Veliki brand, velika korist
Kako smo nedavno objavili, najveća europska i jedna od vodećih svjetskih hotelskih grupa – francuski AccorHotels – namjerava razviti mrežu svojih hotela i u zemljama ove regije. Potraga za poduzetnicima, hotelijerima i investitorima iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije te Crne Gore, koji bi željeli raditi pod dobro poznatim brandovima i po standardima renomiranog hotelijera, već je počela. Za razvoj franšizne mreže i podršku u cijeloj Središnjoj i Istočnoj Europi, pa i u ovoj regiji, zadužena je poljska hotelska grupa Orbis. Strateška suradnja između grupa AccorHotels i Orbis traje duže od 40 godina, a od prije nekog vremena AccorHotels je i većinski vlasnik Orbisa. Tijekom tog razdoblja, Accor i Orbis izgradili su mrežu s više od 70 hotela u Poljskoj, ali i pokrenuli razvoj u Češkoj, baltičkim zemljama, Rumunjskoj, Bugarskoj. Suradnja je okrunjena 2012. potpisivanjem ugovora o master franšizi kojim je Orbis (sada već kao tvrtka-kćer) postao nositelj franšize za AccorHotels brandove u 10 zemalja Srednje i Istočne Europe. Novim sporazumom, s kraja 2015, Orbis dobiva licencu za još šest zemalja, ta danas posjeduje master prava za ukupno 16 zemalja. U ovom regionu za sada posluje tek jedan hotel iz portfelja AccorHotels brandova – to je hotel ibis, u Skoplju u Makedoniji, otvoren u rujnu 2015. godine.
O planovima i modelim širenja u ostalim zemljama regije razgovaramo s Malgorzatom Morek, direktoricom franšiznog razvoja u tvrtki Orbis Hotel Group/AccorHotels Eastern Europe. Pitali smo je, stoga, što mogu dobiti, a što se od franšiznih partnera očekuje ulaskom u lanac svjetskog hotelijera...
Mreža franšiznih hotela te hotela pod menadžment ugovorima koju je posljednjih godina razvijala grupa Orbis konstantno raste. U prvih ste šest mjeseci ove godine otvorili sedam franšiznih hotela (700 soba) i potpisali šest novih ugovora – u Poljskoj, Mađarskoj i Bugarskoj. Što preporučuje grupu Orbis budućim partnerima, primateljima franšize i investitorima?
Orbis nastupa ne samo kao vlasnik hotela, već i kao operater i davatelj franšize. Iza nas stoji dugogodišnje iskustvo, mi smo stabilna, učinkovita i pouzdana hotelska grupa. Naš strateški partner je AccorHotels, jedna od najvećih hotelskih grupacija na svijetu, kojoj su nedavno pristupila i tri luksuzna branda – Fairmont, Raffles i Swissotel. Našu ponudu čine i jaki, prepoznatljivi brandovi poput Sofitela, Novotela, ibisa i Merkura. Poznavanje tržišta, know-how, visoki standardi poslovanja – naše su glavne prednosti. Nudimo konkurentne uvjete u području prodaje, nabave, tehničke podrške, IT konzaltinga, te stručne obuke u AccorHotels akademijama. Prije svega, uspostavili smo sustav međunarodnih standarda, prilagođen duhu Središnje i Istočne Europe, koji se lako primjenjuje na različitim tržištima.
Foto: Mercure hotel, Bukurešt
Kakve benefite mogu očekivati oni koji pristupe franšiznom sustavu grupacije AccorHotels?
Pristup mreži hotela Mercure, Pullman ili Ibis Styles donijelo je ogromne koristi našim franšiznim partnerima. Na samom početku, u velikom broju slučajeva, javljala se bojazan, primjerice oko organizacijskih pitanja. Međutim, uzimanjem franšize partneri su dobili gotov proizvod, odgovarajuće alate i podršku, što je, recimo, obuhvatilo i obuku za sve zaposlene u hotelu. Sada su u našem globalnom distribucijskom sustavu, koriste program lojalnosti Le Club AccorHotels, dobili su priliku podići konkurentnost, napredovati te surađivati sa svjetskim tvrtkama. Gosti koji dolaze u hotele po pravilu su ugodno iznenađeni, jer dobivaju upravo ono što su očekivali, prije svega zbog garancije standarda, kvalitete i sigurnosti.
Koje kriterije treba ispuniti potencijalni franšizni partneri AccorHotelsa?
Tijekom pregovora najveću pažnju posvećujemo veličini i lokaciji objekta. Kod postojećih hotela, objekt mora proći verifikaciju, provjeru tehničkog stanja i proizvoda. U obzir se uzima i stanje u kojem se hotel nalazi, veličina i broj soba, te postoji li mogućnosti za proširenje kapaciteta. Kod hotela koji se tek grade, ocjenjuje se potencijal objekta – veličina parcele, zgrade, ciljna skupina gostiju, konkurencija...
Foto: ibis, Skoplje
Koliko dugo traje i kako izgleda proces pristupanja mreži?
Nakon odabira branda i potpisivanja ugovora, vlasnik je u obvezi hotel prilagoditi standardima sustava. Za vlasnike hotela koji, pak, žele imati veći utjecaj na stil i dizajn svojih objekata, ili žele individualizam kombinirati sa snagom međunarodnog branda, nudimo fleksibilnije brandove – Mercure i Ibis Styles. Svaki se novi hotelski projekt realizira uz našu punu potporu, od pripremne faze, preko potpisivanja ugovora do koordinacije nabave. Zahvaljujući ovim mjerama, investitori mogu brzo reagirati na sugestije te ispoštivati standarde, a mi možemo biti sigurni da će novi hotelski objekti u potpunosti zadovoljiti zahtjeve franšize. Poduzetnici koji surađuju s nama također mogu računati na optimizaciju troškova i realizaciju investicije prema utvrđenom planu. Hotel se potom uključuje u prodaju i rezervacijski sustav AccorHotelsa. Uz našu potporu, hotel postaje vidljiv i dostupan kroz elektronički kanal distribucije.
Prvi franšizni hotel otvoren je 2012. Koliko ste do sada potpisali ugovora?
Potpisali smo više od 30 franšiznih te menadžment ugovora, bilo sa vlasnicima postojećih hotela, bilo s investitorima koji su tek ušli u izgradnju novih objekata. Mrežu već razvijamo u Poljskoj, baltičkim zemljama, Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj i Makedoniji. Sada planiramo pokrenuti razvoj i u onim zemljama u kojima još uvijek nismo prisutni – to znači i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori. Vjerujemo i znamo da ponuda franšiza tako velikog igrača poput AccorHotelsa svakako privlači pozornost i interes, a zadovoljstvo i pozitivna mišljenja naših postojećih partnera, upravo jesu najbolja preporuka i referenca za potencijalne buduće primatelje franšize.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.