Mjesto poslovnih susreta

U regiji je franšizno poslovanje u ranoj fazi razvoja te je potrebno djelovati na poduzetnike kako bi se ovaj poslovni model proširio kao način rasta i širenja poslovanja, odnosno, samostalnog ulaska u poduzetništvo.
Opatija će i ove godine, 2. i 3. lipnja, ugostiti franšizne sustave iz regije na Sajmu franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC 2016. Prema najavama organizatora, među izlagačima će se naći desetak franšiznih sustava i tvrtki koje namjeravaju svoju mrežu širiti kroz franšizu. U hotelu Royal, gdje će se sajam održavati, posjetitelji će moći razgovarati s vlasnicima ili predstavnicima izlagača, među kojima će biti i tvrtke Taxi Cammeo, Arcushealth, Surf'n'Fries, Mini Pani, Fly Fly Travel. Ove je godine partner FEC-a i Privredna komora Srbije. Kakav su program pripremili, kome je sajam namijenjen, te koliko posjetitelja očekuju, govori nam Perica Šolić, stručni savjetnik u Županijskoj komori Rijeke, koja je i organizator ovog događaja.
Kome je FEC namijenjen i što mogu postići dolaskom u Opatiju?
FEC je, naravno, namijenjen davateljima franšize, ali i onima koji to žele postati. Uz to svakako i onima koji bi željeli postati dio neke franšizne mreže. Stoga je konferencijski dio vrlo snažan u cilju upoznavanja potencijalnih kupaca s franšizom. Svi koji razmatraju mogućnost ulaganja u franšizno poslovanje, te svi koji razmišljaju o poduzetništvu, a nemaju vlastitu poslovnu ideju – dobrodošli su!
Kakvu posjećenost očekujete?
U organizaciju Sajma uključili smo brojne institucije, državne i obrazovne. Konferencijski dio organiziramo u suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, Ekonomskim fakultetom u Rijeci, Sušačkom gimnazijom, polaznicima modula "Poduzetništvo", ženama poduzetnicama i drugima. Bit će to organizirani posjeti potencijalnih kupaca franšiza, a uz potporu HZZ-a želimo potaknuti samozapošljavanje nezaposlenih ljudi. Među posjetiteljima će biti i studenti završnih godina kojima želimo pokazati i motivirati ih da budu poduzetnici. U regiji je franšizno poslovanje u ranoj fazi razvoja te je potrebno djelovati na poduzetnike kako bi se ovaj poslovni model proširio kao način rasta i širenja poslovanja, odnosno, samostalnog ulaska u poduzetništvo.
U suradnji s Europskom poduzetničkom mrežom organiziramo poslovne razgovore, a primiti ćemo i izaslanstvo iz Bjelorusije.
Pozivi će biti upućeni na tisuće adresa putem sustava HGK te Hrvatske obrtničke komore, tako da očekujemo više od tisuću posjeta.
Hoće li ove godine biti nekih promjena u odnosu na prošlu, tj. jeste li nešto promijenili na temelju ranijeg iskustva? Kakav će program pratiti sam Sajam?
Izmjene su tehničke naravi u cilju poboljšanja Sajma. Ovaj Sajam nije klasičan izložbeni, već konferencijski sajam i stoga se održava u iznimno lijepom okruženju hotela Royal u Opatiji. Hoćemo li se na trećem Sajmu okrenuti klasičnom sajmu, vidjeti ćemo nakon ovogodišnje manifestacije.
Što se programa tiče, planirali smo nekoliko izlaganja, kako stručnjaka tako i vlasnika ili predstavnika određenih franšiznih sustava. Govorit će se o financiranju rasta i izvoza stvaranjem franšizne mreže, vrijednostima franšizinga u internacionalizaciji poslovanja, mogućnostima samozapošljavanja kroz ovaj model, te izazovima za razvoj franšizinga u regiji. Želimo omogućiti poduzetnicima da na jednom mjestu dobiju sva potrebna znanja kako bi ušli u svijet franšiznog poslovanja te ostvarili poslovni uspjeh.
pročitajte članke

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.