Trgovina u krvi

Za Dušana Janjetovića, poduzetnika iz malog mjesta Batajnica blizu Beograda, trgovina je čitav život. Nikad se ničim drugim nije bavio, niti je poželio da se nečim drugim bavi. Kako sam kaže, trgovina mu je ušla u krv. - Četrdeset godina radim u trgovini, a od toga - dvadeset godina sam sam svoj gazda. Samostalan posao donosi više obveza, računi stalno pristižu, treba platiti porez, dati plaće radnicima. Međutim, obožavam raditi s ljudima. Kada odem pet dana na svoj ranč na selu, hoću da izludim od samoće - započinje svoju priču Janjetović.
Po radnoj satnici prije bi se moglo reći da je farmer, a ne trgovac. Njegov radni dan, naime, počinje u pet sati izjutra i završava se u 23 časa. - Ručak nosim na posao jer nemam vremena da se vraćam kući - kaže Janjetović.
Ipak, dodaje da mu nije teško. - Trgovina je jednostavna, kupiš nešto jeftinije da bi prodao skuplje - kaže kroz smijeh, ali ozbiljnim tonom dodaje: - Mnogi misle da se u trgovini može brzo obogatiti, ali to je daleko od istine.
Za dva desetljeća samostalnog biznisa i posvećenosti poslu uspio je otvoriti tri trgovine. Jedna je smještena u lokal u njegovom vlasništvu, dok za druge dvije trgovine prostor unajmljuje. Sve se nalaze u Batajnici. Jedna prodavaonica postala je dio franšiznog sustava "Moja radnja" u veljači 2012. godine. Tom konceptu je, nakon pol godine, priključio i svoju drugu trgovinu. - Malo sam imao problema u početku. Mnoge komšije su mislile da su sve "Moje radnje" u Beogradu, zapravo, moje. Neki to i danas misle - kaže kroz smijeh ovaj neumorni trgovac.
Sa tvrtkom Metro je počeo surađivati jer je njihov svakodnevni kupac, još od otvorenja trgovinskog centra u Zemunu. Konzultanti iz njemačke tvrtke su mu predložili da postane dio sustava "Moja radnja" i predočili mu sve potencijalne prednosti. Nakon razmišljanja, dao im je pozitivan odgovor. - I nisam se pokajao - kaže on.
Trgovine su dobile novi izgled. Franšizodavac je sredio rafove, donio nove držače za cijene, izbrandirao trgovinu. Kao primatelj franšize, Janjetović je dobio i reklamni materijal u boji, koji je podijeljen mušterijama u Batajnici. - Dolazili su ljudi s drugog kraja Batajnice da kupuju kod nas - kaže on.
Zauzvrat, Janjetović se obavezao da će u asortiman uvrstiti određene količine Metroove robne marke Aro. - Trebalo je malo vremena da se mušterije priviknu na novi asortiman robe. Danas to dobro funkcionira. Njihovi proizvodi uvijek stoje posljednji u redu na desno da bi kupci mogli usporediti cijene, a oni jesu najjeftiniji. U početku sam se pitao tko će kupovati, primjerice, Aro tjestenine, ali vremenom su ih počeli uzimati i kažu da su dobre - objašnjava on.

Janjetović kaže da ne postoje ograničenja po pitanju visine marže na te proizvode, ali da bi oni trebali biti jeftiniji od ostalih. Kada su proizvodi na akciji, onda se moraju pridržavati preporučenih cijena. - Na kraju svakog mjeseca u tvrtki Metro vode računa koliko smo "povukli" proizvoda s akcije, te u vidu vaučera dobivam dodatne popuste koje mogu iskoristiti u narednim kupovinama, što mi također dobro dođe - kaže Janjetović.
U dvije trgovine koje sad nose naziv "Moja radnja" promet se povećao deset do 15 posto od kad su započeli suradnju s tvrtkom Metro. Janjetović misli da je to maksimum, jer su male trgovine poput njegovih usmjerene prije svega na prodaju u neposrednoj okolici.
- Naše mušterije su iste i stalne, te nije realno očekivati neki veći rast od ovog koji smo ostvarili. Drukčije je kad je trgovina u gradu, pa tisuće ljudi prolazi pored nje. Od novih mušterija, kod nas samo mogu doći gosti koji posjećuju nekoga. Zbog toga mi i nemamo velikih oscilacija u prometu tijekom godine, dok mi se kolege iz grada žale da im promet tijekom ljeta opadne i po 30 posto, jer ljudi odu na godišnje odmore. Ovdje, ljudi pošalju djecu na ljetovanje, a oni sami štede, grade kuće. Čak nam je ljeti i bolje, jer se pije više piva, sokova - iskren je Janjetović.
U njegovoj tvrtki EJ Tina Company zaposleno je devet radnika.
pročitajte članke

Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.