mreži ima više od 50 franšiznih jedinica u 16 zemalja. Tijekom ove godine, pronašli su lokaciju u Beču i otvorili prvi fiksni objekt u Austriji, otvorili prvi Surf’n’Fries u Njemačkoj, dok je u Moskvi tržište testirano pilot-projektom. Pošto su, kako kaže Andrija Čolak, suvlasnik u kompaniji, prvi rezultati bili pozitivni, Surf’n’Fries je otvoren u trgovačkom centru Colombus te najvećoj zračnoj luci Šeremetjevo.
Jedan ste od rijetkih sustava sa ovih prostora koji se toliko proširio u inozemstvu. Kako objašnjavate takav uspjeh, budući da konkurencija uopće „nije naivna“ u vašem segmentu poslovanja?
Jednim djelom držim da smo imali sreće, s druge strane, napravili smo nešto što se mnogima svidjelo. Eto, mi uvijek tvrdimo kako do sada niti jednu franšizu mi nismo prodali, već su je svi došli kupiti kod nas, i to je doslovno tako. Što se konkurencije tiče, osobno bih volio da ima čim više koncepata koji se probijaju na internacionalnom tržištu. Mislim da su ključne dvije stvari – prvo, napraviti veliki napor na lokalnom tržištu da se brand primjeti i od investitora izvana, drugi, „razbit“ sve mentalne barijere oko poslovanja na internacionalnom tržištu.
Uvodili ste razne novine – samostojeće objekte, manje formate barova za benzinske postaje – možete li nam sada reći kakvi su sve modeli na raspolaganju primateljima franšize te gdje sve može biti otvoren Surf’n’Fries?
Da, puno smo radili na razvijanju različitih formata kako bismo postigli maksimalnu fleksibilnost brenda. Cilj nam je svugdje se prilagoditi i biti fleksibilni, ali bez da se slomimo kao brend ili izgubimo osnovno pozicioniranje na tržištu. Uglavnom, trenutno u ponudi imamo pet mogućnosti za potencijalne primatelje franšize: Surf’n’Fries Store – klasičan fiksni prodajni objekat, zatim Surf’n’Fries Standalone – samostojeći objekat koji se može smjestiti u zatvorenom prostoru poput aerodroma ili tržnih cenatara ili, pak, vanjskom shopping mallu, Surf’n’Fries ShopinShop je manji format namenjen manjim zatvorenim prostorima poput benzinskih pumpi, bioskopa i slično. Osim fiksnih modela, postoje i dvije vrste „pokretnih“ Surf’N’Fries objekata: Surf’n’Fries Mobile – objekat poput pokretne tezge od svega kvadrat i po i Surf’nFries na točkovima, odnosno, prikolica s kompletno opremljenom kuhinjom.
Foto: Surf’n’Fries, Beč
S današnjim iskustvom, tko je idealan primatelj Surf’n’Fries franšize?
Idealan primatelj franšize je osoba koja, prvo, ima dovoljno kapitala za projekt, jer smo loša iskustva imali isključivo sa franšizerima koji su u projekt ulazili s nedovoljno kapitala i zbog toga je uvijek dolazilo do problema. Druga karakteristika je da franšizer može doći do izvrsne lokacije po dobrim komercijalnim uvijetima, jer, eto, naučili smo kako nekad kapital nije dovoljan ukoliko se ne zna doći do lokacije, koja je ključna za poslovanje. Treće, franšizer mora imati dobre veštine u odnosu sa ljudima kako bi motivirao svoje radnike i kako bi razumio svoje kupce i tržište na kojem se nalazi.
Sada, kada imate veliku mrežu u više država, kako ste organizirali kontrolu te potporu primateljima franšize, budući da je to jedan od ključnih faktora za uspješno poslovanje čitavog franšiznog sustava?
Ključ po ovom pitanju je u jednostavnosti. Dakle, mi cijeli sistem držimo maksimalno jednostavnim kako bi smanjili mogućnosti bilo kakvih komplikacija. Druga stvar je da gledamo kako bi i mi i franšizeri bili u win-win situaciji, kako se ne bi uopće dogodilo da bilo tko ima motivaciju za bilo čime što nije svima u interesu. Također, ove godine smo jako puno radili na kompletno novoj dokumentaciji za franšizu, gdje vrlo precizno specificiramo svaki detalj poslovanja. Jako je bitno da se transparentno znaju sva pravila kako bi bilo manje zabuna. Kao neke mehanizme kontrole, standardno, koristimo mistery shopping.
Foto: Surf’n’Fries
Budući da je u svijetu sve popularniji trend zdrave prehrane, kako se Surf’n’Fries, kao fast-food koncept, bori s tim trendom?
Surf’n’Fries konstantno traži načine kako dodatno poboljšat kvalitetu naše ponude. Trenutno smo vrlo usmjereni prema integriranju autohtonih sastojaka, organskog podrijekla i slično. Do sada smo bili dosta fokusirani na tehnologiju, predstavili smo Airfryere za prženje bez ulja, međutim, sada je definitivno fokus na svim sastojcima. Inače, upravo smo u procesu rađenja receptura za sve nove umake i topinge. Tako da gledamo da sve bude maksimalno autohtono, organsko, nabavljeno od malih proizvođača koji uzgajaju bez pesticida, mineralnih gnojiva, fungicida ili sličnog.
pročitajte članke
Krilca za uspešan biznis
/10.03.2025
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije
My way: Subway
/11.03.2014
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker
Primatelj master franšize Mobile Outfittersa, koncepta za zaštitu i stiliziranje mobitela, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene podružnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u Hrvatskoj.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?