Šansa uz poznati brand

Nakon što je čitavo desetljeće radio u auto-industriji, Vlada Vojnović iz Novog Sada odlučio je, prije nešto više od godinu dana, uzeti Bosch Car Service franšizu. Bio je ovlašteni zastupnik i auto-diler brojnih svjetskih brandova. Međutim, kriza je pokosila auto-industriju, prodaja novih automobila, kako tvrdi ovaj iskusni poduzetnik, jako je slaba i moglo bi se reći – konstantno opada. Samo u prošloj godini, prema službenim podacima, u Srbiji je prodano 19.688 putničkih, terenskih i lakih komercijalnih vozila, što je 13 posto manje nego 2013.
– Servisi i prodaja rezervnih dijelova još uvijek su jedini segmenti u ovom području koji donose profit. To je bio razlog zbog čega smo odlučili krenuti tim putem, a Bosch Car Service smo odabrali jer je riječ o svjetskoj tvrtki i prepoznatljivom brandu, koji u Srbiji ima 33 auto-servisa. Iako se mreža još uvijek razvija, smatram da ova franšiza ozbiljno može uzdrmati domaće tržište i postati lider na njemu – kaže Vojnović.
Odgovara mu i što je franšiza fleksibilna, što znači da su ljudi iz Boscha zaduženi za brigu o primateljima otvoreni za suradnju, sugestije i svaki dogovor koji može unaprijediti poslovanje. – Kod njih su vrata širom otvorena, što kod drugih, a bili smo zastupnici i dileri brojnih svestkih automobilskih brandova – nije bio slučaj. Otvoreni su za promjene, prihvaćaju prijedloge, što je jako značajno za odnos koji se može opisati kao "brak iz obostranog interesa"– ističe on.
Najviše muke im zadaje nelojalna konkurencija, odnosno, crno tržište koje je u potpunosti obezvrijedilo "ruke majstora", kaže Vojnović. – "Servisi ispod šljive", kako ih ja nazivam, oni koji naplaćuju na ruke, ne prijavljuju radnike, ne plaćaju poreze, najviše zadaju problema opstanku. Tome bi se moglo stati na put ukoliko bi postojala volja države i svima bi bilo bolje jer bi i država ubirala veće prihode. Međutim, takvo se ponašanje tolerira zbog socijalnog momenta – rezigniran je on i dodaje da je druga boljka srbijanskog gospodarstva – probijanje rokova plaćanja. – Većina naših klijenata, oko 90 posto, jesu pravne osobe, tvrtke sa značajnom flotom vozila. Odvažili smo se na taj korak kako bismo u samom početku osigurali održivost poslovanja. Međutim, veliki je problem nepoštivanje rokova plaćanja koji nekada dostižu i godinu dana – kaže Vojnović koji u svom servisu ima petero zaposlenika.
Najveću prednost ulaska u Bosch Car Service franšizni sustav vidi u prepoznatljivom brandu i mogućnosti suradnje s drugim kolegama iz mreže. – Mi, praktično, jedni drugima “prebacujemo” posao jer se ne nalazimo u istim gradovima. Pri tom, okupljamo se jednom do dva puta godišnje i razmjenjujemo iskustva, a sa nekima smo i češće u kontaktu – kaže on.
Jedino što može biti mana jeste, zapravo, posljedica predrasude s kojom klijenti ulaze u auto-servis – mnogi od njih, naime, kada vide Boschov pilon od nekoliko metara ispred servisa, odmah pomisle da je usluga preskupa, kao u ovlaštenih servisa . – Naprotiv – naglašava Vojnović – Naše su cijene ispod cijena ovlaštenih servisa, i s te strane, vrlo smo konkurentni – kaže on.
pročitajte članke

Prve su benefite već ostvarili. Vlasnici auto-servisa koji su postali primatelji Motoo franšize ubrzo očekuju i pune efekte od pristupanja ovom franšiznom sustavu.
Andrej Tomljenović iz Osijeka četiri se godine samostalno bavio apliciranjem auto-folija. Razmišljajući o proširenju posla, došao je do Car Foil Shopa. Danas je primatelj master franšize ovog branda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.