Kreativno obrazovanje u temelju franšize
Edukido je originalan edukacijski program s Lego® kockama namijenjen djeci od tri do dvanaest godina. Uključuje seriju edukativnih radionica koje djecu trebaju bolje upoznati sa svijetom prirode, tehnike i znanosti kroz zabavu. Koncept je osnovan u Poljskoj, gdje je brzo zaživio i uspio se proširiti diljem tržišta putem franšize. Edukido danas ima više od 50 franšiznih škola u Poljskoj, a od ove godine ima i prvog franšiznog partnera u inozemstvu.
Edukido stiže u regiju
Joanna Małek, zadužena za međunarodnu ekspanziju Edukida, kaže da su prvi ugovor o master franšizi potpisali u lipnju 2021, i to za teritorij Hrvatske. Primateljica master franšize postala je Ines Slunjski, poduzetnica koja već ima iskustva s ovom vrstom suradnje, budući da je primateljica franšize i za jednu školu mentalne aritmetike. Ona je, kako prenosi Małek, prve informacije o Edukidu pronašla upravo na portalu Franchising.hr. – Pročitala je članak o našem konceptu te je nam poslala upit tražeći više detalja o uvjetima franšizne suradnje – objašnjava Małek.
Nakon obuke i prijenosa know-how-a te aktivnosti potrebnih za pokretanje škole, prvi Edukido otvoren je početkom rujna u Varaždinu. Kako je Slunjski nositeljica master franšize, ona će, osim vlastitog centra u Varaždinu, biti zadužena za razvoj mreže škola diljem Hrvatske. Već od sledeće godine krenut će u potragu za novim, pojedinačnim primateljima franšize – poduzetnicima koji bi bili zainteresirani voditi vlastiti školu Edukido – potvrđuje Małek.
To što Ines Slunjski već ima iskustva u području izvannastavne edukacije djece i franšizinga svakako je prednost. – Ovo je za nas bila odlična vijest, jer smo vidjeli da naša partnerica vrlo dobro zna kako funkcioniraju slični koncepti te koje su uloge primatelja i davatelja franšize. To nam je uvelike olakšalo suradnju – kaže Joanna Małek.
Hrvatska je, naglašava naša sugovornica, tržište s puno potencijala za koncepte koji se temelje na izvannastavnim aktivnostima za djecu. Primjećuje, pak, da nisu naišli na škole koji nude aktivnosti i programe slične Edukidu. – Naravno, ima drugih franšiznih koncepata, ali njih je mnogo manje nego u Poljskoj. S druge strane, tradicionalni školski sustavi su zastarjeli i kruti, tako da roditelji sve češće šalju djecu na izvannastavne aktivnosti koje mogu razviti njihovu maštu i kreativnost – primjećuje Joanna Małek.
Pokretanje franšizne škole u Hrvatskoj predstavlja tek početak međunarodne ekspanzije, dodaje ona. Veliki potencijal vide na europskim tržištima, naročito onim sličnim Poljskoj i Hrvatskoj. – U narednim ćemo mjesecima biti fokusirani na Rumunjsku i Mađarsku – kaže Małek.
Prilika i za poduzetne iz BIH-a
Iako je pandemija djelomično osujetila ove planove, tvrka nastavlja promovirati koncept izvan granica domaćeg tržišta. – Edukido je koncept koji može uspješno poslovati u gotovo svim zemljama Europe, tako da ima još puno prostora za razvoj i nove franšizne partnere – poručuje Małek.
Najvažniji uvjet koji potencijalni inozemni partneri Edukida moraju ispuniti je poznavanje engleskog jezika.
– Bez toga nećemo ulaziti u pregovore jer sve grafičke i nastavne materijale isporučujemo na engleskom – objašnjava Joanna Małek. Osim toga, od vitalnog je značaja da partner bude osobno angažiran i posvećen poslu. Dobrodošlo je i iskustvo u radu s djecom.
Ulazna i mjesečna franšizna naknada za inozemne partnere određivat će se posebno za svakog od primatelja. – Nudimo različite opcije za svako pojedinačno tržište. Ovisi o mnogim faktorima, pa i o ekonomskoj situaciji u određenoj zemlji – kaže Joanna Małek.
Očekivani iznos investicija
Investicija za pojedinačne primatelje franšize sastoji se iz tri dijela:
- Početna nabava Lego setova – oko 3.000 EUR
- Marketinški materijali – oko 350 EUR
- Ulazna naknada, ovisno o veličini teritorije na kojoj djeluje – od 700 EUR (za regije sa 20.000 stanovnika) do 4.200 EUR (regije sa 120.000 stanovnika)
Investicija za master franšizu sastoji se od troškova za:
- Otvorenje pilot-jedinice (prva nabava Lego setova + marketinški materijal)
- Prijevod svih materijala s engleskog ili poljskog jezika i regrutiranje pojedinačnih primatelja franšize
- Ulazna naknada za Srbiju 14.000 EUR; za Bosnu i Hercegovinu 8.000 EUR; Crnu Goru 3.000 EUR; Albaniju 7.000 EUR
Što nude programi Edukido?
U programu Edukido, učenje postaje fascinantna avantura. Djeca rješavaju praktične zadatke i uče praktične vještine. LEGO® kockice uvode male istraživače u svijet tehnologije i prirode. Pomoću njih djeca uče osnove konstrukcije i rada motora, prirodne zakone, matematička pravila i povijest, ali i istražuju tajne svemira, arhitekturu i umjetnost. Edukativna nastava za učenike od 8 do 12 godina fokusirana je na stjecanje znanja iz područja kao što su: priroda, fizika, zemljopis, mehanika, građevinarstvo, zemljopis, geologija, sport, povijest i jezik. Nastava se odvija u stalnim skupinama do 10 osoba, usklađena prema dobi polaznika.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Poljski edukativni koncept Edukido namjerava ubrzati širenje franšizne mreže izvan granica domaćeg tžišta – osim master franšize, od sada se nudi i pojedinačna franšiza.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!