Ostati prvi

U svijet osiguranja Mladen Kapa ušao je davne 1985. Počeo je s procjenom imovinskih šteta, a poslovne veštine u tom području, kako kaže, "brusio" je čitavih dvadeset godina. Iskustvo, međutim, nastavio je stjecati i radeći u drugim područjima, najviše u osiguranju imovine i projektima uvođenja nekih vrsta obveznog osiguranja (granično osiguranje, obvezno osiguranje plovila i putno zdravstveno osiguranje). – Na tim projektima sam bio zadužen i za stvaranje načina rada i provođenje obuhvata osiguranja – kaže Kapa.
Povrh svega, Kapa je bio i rukovoditelj prodajne mreže, a samim tim, zadužen i za njeno uspostavljanje i razvoj, ali i za jedan od najvažnijih zadataka – edukaciju zastupnika. Na temelju svog bogatog iskustva, zapravo, lako je mogao objasniti suštinu poslovanja te što bi trebalo odlikovati dobrog i savjesnog prodavača u osiguranju.
Pored toga što prodavač uvijek treba odgovoriti na sve pozive i izazove, on mora biti i dobro educiran – imati pouzdane odgovore o industriji u kojoj djeluje, o tvrtki za koju radi, proizvodima, mogućnostima, čak i konkurentskim proizvodima i uslugama te snagama i slabostima sustava. – Naravno, uvijek sam govorio da je za dobrog prodavača najprije neophodno da bude zainteresiran za svog klijenta i siguran da su klijentova očekivanja ispunjena. Treba uvijek ispunjavati obećanja i brzo odgovarati na sva pitanja klijenta, jer dobar prodavač sebi ne smije dozvoliti da obećava ono što ne može ispuniti – kaže Kapa. – Uostalom, dobar prodavač uvijek poznaje i onu drugu, ljudsku, stranu svojih klijenata i on se prema njima ophodi kao prema prijateljima – dodaje.
Kao i u svakom poslu, dobar prodavač uvijek i može očekivati dobre rezultate – Kapin godišnji portfelj kretao se između 40.000 i 50.000 eura, najviše zahvaljujući policama osiguranja imovine. Sve ovo – iskustvo, poslovne vještine i rezultati – preporučili su Mladena Kapu za prvog primatelja franšize tvrtke Uniqa u Crnoj Gori.
Tako je, početkom rujna 2013. godine, otvorena prva franšizna agencija za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja u Baru – "Unikapa".
Otkako radi kao primatelj franšize, Kapa kaže da je do sada imao samo pozitivna iskustva. Preuzimanje franšize mu nije donijelo nikakvih većih teškoća, jer, kako ističe, u potpunosti može računati na startnu potporu matične tvrtke. – Velika je prednost što imamo podršku – od pomoći prilikom prikupljanja dokumentacije, pa do krajnjih dozvola, edukacije, opremanja prostora – kaže Kapa.
Poslovanje u okviru razvijenog i dokazanog franšiznog sustava, reklo bi se, potire većinu "sistemskih" nedostataka. – Uvođenje ovakvog koncepta, zapravo, doprinosi razvoju malog biznisa, afirmira poduzetništvo i podržava samostalni početak poslovanja i unapređenja privatnog i obiteljskog biznisa – objašnjava Kapa.
Čak i u fazi pokretanja agencije, kada, po pravilu, većina poduzetnika očekuje mnogo više prepreka, Kapa ističe da nije imao nikakvih problema. – Možda će zvučati nevjerojatno u današnje vrijeme, ali od samog početka je sve išlo po planu, bez poteškoća, neugodnosti, problema i iznenađenja. Iskreno sam uvjeren da će se suradnja agencije Unikapa i tvrtke Uniqa nastaviti u najboljim poslovnim odnosima – kaže on.
Njegova je misija, kako kaže, ostala nepromenjena od dana otvaranja. Kao što je i rekao na svečanom otvaranju agencije, želja mu je da, kada tvrtka Uniqa pokrije tržište franšizama, njegova agencija ostane prva – ne samo po datumu otvaranja, već i po kvalitetu pružanja usluga, poslovnim rezultatima i, pre svega, po broju zadovoljnih osiguranika.
pročitajte članke

Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja
Kao primatelj franšize osiguravajuće kuće Uniqa, Jasmina Putnik iz Beograda radi više od godinu dana. Postigla je mnogo, ali i postavila nove ciljeve.
Franšizing je ispunio sva naša očekivanja, kaže Tomáš Tichota, direktor franšiznog razvoja UniCredit banke u Češkoj
Kako se razvija Uniqa franšiza, kakvo je dosadašnje iskustvo i zašto je Uniqa jedini osiguravatelj u Srbiji koji prodajnu mrežu širi na ovaj način, govori izvršni direktor za prodaju Nikola Đukić
Što su sve postigli i kakvi su daljnji planovi širenja Uniqa franšize u Crnoj Gori, reći će nam Vesna Marković, direktorica ekskluzivnog kanala prodaje Uniqa osiguranja.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.