Franšiza bez naknada

Mini Pani u svojoj franšiznoj mreži ima više od 500 franšiza u nekoliko zemalja. Do skora su se razvijali u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, prošle su godine, međutim, zakoračili i na tržište Europske unije. Prva je "postaja" bila Mađarska, da bi početkom ove godine franšizu ponudili u Hrvatskoj i Sloveniji. U potpunosti definiran i zaokružen koncept predstavit će i na Sajmu franšiza, financijskih i konzultantskih usluga (FEC), koji se početkom lipnja održava u Opatiji. Za ovu su godinu osigurali niz povoljnosti – prije svega, Mini Pani franšiza ne podrazumijeva nikakve franšizne naknade i posao se, prema riječima Kornelije Šild-Ferenc, rukovoditeljice direkcije prodaje i marketinga, može pokrenuti s malim ulaganjem.
Početkom ste godine počeli širiti franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji. Koje uvjete trebaju ispuniti oni koji razmišljaju o uzimanju Mini Pani franšize?
Primatelj franšize treba osigurati prostor od 5 do 20 m2 koji može biti u zakupu, no idealno bi bilo da je u vlasništvu primatelja franšize. Mini Pani može biti spot-pekara, "shop-in-shop" koncept ili pak "otok" u nekom trgovinskom centru.
Prvobitno smo htjeli naplaćivati franšizne naknade, no, ipak smo tijekom ove godine odlučili ponuditi veliku olakšicu potencijalnim primateljima i ulazak u Mini Pani franšizni sustav napraviti maksimalno povoljnim i dostupnim što većem broju poduzetnika – nećemo naplaćivati ulaznu naknadu, niti će primatelji franšize sudjelovati u troškovima marketinga. Nakon inicijalnih dogovora, primatelji franšize odmah potpisuju franšizni ugovor, a zauzvrat dobivaju besplatno korištenje spot-pećnice, u kojoj se peku Mini Pani smrznuta peciva, vitrinu za izlaganje peciva te ekskluzivitet u određenom području. Obveza primatelja franšize je pridržavati se uputa koje im mi, kao davatelji franšize, sugeriramo, jer sve to ide u prilog uspješnog biznisa. U ovom smo poslu već 15 godina te posjedujemo tzv. "znamo kako" koncept, koji neprestano proširujemo na temelju iskustava iz prakse.
Tko su za vas idealni primatelji franšize?
Učinili smo sve da Mini Pani bude maksimalno povoljna franšiza. Ovaj posao svakako jest mogućnost da netko uz minimalno novca osigura sebi posao i bude "sam svoj gazda". Riječ je o obiteljskom biznisu koji može osigurati pristojnu zaradu. Cijeli se koncept poslovanja i asortiman Mini Pani peciva može implementirati u postojeći lokal koji već obavlja određenu vrstu djelatnosti i ispunjava uvjete dorade i prodaje prehrambene robe.
Što poslovni koncpet Mini Panija odvaja od konkurencije koja je već prisutna na tržištima Hrvatske i Slovenije?
Osnovna prednost Mini Panija upravo je ono o čemu smo govorili – ne postoje posebni preduvjeti za pokretanje posla, prije svega se ne zahtijevaju visoke investicije, a niti kasnije, tijekom poslovanja, nema troškova na račun korištenja franšize.
Osim toga, naša lepeza proizvoda bogatija je u odnosu na slične poslovne koncepte, jer imamo bureke, kroasane, fingerse te cijeđene sokove i kave.
I ove ćete godine biti jedan od izlagača na Sajmu franšiza u Opatiji, koji se održava početkom lipnja. Zašto ste odlučili sudjelovati na FEC-u?
Na Sajmu franšiza u Opatiji sudjelovali smo i prošle godine. Tada smo željeli prezentitari brend, jer smo već uvelike razmišljali o tržištu Hrvatske. Sudjelovanje na FEC-u bio je jedan od načina kako da istražimo tržište, čujemo mišljenja posjetitelja i drugih sudionika, te provjerimo ima li na ovom tržištu mjesta i za nas. Imali smo jako pozitivno iskustvo i to nas je dodatno motiviralo ponuditi franšizu u Hrvatskoj, što smo i učinili početkom ove godine.
Ove se godine pojavljujemo s konkretnom ponudom, odnosno, definiranim franšiznim konceptom. Sajam se održava na samom početku ljetne sezone te mislimo da je idealno vrijeme i mjesto za predstaviti Mini Pani franšizu. Na tržištu smo Hrvatske nedavno otvorili i predstavništvo koje će biti podrška svim primateljima franšize.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.