Odoljeti krizi uz franšizu

Radomir Jović
Prije 17 godina Radomir Jović je otvorio butik sportske opreme Klub Mode u Prokuplju. Surađivao je, kako kaže, s mnogo distributera, najviše s tvrtkom Delta Sport. Prije četiri godine se, međutim, upoznao s predstavnicima tvrtke Sport Vision i odlučio pristupiti jednom od najvećih sportskih maloprodajnih lanaca u regiji. - Vidio sam da možemo napraviti dobru suradnju. Njihovi zahtjevi nisu veliki, a pogodnosti koje daju nam odgovaraju - kaže Jović.
Naime, kao primatelj franšize Jović je obvezan robu naručivati isključivo od tvrtke Sport Vision. Trgovina je uređena u potpunosti po standardima davatelja franšize, koji su pomagali i u opremanju prodajnog prostora. - Njihovi stručnjaci su prilikom pripreme za otvorenje trgovine došli pomoći urediti interijer. I danas nas savjetuju kako da izlažemo robu, a s vremena na vrijeme u centrali se organiziraju prezentacije robe i sastanci tijekom kojih nam davatelj franšize pomaže u izboru asortimana - kaže Jović.
Ugovor potpisuju jednom godišnje. Ugovorom su Joviću osigurana posebna sniženja (rabati) ukoliko naručuje određenu količinu robe i plaća na vrijeme. - Ulazak u franšizni sustav mi je mnogo olakšao poslovanje jer ne lutam od jednog do drugog distributera. Ranije sam zbog toga što poručujem robu od više tvrtki imao i problema prilikom nabave, pri tom sam mnogo češće morao putovati na sastanke, što je samo stvaralo dodatne troškove - objašnjava on.
U Prokuplju su nedavno dobili konkurenciju pošto se otvorila još jedna sportska trgovina, ali, kako kaže, prava konkurencija je u Nišu koji je udaljen svega 30 kilometara. - Naši potrošači su uglavnom mlađi ljudi. Oni u najvećem broju slučajeva imaju automobile i nije im teško otići do Niša jer tamo imaju veći izbor trgovina - kaže Jović.
Pored toga, otežavajuća okolnost je i opća neimaština i slaba kupovna moć stanovnika Prokuplja. Kupaca koji plaćaju gotovinom je, kako kaže, vrlo malo, a većina robe se prodaje na odgođeno plaćanje. - Najviše robe prodajemo preko takozvanih potvrda sindikata državnih i javnih poduzeća koje omogućuju kupnju na više rata. Nedavno smo sklopili i ugovor s jednim privatnim investitorom koji će, također, svojim uposlenicima preko tih potvrda omogućiti kupnju na više rata. To će nam jako značiti u poslovanju. Inače, ljudi vrlo malo kupuju gotovinom, čak nema ni čekova, jer ih banke nerado izdaju, a o karticama da i ne govorim. Ljudi su se u posljednje vrijeme i uplašili od uzimanja kredita i kreditnih kartica - kaže ovaj poduzetnik koji je unatoč svemu zadovoljan poslovanjem.
- Ovo je mali obiteljski biznis u koji je uključena i moja kćer. U ovome smo jako dugo, mnogo je bilo bolje prije tri, četiri godine, ali nastavljamo se boriti - dodaje Jović.
pročitajte članke

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.