Dobar potez
Sergio Calderon
Jo Young Kyun, predsjednik južnokorejske korporacije JumpingClay, i Sergio Calderon, primatelj "super master franšize" za regiju Balkana, najavili su nedavno da tvrtka planira otvoriti vlastito postrojenje za proizvodnju gline za modeliranje u Srbiji. Tvornica bi pokrivala tržišta Europske unije, Afrike, Ruske Federacije, Bliskog istoka. Predsjednik korporacije Jo Young Kyun kazao je tom prilikom da bi tvrtka nabavljala u Srbiji sve što joj bude dostupno - od tiskanih materijala, do strojeva i kemijskih supstanci.
Pod markom JumpingClay se, inače, razvija lanac trgovina u kojima se prodaje glina za modeliranje, ali i organiziraju edukativne i kreativne radionice za djecu. Primatelji JumpingClay franšize su zaduženi za vođenje tih trgovina, a kako će se pokretanje proizvodnje u Europi odraziti na njih, kao i koliko će taj potez povećati atraktivnost samog franšiznog sustava, ispričat će nam Sergio Calderon.
Južnokorejska tvrtka JumpingClay odlučila je otvoriti tvornicu u Srbiji. Zašto Srbija?
Srbija ima ugovore o slobodnoj trgovini s Rusijom, Turskom, zemljama CEFTA, a pored toga, uvjeti trgovinske razmjene s Europskom unijom su, također, veoma povoljni. Srbija nudi i konkurentne i fleksibilne troškove rada, te investicijske poticaje. Sa ovom strateškom investicijom naš proizvod će biti konkurentniji, pri čemu će kvaliteta ostati na istoj razini.
Gdje će se tvornica nalaziti i koliko ljudi će zapošljavati?
Planiramo otvoriti tvornicu u blizini Beograda i mislim da će u vrlo kratkom roku biti zaposleno 20 ljudi.
Kako će pokretanje proizvodnje utjecati na franšizoprimce u ovoj regiji, i uopće u Europi. Da li će franšiza postati atraktivnija?
Svakako, franšiza će biti daleko atraktivnija, budući da će vrijeme dostave biti značajno kraće. Zahvaljujući tome primatelji franšize neće više morati držati velike zalihe, a time će i troškovi transporta biti niži. Konačno, kao što sam ranije rekao, naši troškovi proizvodnje će, također, opasti i budući da carina u zemljama CEFTA nema, proizvod će biti daleko konkurentniji.
JumpingClay planira i otvoriti Institut umjetnosti. O čemu je, zapravo, riječ?
JumpingClay Institut umjetnosti je izuzetno važan, budući da je to odjel u kojem se razvijaju novi edukativni programi, kao i dizajn proizvoda. Važan dio djelatnosti tvrtke je obuka instruktora, edukativni programi i razvoj kreativnosti.
Kada smo nedavno razgovarali, bili ste na korak od potpisivanja master ugovora za tržište Bugarske. Da li je ta suradnja realizirana?
Ugovor smo potpisali u travnju i primatelji master franšize tek treba započeti poslovanje. Trenutno rade na pronalaženju dobre lokacije za otvorenje prve trgovine u glavnom gradu - Sofiji.
Recite nam nešto o planovima za ovu godinu, da li ćete potpisati ugovor za još neko tržište?
JumpingClay je nedavno potpisao ugovor za tržište Angole, Turske, Italije, a mi smo, također, dobili nekoliko upita iz drugih zemalja ove regije. Sasvim smo sigurni da će otvorenje tvornice dodatno pogurati razvoj biznisa i povećati interes.
pročitajte članke
„Naučna kuhinjica – nauka kroz igru“
/08.09.2025
Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za djecu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan poslovni model širom Europe.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Najčitanije
Franšizni paket
/13.11.2012
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza, po tom pitanju, nije iznimka. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.