Za tri godine na tri tržišta
Žaneta Badlíková
Slovenska tvrtka SpinaliS pod svojim brandom još od 2000. proizvodi i prodaje specijalno dizajnirane stolice koje spriječavaju bol u leđima i pomažu pravilnom držanju i sjedenju. Franšiznu mrežu razvijaju od 2008, a danas, pored Slovenije, tvrtka posluje u još 11 zemalja Europe. Iako trenutno pregovaraju s potencijalnim partnerima iz Švicarske, Saudijske Arabije, Dubaija i Njemačke, primatelje franšize bi voljeli pronaći na bilo kojem tržištu.
Vlasnik master franšize branda SpinaliS za tržište Češke postala je Žaneta Badlikova. Međutim, u dogovoru s davateljem franšize, otišla je i korak dalje i taj brand, za tri godine poslovanja, uspješno uvela i na tržišta Slovačke i Poljske.
Ono što je Badlikova bila spremna učiniti, naime, navelo ju je da potpuno promijeni dotadašnju poslovnu strategiju. - Napustila sam svoj raniji privatni posao trenera i pridružila se razvoju franšizne mreže SpinaliS u Češkoj. U početku, naročito sam cijenila i posebno mi je značila potpora koju sam dobila po pitanju marketinga, kao i sam know-how - kaže ona.
Kao najveću prednost poslovanja u franšiznom sustavu doživjela je to što, kako kaže, nije morala osmišljavati i razvijati novi prodajni model i strategiju. - Koristila sam postojeće modele i strategije koji su već bili provjereni, te je bilo dokazano i da dobro funkcioniraju. To mi je uštedjelo dosta vremena i novca i privuklo mnogo poslovnih partnera - kaže ona.
Sigurnost koju je time dobila olakšala je sam početak poslovanja i ohrabrila ju da razmišlja o mnogo ambicioznijim planovima. Nakon dvije godine razvoja posla u Češkoj proširili su se i na tržište Slovačke. - Već u 2011. smo imali četiri trgovine u našem vlasništvu i 18 franšiza.
U prošloj godini, poslovni planovi su još jednom podrazumijevali pomeranje granice tržišta. - Otišli smo korak dalje i započeli širenje franšizne mreže u Poljskoj - dodaje Badlikova.
pročitajte članke
Nisu farmaceuti, a ipak vode ljekarnu. Što su tražili i kako su kupili "apotekarsku" franšizu, reći će nam Katarzyna Kwiatkowska iz Poljske
Makedonsko Ministarstvo zdravlja objavilo je nedavno popis lijekova koji će se moći prodavati i u supermarketima i na benzinskim crpkama. Pooštrava se konkurencija ljekarnama.
Najčitanije
Kako se razvijala franšiza Trafike, koji su uvjeti za primatelje franšize, te kakvu potporu dobijaju, govori Dragomir Stanković iz srbijanske tvrtke GrafArt
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Financijski model franšiznog koncepta trebao bi jezikom brojeva opisati sve investicije, prihode, rashode i dobit za davatelja i primatelja franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.