Ostati prvi
U svijet osiguranja Mladen Kapa ušao je davne 1985. Počeo je s procjenom imovinskih šteta, a poslovne veštine u tom području, kako kaže, "brusio" je čitavih dvadeset godina. Iskustvo, međutim, nastavio je stjecati i radeći u drugim područjima, najviše u osiguranju imovine i projektima uvođenja nekih vrsta obveznog osiguranja (granično osiguranje, obvezno osiguranje plovila i putno zdravstveno osiguranje). – Na tim projektima sam bio zadužen i za stvaranje načina rada i provođenje obuhvata osiguranja – kaže Kapa.
Povrh svega, Kapa je bio i rukovoditelj prodajne mreže, a samim tim, zadužen i za njeno uspostavljanje i razvoj, ali i za jedan od najvažnijih zadataka – edukaciju zastupnika. Na temelju svog bogatog iskustva, zapravo, lako je mogao objasniti suštinu poslovanja te što bi trebalo odlikovati dobrog i savjesnog prodavača u osiguranju.
Pored toga što prodavač uvijek treba odgovoriti na sve pozive i izazove, on mora biti i dobro educiran – imati pouzdane odgovore o industriji u kojoj djeluje, o tvrtki za koju radi, proizvodima, mogućnostima, čak i konkurentskim proizvodima i uslugama te snagama i slabostima sustava. – Naravno, uvijek sam govorio da je za dobrog prodavača najprije neophodno da bude zainteresiran za svog klijenta i siguran da su klijentova očekivanja ispunjena. Treba uvijek ispunjavati obećanja i brzo odgovarati na sva pitanja klijenta, jer dobar prodavač sebi ne smije dozvoliti da obećava ono što ne može ispuniti – kaže Kapa. – Uostalom, dobar prodavač uvijek poznaje i onu drugu, ljudsku, stranu svojih klijenata i on se prema njima ophodi kao prema prijateljima – dodaje.
Kao i u svakom poslu, dobar prodavač uvijek i može očekivati dobre rezultate – Kapin godišnji portfelj kretao se između 40.000 i 50.000 eura, najviše zahvaljujući policama osiguranja imovine. Sve ovo – iskustvo, poslovne vještine i rezultati – preporučili su Mladena Kapu za prvog primatelja franšize tvrtke Uniqa u Crnoj Gori.
Tako je, početkom rujna 2013. godine, otvorena prva franšizna agencija za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja u Baru – "Unikapa".
Otkako radi kao primatelj franšize, Kapa kaže da je do sada imao samo pozitivna iskustva. Preuzimanje franšize mu nije donijelo nikakvih većih teškoća, jer, kako ističe, u potpunosti može računati na startnu potporu matične tvrtke. – Velika je prednost što imamo podršku – od pomoći prilikom prikupljanja dokumentacije, pa do krajnjih dozvola, edukacije, opremanja prostora – kaže Kapa.
Poslovanje u okviru razvijenog i dokazanog franšiznog sustava, reklo bi se, potire većinu "sistemskih" nedostataka. – Uvođenje ovakvog koncepta, zapravo, doprinosi razvoju malog biznisa, afirmira poduzetništvo i podržava samostalni početak poslovanja i unapređenja privatnog i obiteljskog biznisa – objašnjava Kapa.
Čak i u fazi pokretanja agencije, kada, po pravilu, većina poduzetnika očekuje mnogo više prepreka, Kapa ističe da nije imao nikakvih problema. – Možda će zvučati nevjerojatno u današnje vrijeme, ali od samog početka je sve išlo po planu, bez poteškoća, neugodnosti, problema i iznenađenja. Iskreno sam uvjeren da će se suradnja agencije Unikapa i tvrtke Uniqa nastaviti u najboljim poslovnim odnosima – kaže on.
Njegova je misija, kako kaže, ostala nepromenjena od dana otvaranja. Kao što je i rekao na svečanom otvaranju agencije, želja mu je da, kada tvrtka Uniqa pokrije tržište franšizama, njegova agencija ostane prva – ne samo po datumu otvaranja, već i po kvalitetu pružanja usluga, poslovnim rezultatima i, pre svega, po broju zadovoljnih osiguranika.
pročitajte članke
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja
Kao primatelj franšize osiguravajuće kuće Uniqa, Jasmina Putnik iz Beograda radi više od godinu dana. Postigla je mnogo, ali i postavila nove ciljeve.
Franšizing je ispunio sva naša očekivanja, kaže Tomáš Tichota, direktor franšiznog razvoja UniCredit banke u Češkoj
Kako se razvija Uniqa franšiza, kakvo je dosadašnje iskustvo i zašto je Uniqa jedini osiguravatelj u Srbiji koji prodajnu mrežu širi na ovaj način, govori izvršni direktor za prodaju Nikola Đukić
Što su sve postigli i kakvi su daljnji planovi širenja Uniqa franšize u Crnoj Gori, reći će nam Vesna Marković, direktorica ekskluzivnog kanala prodaje Uniqa osiguranja.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.