Fly Fly Travel diljem Hrvatske
Luca Žic
Luca Žic, mladi poduzetnik iz Rijeke, završio je Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo u Opatiji. Iako ima svega 27 godina već je promijenio nekoliko poslova – radio je u agenciji za nekretnine, turizmu, a onda je, uz podršku obitelji, odlučio pokrenuti vlastiti posao. Krajem siječnja u Rijeci bit će otvorena prva franšizna poslovnica Fly Fly Travel u Hrvatskoj, a Luca Žic, vlasnik tvrtke Positive Group, postao je primatelj master franšize, zadužen i za razvoj branda i mreže poslovnica na hrvatskom tržištu. Pitali smo što ga je najviše motiviralo uzeti franšizu tvrtke Fly Fly Travel, kako je protekao pripremni period, obuka te prijenos znanja, kao i što je sebi zacrtao kao poslovni cilj.
Kako ste odlučili postati primatelj master franšize Fly Fly Travel i što Vas je najviše privuklo u njihovom poslovnom modelu?
Prvi susret sa tvrtkom Fly Fly Travel dogodio se u svibnju prošle godine na Sajmu franšiza u Opatiji, na kojem su bili izlagači. Već sam se tada jako zainteresirao i dodatne informacije sam potražio na internetskoj stranici Franchising.hr. Pošto sam završio Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, htio sam otvoriti turističku agenciju, ali mi se ulazak u franšizni sustav, naročito kada sam se upoznao s poslovnim modelom tvrtke Fly Fly Travel, učinilo kao bolja ideja nego da sam pokrećem posao.
Vrlo smo se brzo dogovorili za sastanak. Nisam znao što me čeka, ali kada sam došao u centralu, bio sam vrlo impresioniran uredom, cjelokupnom poslovnicom i načinom na koji sve funkcionira. Od početka sam želio uzeti master franšizu kako bismo uspostavili neovisnu web-stranicu za područje Hrvatske preko koje bi se kupovale avio-karte.
Gdje vidite svoju prednost u odnosu na konkurenciju?
Razina usluge i standardi koje ima Fly Fly Travel jesu nešto što nije uobičajeno na tržištu Hrvatske. Prednost vidimo i u tome što će pored online prodaje avio-karata, na koju su građani Hrvatske naviknuti jer su ih do sada jedino tako i kupovali, imati mogućnost kupiti karte i u poslovnici. Očekujemo da ćemo i na taj način steći povjerenje klijenata, jer ćemo moći da im damo više informacija. Ljudima je lako kada lete s malih aerodroma, ali su za velike, poput Frankfurta ili Pariza, vrlo često neophodne i dodatne upute. Događa se da putnici, naročito oni bez iskustva, propuste let.
„Želimo pronaći primatelje single-unit franšize u većim gradovima, prvenstveno Zagrebu, a zatim i na obali, u mjestima koja su financijski i turistički jaka“ – Luca Žic
Kako su protekli obuka i prijenos znanja?
Obuku koju daje franšizni sustav Fly Fly Travel prošli smo ja i još dvije kolegice koje će raditi u poslovnici u Rijeci. Da bih se upoznao sa svim segmentima poslovanja, prošao sam kroz sve sektore, dok su kolegice bile na obuci za rad u poslovnici. Zajedno smo prošli i Galileo tečaj koji se provodi u suradnji s tvrtkom Galileo Adriatic – globalnim rezervacionim sustavom. Davatelj nam je za vrijeme trajanja obuke osigurao i smještaj.
Kako biste ocijenili poslovni ambijent u Hrvatskoj, naročito za početnike?
Mislim da se stvari kreću nabolje, nakon težih kriznih godina – bruto društveni proizvod lagano raste posljednjih nekoliko kvartala, turizam također ima izražen rast, a prošle je godine zabilježen rekordan rast. Očekuje se da turistička sezona ove godine bude još bolja zbog političkih kriza u Egiptu, Turskoj, Tunisu, pa čak i u Grčkoj u kojoj su se turisti prošle godine suočili s nedostatkom novca u bakomatima. Sigurno od takve situacije profitiraju i Italija i Španjolska, ali se očekuje da će biti više turista i u Hrvatskoj.
Fly Fly Travel je prepoznatiljiv po prodaji avio-karata te turističkih aranžmana za razne destinacije. Međutim, hoćete li se Vi baviti i receptivnim turizmom?
Neminovno je da se bavimo receptivnim turizmom. Davatelj franšize je ostavio i tu mogućnost da mi formiramo posebne aranžmane jer je svaki posao nužno prilagoditi lokalnom tržištu.
Kako vidite daljnje mogućnosti razvoja ove franšize u Hrvatskoj?
Želimo pronaći primatelje single-unit franšize u većim gradovima, prvenstveno Zagrebu, a zatim i na obali, u mjestima koja su financijski i turistički "jaka". Određeni upiti su već stigli davatelju franšize i pristigli kontakti su mi na raspolaganju. Na početku ćemo zajedno raditi na prijemu novih primatelja franšize jer, ipak, Fly Fly Travel ima više iskustva u procesu izbora kandidata. Najvažnije je da idemo korak po korak, postavimo franšizu na noge – uspjeha će biti ukoliko se posao bude mogao samostalno financirati nakon godinu dana, a zatim ćemo lagano početi širiti mrežu po cijeloj Hrvatskoj.
pročitajte članke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.