Posao iz ljubavi
Dejan Jakovljev
Dejan Jakovljev je devet godina poduzetnik, i do sada se uglavnom bavio komercijalom. Početkom ove godine, pak, postao je primatelj Husse franšize, zadužen za dostavu hrane za kućne ljubimce na dvije beogradske općine. Vrlo je brzo napredovao, te je za nepunih godinu dana postao i najbolji pojedinačni primatelj Husse franšize u Srbiji. U početku je imao svega desetak kupaca koji su, s vremena na vrijeme, za svoje kućne ljubimce naručivali Husse hranu – danas ih je oko 260, ali ciljevi su, kako kaže Jakovljev, daleko veći.
Ulazak u posao nije mu bio osobito težak. – Godinama sam se bavio komercijalom, što jeste svojevrsni vid prodaje, te mi je taj segment poslovanja – marketing, pristup klijentima – već bio poznat. Husse je bio spoj svega što mi je bilo potrebno: već stečenog znanja, iskustva i ljubavi prema životinjama – priča na početku razgovora Jakovljev.
Za Husse je saznao čitajući portal Franchising.rs, dvije je godine, kako kaže, pratio što se događa u svijetu franšizinga, analizirao što bi mogao raditi te zaključio da je Husse ono što mu najviše odgovara. – Ovaj posao, međutim, nije za svakoga – primatelj franšize mora biti uporan, razumijeti da radi i sa ljudima i sa životinjama, mora voljeti prodaju – objašnjava Jakovljev.
U poslu mu pomaže supruga Katarina, ali i njegova dva psa Žika i Kika. Brend Husse, kako kaže, jeste poznat uzgajivačima, ali široj skupini potrošača i ne u tolikoj mjeri, te je potrebno uložiti vremena i truda u promociju samog brenda. On se trudi ne propustiti nijednu priliku, te i dok šeta svoja dva psa, on zapravo radi, jer komunicira s drugim vlasnicima pasa i prezentira im Husse proizvode. – Mogu vam reći da mi kuce dosta pomažu, jer one ostvaruju kontakt s drugim kucama, pa je lakše ostvariti kontakt s vlasnicima pasa. Pored izravne prodaje, surađujem i sa veterinarima – objašnjava svoj način poslovanja.
Podrška sustava, te pohvale koje je dobio za ostvarene rezultate, mnogo mu znače jer predstavljaju "potvrdu dosadašnjeg rada". – Primatelji u Srbiji su kao obitelj, družimo se međusobno, u čemu je, smatram, i snaga našeg sustava. S davateljem franšize Sašom Milutinovićem ostvario sam iskren, prijateljski odnos. U svakom trenutku možemo razmjeniti iskustva ili rješavati zajedno neke nedoumice, a to nam je omogućeno i sa primateljima iz drugih zemalja. Stalno imamo webinare na kojima, između ostalog, slušamo iskustva franšizera iz ostalih dijelova svijeta, uspješne priče, što i nama pomaže u poslu – kaže on.
Budući da godinama trenira jahanje, bilo mu je zadovoljstvo da se i sam angažira na promociji Husse proizvoda koji su namijenjeni konjima. – Ranije su se ovi proizvodi jako malo prodavali, što je šteta, jer je riječ o 100 posto prirodnim proizvodima. Sada smo počeli sponzorirati određena natjecanja kako bismo prezentirali i taj segment – kaže Jakovljev.
Iako je potrošačka moć građana oslabljena, a kupci Husse proizvoda uglavnom ljudi srednjeg i višeg staleža, vjeruje da postoji perspektiva za rast i razvoj poslovanja. – Naravno da bih na nekom razvijenom tržištu mogao zaraditi pet puta više, ali i ovdje, oni koji svog ljubimca gledaju kao na člana obitelji, spremni su kupiti kvalitetnu hranu po pristupačnoj cijeni. Mnogi i ne znaju što njihov pas jede te im treba objasniti zašto je kvalitetna prehrana važna – kaže Jakovljev.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.