Ideja za posao? Ljekarna!
Katarzyna Kwiatkowska, primatelj franšize Nowa Farmacja i vlasnica ljekarne u Legionowu u Poljskoj
Prva ljekarna pod imenom Nowa Farmacja ("Nova ljekarna") u Poljskoj otvorena je 2006. godine. Kako se posao brzo i dobro razvijao, tvrtka je 2011. odlučila proširiti lanac i tako što će ponuditi franšizu. Za kratko vrijeme privukli su veliki broj zainteresiranih te su se fokusirali na razvoj mreže, za sada samo na matičnom tržištu. Trenutačno, teritorij Poljske pokrivaju sa 42 ljekarne – od toga, 15 su franšize, a među uspješnim primateljima nalaze se i Katarzyna i Paweł Kwiatkowski iz Legionowa. Oni jesu dobar primjer kako se u ovom području može poslovati, bez obzira na tržište. Da bi nam, pak, predočili kako prolaze u Poljskoj, pitali smo ih...
Kada ste i kako pristupili ovom franšiznom sustavu?
Suprug i ja smo u lipnju 2014. otvorili ljekarnu pod franšizom "Nove ljekarne". Zanimljivo je da se nismo školovali za farmaceute, i to je bio jedan od razloga zašto smo odlučili kupiti franšizu. Tražili smo koncept koji će zapravo zadovoljiti naše osnovne potrebe – tražili smo sustav koji je otvoren za suradnju, koji će nam dati smjernice u svakoj fazi poslovanja, koji će nam pomoći u marketingu, ali i oko zapošljavanja stručnog kadra. Kad smo se odlučili za "Novu ljekarnu", prošli smo intenzivnu obuku i za nekoliko mjeseci naučili ne samo kako otvoriti apoteku, nego kako i nadalje voditi posao. Taj "prijenos znanja" još uvijek traje te smo svakim danom sve "bogatiji".
Kako ste birali mjesto za ljekarnu? Koliko to može utjecati na poslovanje?
Odabir lokacije nije bio tako jednostavan, kao se što na prvi pogled može učiniti. Našli smo prostor u prilično velikom naselju, no, smješten u stražnjem dijelu stambene zgrade. U neposrednoj blizini, također, nalaze se dvije poliklinike. Kada smo uzimali franšizu "Nove ljekarne", računali smo na dobre uvjete i maksimalne rabate pri nabavi lijekova. Upravo, zbog lokacije i konkurencije, koja je prilično jaka na lokalnom tržištu, shvatili smo da moramo otvoriti ljekarnu s najboljom ponudom za kupca.
Naša ljekarna, poput ostalih u lancu "Nove ljekarne", jeste samoposlužna trgovina. U zgradi u kojoj je smještena, žive uglavnom starije osobe, i njima je, osim cijene, bitna i blizina ljekarne i dostupnost pojedinog lijeka i mogućnost da se lijek poruči i nabavi u najkraćem roku. Također, trudimo se uvijek imati širok izbor lijekova s odobrene liste, ali i izbor specifičnih kozmetičkih i higijenskih proizvoda koje uglavnom koriste starije osobe (preparate za kožu, pelene...)
Kako je raditi pod franšizom?
Otkako smo potpisali franšizni ugovor s "Novom ljekarnom", osjećamo se sigurno. Dobili smo značajnu podršku, a povrh svega, možemo računati na dobre uvjete suradnje s veletrgovcima. Ne mislim da je ključ uspjeha otvoriri i opremiti ljekarnu – uspjeh je opstati na jakom i konkurentnom tržištu. Stoga, da biste dobili stalne mušterije, morate znati kako postati konkurentan, i cijenom i uslugom. Iako radimo kratko, ljekarna je već "samoodrživa" te uspijevamo pokriti sve troškove. Održavanje trenda rasta sada je naš glavni cilj.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke
Makedonsko Ministarstvo zdravlja objavilo je nedavno popis lijekova koji će se moći prodavati i u supermarketima i na benzinskim crpkama. Pooštrava se konkurencija ljekarnama.
Žaneta Badlikova, primatelj master franšize slovenskog branda SpinaliS, napustila je prijašnji posao i posvetila se razvoju franšizne mreže. SpinaliS je tako ušao na tržišta Češke, Slovačke i Poljske.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.