Ideja za posao? Ljekarna!

Katarzyna Kwiatkowska, primatelj franšize Nowa Farmacja i vlasnica ljekarne u Legionowu u Poljskoj
Prva ljekarna pod imenom Nowa Farmacja ("Nova ljekarna") u Poljskoj otvorena je 2006. godine. Kako se posao brzo i dobro razvijao, tvrtka je 2011. odlučila proširiti lanac i tako što će ponuditi franšizu. Za kratko vrijeme privukli su veliki broj zainteresiranih te su se fokusirali na razvoj mreže, za sada samo na matičnom tržištu. Trenutačno, teritorij Poljske pokrivaju sa 42 ljekarne – od toga, 15 su franšize, a među uspješnim primateljima nalaze se i Katarzyna i Paweł Kwiatkowski iz Legionowa. Oni jesu dobar primjer kako se u ovom području može poslovati, bez obzira na tržište. Da bi nam, pak, predočili kako prolaze u Poljskoj, pitali smo ih...
Kada ste i kako pristupili ovom franšiznom sustavu?
Suprug i ja smo u lipnju 2014. otvorili ljekarnu pod franšizom "Nove ljekarne". Zanimljivo je da se nismo školovali za farmaceute, i to je bio jedan od razloga zašto smo odlučili kupiti franšizu. Tražili smo koncept koji će zapravo zadovoljiti naše osnovne potrebe – tražili smo sustav koji je otvoren za suradnju, koji će nam dati smjernice u svakoj fazi poslovanja, koji će nam pomoći u marketingu, ali i oko zapošljavanja stručnog kadra. Kad smo se odlučili za "Novu ljekarnu", prošli smo intenzivnu obuku i za nekoliko mjeseci naučili ne samo kako otvoriti apoteku, nego kako i nadalje voditi posao. Taj "prijenos znanja" još uvijek traje te smo svakim danom sve "bogatiji".
Kako ste birali mjesto za ljekarnu? Koliko to može utjecati na poslovanje?
Odabir lokacije nije bio tako jednostavan, kao se što na prvi pogled može učiniti. Našli smo prostor u prilično velikom naselju, no, smješten u stražnjem dijelu stambene zgrade. U neposrednoj blizini, također, nalaze se dvije poliklinike. Kada smo uzimali franšizu "Nove ljekarne", računali smo na dobre uvjete i maksimalne rabate pri nabavi lijekova. Upravo, zbog lokacije i konkurencije, koja je prilično jaka na lokalnom tržištu, shvatili smo da moramo otvoriti ljekarnu s najboljom ponudom za kupca.
Naša ljekarna, poput ostalih u lancu "Nove ljekarne", jeste samoposlužna trgovina. U zgradi u kojoj je smještena, žive uglavnom starije osobe, i njima je, osim cijene, bitna i blizina ljekarne i dostupnost pojedinog lijeka i mogućnost da se lijek poruči i nabavi u najkraćem roku. Također, trudimo se uvijek imati širok izbor lijekova s odobrene liste, ali i izbor specifičnih kozmetičkih i higijenskih proizvoda koje uglavnom koriste starije osobe (preparate za kožu, pelene...)
Kako je raditi pod franšizom?
Otkako smo potpisali franšizni ugovor s "Novom ljekarnom", osjećamo se sigurno. Dobili smo značajnu podršku, a povrh svega, možemo računati na dobre uvjete suradnje s veletrgovcima. Ne mislim da je ključ uspjeha otvoriri i opremiti ljekarnu – uspjeh je opstati na jakom i konkurentnom tržištu. Stoga, da biste dobili stalne mušterije, morate znati kako postati konkurentan, i cijenom i uslugom. Iako radimo kratko, ljekarna je već "samoodrživa" te uspijevamo pokriti sve troškove. Održavanje trenda rasta sada je naš glavni cilj.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Makedonsko Ministarstvo zdravlja objavilo je nedavno popis lijekova koji će se moći prodavati i u supermarketima i na benzinskim crpkama. Pooštrava se konkurencija ljekarnama.
Žaneta Badlikova, primatelj master franšize slovenskog branda SpinaliS, napustila je prijašnji posao i posvetila se razvoju franšizne mreže. SpinaliS je tako ušao na tržišta Češke, Slovačke i Poljske.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.