Od praonice do franšize

Tomislav Fain iz Zadra već godinama razvija dva privatna biznisa. Njegova tvrtka Terra Travel bavi se turizmom, a druga, Cidaris, ugostiteljstvom. U jednom je trenutku, međutim, odlučio proširiti poslovanje i sa partnerom otvoriti samoposlužnu praonicu rublja.
– Obišli smo većinu proizvođača opreme za samoposlužne praonice i već otvorene praonice. Sa vlasnicima smo pričali o opremi koju imaju. Kada smo sve stavili na papir – cijenu, kvalitetu, dostupnost servisa –ispostavilo se da franšizni sustav LG Laundry Lounge daje najbolju vrijednost za uloženi novac – kaže Fain. Nakon što su potpisali franšizni ugovor, tvrtka New Deal postala je prvi primatelj single-unit LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj.
Već sada, kako kaže, nisu pogriješili jer su od tvrtke Bijeli svijet, kao primatelja master franšize i dobavljača LG strojeva za Hrvatsku, imali odličnu podršku. Praonicu su otvorili u svibnju ove godine, a prva turistička sezona protekla je odlično. – I sada, nakon sezone, praonica radi, iako nema turista, što je i dokaz da je hrvatsko tržište spremno za samoposlužne praonice – kaže on.
Tijekom sezone, najčešći su im klijenti bili turisti sa svih strana svijeta, no, primjećuju da je nešto više bilo onih koji dolaze iz zemalja izvan Europe. – Trenutno, u praonicu dolaze naši Zadrani i zadarski studenti. Pošto u praonici imamo i mogućnost peglanja, privukli smo i dio vlasnika apartmana i restorana koji svoj veš peglaju kod nas – kaže Fain.
Foto: LG Laundry Lounge Zadar
Fainu je ovo prvo osobno iskustvo sa franšizingom. I ranije je mnogo toga znao o franšiznom poslovanju, najviše zahvaljujući partnerima koji su i sami radili u sustavu franšizinga. – Što se tiče LG Laundry Lounge franšize mogu reći samo riječi hvale. Prednost franšize je svakako to što nam je davatelj maksimalno pomogao u početku kod uređenja prostora i oglašavanja. Za sada još nismo naišli ni na jednu manu – kaže on. Dodaje, međutim, da ga, poput većine poduzetnika u Hrvatskoj, najviše "muče" visoki PDV i visoka davanja za radnike.
LG Laundry Longue je poslovanje u Hrvatskoj započeo početkom 2015. godine, a primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je tvrtka Bijeli svijet.
pročitajte članke

Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Željeli su ponuditi jedinstveno posjetiteljsko iskustvo koje će spojiti zabavu i edukaciju i privući posjetitelje svih uzrasta. „Muzej osjetila“ je za kratko vrijeme postao nezaobilazna atrakcija, i naveo osnivače da sada ponude i – franšizu.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.