Mini-mreža Mini Panija

Prije no što je postao primatelj franšize srbijanske tvrtke Mini Pani, Vladimir Todorović iz Kragujevca bavio se raznim privatnim poslovima, uglavnom iz oblasti njege tijela. Nakon što je od prijatelja iz Beograda čuo za pozitivno iskustvo s franšiznim sustavom Mini Pani, počeo je razmišljati o otvorenju mini-pekare tog branda u Kragujevcu. – Ta je 2007. godina bila odlična za poslovanje. Prijatelj je imao Mini Pani u Beogradu i Požarevcu. Vrlo je ozbiljno shvatio suradnju s davateljem franšize, dobro je poslovao i njegovi su lokali bili jako lijepi. Od njega sam dosta saznao o tome što znači poslovati u franšizi, te s te strane nije bilo niti kakvih iznenađenja. U svemu sam tome vidio potencijal te se odlučio i sam oprobati. Priča je bila dobra, a biznis nije zahtijevao previsoka ulaganja – kaže Todorović.
Nakon što su menadžeri iz Mini Panija provjerili lokaciju te porazgovarali s Todorovićem, sklopljen je ugovor i prva je mini-pekara otvorena u Kragujevcu. – Poslovanje je te godine bilo odlično. Nakon sedam mjeseci već sam otvorio drugi lokal. Odlučio sam se otvarati lokale u centralnom dijelu grada, na dobrim lokacijama i pored nekih većih institucija – škole, suda, općine, a novi će lokal biti u pješačkoj zoni. U marketingu postoje tri pravila: lokacija, lokacija i lokacija – kaže on.
Svi njegovi lokali imaju do 20 četvornih metara jer, kako kaže, ne moraju biti veći, budući da je osnovni princip ove franšize stop&go – peciva se kupuju i nose. Zanimljivo je da zakup poslovnog prostora u Kragujevcu, prema njegovom svjedočenju, tijekom krize nije padao, iako se ekonomska situacija u odnosu na vrijeme kada je pokrenuo ovaj posao drastično pogoršala. – Ipak, niti jedna kirija nije skupa ako imate posla – kaže on.
Također kaže da niti jednog trenutka nije pomišljao krenuti u sličan posao sam niti otvarati vlastitu pekaru. Franšiza mu je bila primamljiva opcija, kako zbog snage branda, tako i zbog potpore koja se podrazumijevala. – Drukčije je kada iza vas stoji jak brand s jakim marketingom koji je rađen na razini cijele zemlje. Naravno, moje je bilo da, uz suradnju s centralom, razrađujem mikromarketing. I danas, segmentu lokalnog marketinga posvećujem mnogo pažnje – pravimo i dijelimo letke, flajere, jer ovaj posao shvaćam vrlo ozbiljno. Kao i svakom drugom poslu, treba mu biti posvećen. Dakle, kao primatelj dobivate prepoznatljiv brand, razrađen marketing te proizvod čija kvaliteta ne oscilira. Vaše je pratiti pravila, peći peciva po unaprijed danim uputama, voditi računa da vam je lokal lijep, uredan te da su radnici vrijedni i ljubazni – kaže Todorović.
Stoga ne iznenađuje što je već 2009. godine otvorio i treći Mini Pani u Kragujevcu. Tri godine nakon toga otvorio je četvrti, a kroz dvadesetak dana bi trebao početi s radom i peti Mini Pani u njegovom vlasništvu. U pet objekata zaposleno je 14 radnika.
– Stalno ulažemo, iako su posljednje godine bile teške za poslovanje, u svim područjima. Svi naši objekti ipak bilježe pozitivne rezultate – kaže Todorović.
Pravila o tome tko su potrošači koji vole Mini Pani peciva ne postoje, ali ih djeca, kako kaže on, obožavaju. Najviše se prodaju peciva s bijelim sirom, šunkom i okusom pizze, a od slatkih najbolje idu višnja, marelica te peciva s eurokremom.
U poslovanju, kako kaže, mnogo znači podrška davatelja franšize. – Nas stalno obilaze njihovi terenski menadžeri koji su iznimno važna karika u cijelom lancu poslovanja. Osim što obično obilaze lokaciju na kojoj bi se trebala otvoriti pekara, vode računa i o poštivanju svih standarda. Oni su i savjetnici, uz kosultacije s njima organiziraju se promocije, dogovaraju marketinške akcije. Svakako, svi ih primatelji trebaju slušati, jer to i jeste smisao franšizinga. Pravila se moraju poštivati – ističe Todorović.
Komunikacijom s davateljima franšize je zadovoljan. Ne libi se iznijeti i svoje sugestije te ukazati na stvari koje bi se mogle unaprijediti, jer smatra da samo tako mogu postići uspjeh. – Naravno, uvijek postoji prostora za napredovanje i s jedne i s druge strane – kaže on.
O daljnjim planovima ne želi mnogo govoriti. I s onim što je do sada postigao je zadovoljan. – Iza nas stoji ozbiljna i dobra tvrtka, a i ja se posvećujem poslu i trudim se da sve radim kako treba. Uskoro otvaramo novi lokal, a vidjet ćemo za dalje – kaže Todorović.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.