Oporavak donosi nove franšize
– Turisti i putnici današnjice traže autentičnost i manje ih zanimaju profesionalne preporuke turističkih djelatnika. Mnogo im je draže čuti savjet nekoga „iz stvarnog života“, nekoga s kojim se mogu poistovjetiti, tko živi u tom gradu i najbolje zna gdje treba ići da bi se destinacija doživjela na pravi način – sa ovim je saznanjem Željko Gobac 2015. odlučio pokrenuti CityPal, platformu na kojoj će upravo biti sabrane zanimljive i provjerene lokalne preporuke za turiste. Izradili su web stranicu, započeli tiskati brošure, pokrenuli aplikaciju.
Prvo su se pojavile preporuke za Zagreb i Pulu, a nekoliko godina kasnije, kad je postalo izvjesno da bi svoje znanje i iskustvo mogli podijeliti s drugima, CityPal je dobio i prve franšizne partnere. – Ponudili smo, zapravo, mogućnost pokretanja posla ljudima koji su zaljubljeni u svoje gradove i koji poznaju ponudu i dobra mjesta u svojem gradu. Željeli smo iskoristiti potencijal lokalnih znalaca i entuzijasta koji bi na tome mogli i zaraditi. Primatelj naše franšize, dakle, ima zadatak praviti preporuke i pronalaziti klijente koji bi se oglašavali u CityPal-u – objašnjava Željko Gobac što je u biti ovoga biznisa.
Kako su dočekali pandemiju i što su uspjeli napraviti unatoč nepovoljnim okolnostima te kakvi su im planovi za budućnost, otkriva za naš portal idejni tvorac i osnivač CityPal-a.
Kako se poslovanje odvijalo tijekom korona krize? Kako ste se prilagođavali situaciji i što ste naučili iz tog iskustva?
Pošto smo direktno vezani za ugostiteljstvo i turizam, tijekom 2020. uslijed lockdowna ugostitelja i neizvjesnosti da li će se moći putovati, uopće nismo izdavali naše mape gradova s preporukama za turiste. Situacija se popravila 2021, ugostitelji su počeli normalno raditi, turisti su se vratili, tako da smo izdali mape za Pulu i Zagreb. Veoma je važno što smo te godine uspjeli dogovoriti i franšize za Rijeku i Opatiju.
Posljednja novost je da smo dogovorili i franšizu za Split i okolicu, a u završnoj smo fazi pregovora prodaje franšize za još jednu regiju u Hrvatskoj. Turistički sektor se oporavlja, samim time, raste i interes za franšizu CityPal-a.
Kakva je situacija danas i kakvi su planovi za razdoblje koje slijedi?
Situacija se uvelike popravlja. Primjećujemo više posjeta našoj web stranici i već sada turisti šalju rezervacije našim klijentima. U kontaktu smo sa stalnim klijentima koji već sada žele rezervirati mjesto na mapama gradova za ovu turističku sezonu.
Svakodnevno dobivamo po nekoliko upita od potencijalnih franšizera. U sljedećem razdoblju cilj nam je pokriti sva veća turistička središta u Hrvatskoj i regiji.
Za koje ste gradove u Hrvatskoj posebno zainteresirani?
U obzir dolaze veliki gradovi na Hrvatskoj obali u koje dolazi puno turista. Naša franšiza je u ovom trenutku dostupna za Zadar, Šibenik i Dubrovnik.
Jeste li imali upita za franšizu i iz drugih zemalja regije?
Najviše nam upita stiže iz Srbije, nešto manje iz BiH i Crne Gore. Sada, u predsezoni, kada i treba početi pripremati turističke projekte, dobivamo barem jedan upit tjedno iz regije. Za sada se ne oglašavamo na drugim tržištima, jer nam je cilj prvo pokriti našu regiju.
Je li se nešto promijenilo u uvjetima za uzimanje franšize?
U samim financijskim uvjetima nije se ništa promijenilo, ulazna naknada je i dalje 2.500 eura za 10 godina, a royalty fee 10%. Investicija se vraća u prvoj godini. Mi za naše franšizere izrađujemo mapu grada, unosimo njihove klijente na web stranicu, pripremamo prodajne materijale i održavamo trening kako voditi poslovanje i kako prodavati oglase.
Franšizeri trebaju samo prodati oglase, ostalo je sve na nama. Što je odlična prilika za one koji žele ostvariti dodatne prihode, a oni sposobniji, u gradovima koji cijele godine imaju turiste, mogu uz pomoć CityPal-a izgraditi i vlastiti posao.
Što biste poručili potencijalnim primateljima: što je ključno za uspješno poslovanje?
Za potencijalne franšizere bitno je da imaju iskustva u prodaji ili da se barem ne boje direktne prodaje. Plus je ako imaju kontakte ugostitelja i firmi koje zanima oglašavanje prema turistima u svome gradu i okolici. Možda i najbitnije je da su entuzijastični, vrijedni i spremni raditi da bi dobro zaradili.
Kako je nastao CityPal i što je potrebno za pokretanje franšize?
pročitajte članke
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Koje je tržište „poželjna destinacija“ za razvoj franšizne mreže, tko su idealni partneri te koliko treba investirati u ovu turističku franšizu, otkriva Nino Dubretić, suvlasnik Direct Bookera
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Veliki hotelski lanci u Europi sve više pribjegavaju franšiznom modelu poslovanja, navodi se u izvješću „Hotel Franchising in Europe 2019“ konzultantske kuće HVS.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.