Prihodi rastu u franšizi
Tvrtka Metro Cash&Carry svoj oprobani franšizni sustav u koji ulaze mali, nezavisni trgovci već godinama primjenjuje i u zemljama ove regije. U Hrvatskoj, projekt se već pokazao uspješnim – primatelji franšize ostvaruju bolje poslovne rezultate i konkurentniji su na tržištu. O daljnjim planovima i ciljevima franšiznog sustava koji u Hrvatskoj posluje pod brendom "Moj dućan" te položaju primatelja franšize, razgovaramo s Alenom Žunićem, rukovoditeljem ciljane grupe kupaca – Trgovci.
Kakvi su ciljevi i planovi za razvoj franšiznog sustava "Moj dućan" u Hrvatskoj u ovoj godini?
Metro Cash&Carry već više godina uspješno u Hrvatskoj provodi program podrške i razvoja nezavisnog poslovanja trgovaca. Program je razvijen na globalnoj razini na kojoj Metro posluje te je prilagođen lokalnom tržištu. U ovom trenutku se u modelu programa podrške nezavisnim trgovcima ili franšizne suradnje nalazi više od 6.500 partnera na globalnoj razini. Svakodnevnom suradnjom sa njima i razvijanjem obostranih otvorenih odnosa znanja su koja stječemo i koristimo kako bismo unaprijedili naš program na obostrano zadovoljstvo i korist. Želja je i u ovoj godini primijeniti sva stečena znanja, proširiti znanja naših partnera, ostvariti pozitivan rezultat sa našim partnerima i svakako dodatno proširiti mrežu naših partnera.
Koliko ste zadovoljni dosadašnjom realizacijom ovog projekta i u čemu se sve ogledaju pozitivni rezultati?
Održivost poslovanja, rast i razvoj naših partnera unutar franšiznog modela suradnje "Moj dućan" mjerilo je našeg uspjeha. Povećanje konkurentnosti naših partnera, ostvareni rezultat i zadovoljstvo suradnjom indikatori su na temelju kojih evaluiramo provedbu programa i prema potrebi ga modificiramo. Moram navesti da smo zadovoljni ostvarenim rezultatima i provođenjem programa, ali isto tako ćemo odmah napomenuti da konstantno radimo na programu kako bismo ga dodatno unaprijedili i osigurali našim partnerima najbolji franšizni program u Hrvatskoj u svakom trenutku.
Veliki broj naših partnera tijekom prošle godine ostvarili su znatan rast prometa i prihoda u odnosu na rezultate iz prethodne godine. Među navedenim partnerima je bilo dosta naših starih partnera koji iz godine u godinu unaprjeđuju svoj rezultat, ali treba istaknuti i nove partnere koji su se priključili programu tijekom prošle godine. Primijenili smo sve alate i standarde programa i ostvarili pozitivan rezultat. To nam daje odgovore o ispravnosti našeg programa i veliki poticaj za njegovo daljnje proširenje i unapređenje.
Možete li nam reći koliko je trenutno trgovaca u franšiznoj mreži i u kojim područjima ih je najviše?
Naša franšizna mreža proširuje se svaki mjesec trgovcima iz svih krajeva Hrvatske. Zastupljenost partnera u programu „Moj dućan“ u skladu je s prisutnošću Metro prodajnih centara u Hrvatskoj – od Istre i Kvarnera, središnje Hrvatske i Slavonije do Dalmacije i krajnjeg juga Hrvatske. Dodatno smo sa "Moj dućan" trgovinama prisutni i na otocima.
U kojoj su mjeri trgovine koje se priključe franšizi "Moj dućan" konkurentnije na tržištu i zbog čega?
Cilj franšiznog programa "Moj dućan" je pomoći našim partnerima da budu konkurentni i samostalni. Kako bi to postigli, na raspolaganje im stavljamo naše iskustvo, stručnjake i asortiman. Metro Cash&Carry svakodnevno prati domaće i globalne potrošačke trendove te prikupljeno znanje prenosimo našim partnerima u programu “Moj dućan”. Podrška za povećanje efikasnosti poslovanja, uz zadržavanje potpune financijske i operativne samostalnosti, temeljne su značajke programa. Tehnike izračuna koeficijenta obrtaja ili uvođenje mikro-sezonskog asortimana, konstantna marketinška i promocijska podrška samo su neki od načina sa kojima partnerima pomažemo u optimalnom upravljanju resursima kako bi bili atraktivna destinacija kupovine prilagođena potrebama njihovih kupaca. Naravno, svi zajednički napori idu u smjeru pozitivnog utjecaja na konkurentnost naših partnera.
Jedna od komparativnih prednosti našeg programa je svakako i jednostavnost. Svi zainteresirani mogu se uključiti ispunjavanjem formulara za prijavu dostupnom na službenoj internetskoj stranici, pozivom u najbliži Metro Cash & Carry centar ili se obratiti jednom od Metro-ovih trgovačkih putnika.
U kojem dijelu poslovanja ti trgovci najviše traže i očekuju pomoć od Metroa?
Svjesni smo kako izgradnja održivog i konzistentnog poslovnog modela često zahtijeva i značajne promjene u načinu razmišljanja i svakodnevnog poslovanja. Upravo zbog toga, program „Moj dućan“ sastoji se od analize tržišnog potencijala partnera, preuređenja prostora zbog promjene asortimana, stručne marketinške podrške te kontinuirane podrške i edukacije. To su područja koja smo, tijekom višegodišnjeg iskustva i suradnje sa trgovcima prepoznali kao najpotrebnija našim partnerima.
Nakon preuređenja asortimana male trgovine, stručnjaci iz Metro Cash&Carryja prate prodaju, pomažu malom trgovcu pri rješavanju problema, predlažu mu nove usluge te po potrebi pružaju stručnu edukaciju.
Kroz ovaj program naši partneri dobivaju kontinuirane promocije proizvoda skrojene prema potrebama njihovih kupaca, uz čitavu lepezu marketinške podrške, kako u medijima ili njihovom susjedstvu, tako i na samom prodajnom mjestu. Trgovci uključivanjem u Metro-ovu mrežu, uz povoljnije uvjete nabave, dobivaju i ono najvažnije za dugoročnu održivost – stručnu podršku i savjete.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.