CHIPAS širi franšizu i na domaćem tržištu
CHIPAS širi franšizu i na domaćem tržištu / Restoran u Visokom će ponuditi sve ono po čemu je ovaj sarajevski koncept poznat: slani i slatki meni, specifičan enterijer, domaćinsku atmosferu, povoljne cijene
Petak
09.04.2021
Prva franšizna jedinica u Bosni i Hercegovini sarajevskog restorana CHIPAS otvara se u Visokom.
 

Šarmantni enterijer, domaćinska atmosfera, meni koji se bazira na kvalitetnim obrocima od piletine i paste, i sve to u kombinaciji sa povoljnim cijenama, predstvalja „dobitnu kombinaciju“ za sarajevski restoran CHIPAS. Pored sada već kultnog „matičnog“ restorana i poslastičarnice u centru Sarajeva, CHIPAS ima i veliki reprezentativni restoran u sarajevskom naselju Pofalići, a prekretnicu u razvoju predstavljalo je otvaranje prve franšize u inostranstvu – od juna 2020. CHIPAS posluje i u Ščećinu u Poljskoj.

Tokom ove godine, CHIPAS će zabilježiti još jedan „istorijski“ trenutak, budući da je potpisan i prvi franšizni ugovor u Bosni i Hecegovini i počele pripreme za otvaranje restorana u Visokom.

Produbljena dugogodišnja saradnja

Primalac franšize za Visoko postalo je privredno društvo „Mesna industrija Vimar“, potvrđuje Muamer Čolić, idejni tvorac i vlasnik CHIPAS Concepta. Radi se, kako kaže, o uspješnoj kompaniji koja već dugi niz godina posluje u mesnoj industriji te sa kojom CHIPAS, takođe, uspješno sarađuje.

To što se radi o starim poslovnim znancima bio je tek jedan od razloga zašto se „Vimar“ odlučio za uzimanje franšize CHIPASa. Kako u oblasti ugostiteljstva do sada nisu imali nikakvog iskustva, franšiza je bila logičan korak – ponajviše zbog prijenosa znanja, obuke i podrške koju će CHIPAS pružati kao davalac franšize.

Druga povoljna okolnost je što „Vimar“ u Visokom posjeduje zgradu od četiri sprata, koja je, po prvobitnom planu, uključivala i ugostiteljski objekat u prizemlju. Kada je, međutim, CHIPAS objavio da je značajno smanjio iznos potreban za kupovinu franšize, vlasnik „Vimara“ je poslao upit i gotovo „u istom danu“, nakon prezentacije i sastanka s davaocem, odlučio da čak tri nivoa zgrade u Visokom preuredi za restoran CHIPAS. – Stvari su se, jednostavno, složile – oni su imali poluspreman objekat, a mi idealnu franšizu za njihov grad, koji nema sličnih objekata, odnosno, ovakvih restoranskih franšiza – kaže Čolić.

Ugovor je potpisan u martu, a planirano je da restoran bude otvoren tokom ove godine. – Ovo je naša prva lokalna franšiza i zato nam je jako bitno da sve bude kako treba. To je i jedan od razloga zašto sam se lično uključio u projekat. Želimo da se predstavimo u najboljem svjetlu, jer nemamo dvije šanse za dobar prvi utisak – kaže Muamer Čolić uz osmijeh.

Prednosti dobre lokacije

Restoran u Visokom će, prema riječima Čolića, biti na izuzetno dobroj lokaciji. Sam objekat se nalazi u centru grada, u vrlo prometnoj ulici, s puno parking mjesta u neposrednoj blizini. Osim toga, sretna je okolnost i što je ulica čitavo ljeto, od 18h do ponoći, zatvorena za saobraćaj. – Ulica se, zapravo, pretvara u pješačku zonu sa štandovima koji se sezonski postavljaju za razne prigode i manifestacije, što svakodnevno generiše veliki protok ljudi, a samim tim, i veliki broj potencijalnih mušterija za CHIPAS – objašnjava Čolić.

Foto: CHIPAS – objekat u Visokom

Lokal se sastoji iz tri dijela, što je još jedna novost za CHIPAS, kaže Čolić. U prizemlju je sala za goste sa 50-60 mjesta, a planirano je da se u tom dijelu smjesti i koncept CHIPAS Sweets & Cakes – prodaja kolača i torti. Na prvom spratu je odvojena kuhinja, a na drugom, takođe sala za goste sa 40 mjesta, kao i velika terasa, koja će se koristiti kao ljetna bašta, sa dodatnih šezdesetak mjesta. Kuhinja je, inače, povezana specijalno dizajniranim liftom, koji će služiti kao „komunikacija“ između kuhinje sa donjim i gornjim spratom.

S primaocem franšize su se usaglasili za format restorana bez konobara, kaže Čolić, tako da će CHIPAS u Visokom biti baziran na samousluzi. Na izdvojenom pultu će se, naime, naručivati hrana, a pejdžer na stolu će obavještavati goste kada je hrana pripremljena kako bi je mogli preuzeti. – Pokazalo se da je ovaj format isplativiji i funkcionalniji, a mi smo ga već testirali i dokazali kroz rad našeg restorana na Pofalićima u Sarajevu – podseća Čolić.

Obuka je pola posla

Dok se prostor renovira i prilagođava standardima franšize, u sarajevskom restoranu je već organizovana obuka za menadžera koji će voditi CHIPAS u Visokom. – U ovom slučaju je to djevojka koja nema iskustva u ugostiteljstvu, ali ima u drugim sličnim poslovima, što je bilo dobro polazište. Desetak dana je svako jutro dolazila u CHIPAS u Sarajevo, i od prvih do zadnjih koraka prošla sve faze: od prijema robe, kontrole kvaliteta primljene robe i manipulacije robom, preko zaduženja i razduženja, sve do papirologije, lista higijene i slično. Obuka je takođe obuhvatila i odnos sa uposlenima, mušterijama i kompletni sistem funkcionisanja CHIPASa. Smatrao sam da je najbolje naučiti u praksi – ukazuje Čolić na sveobuhvat prijenosa znanja, dodajući da će menadžer imati priliku dodatno „utvrditi gradivo“ bar sedam dana prije nego što krene samostalno voditi objekat u Visokom. – Naravno, uz naš nadzor i savjete u početku – ističe on.

Obuka za ostalo osoblje će biti organizovana u CHIPASu na Pofalićima, a njihov će se rad dodatno nadzirati i dvije nedelje po otvaranju restorana u Visokom. – Planirali smo, međutim, da u početku pošaljemo i jednog svog menadžera koji poznaje sve procese da nadgleda poslovanje te da ispravlja greške koje će se neminovno javiti u prvo vrijeme. Tako ćemo zajedno, i puno lakše, prebroditi početne „dječije bolesti“ – kaže naš sagovornik.

CHIPAS u Visokom će ponuditi čitav meni, iako se radi o vrlo širokoj i raznovrsnoj ponudi. U najvećoj mjeri je to, kako objašnjava Čolić, omogućeno i značajnim napretkom u pripremi poluproizvoda. Franšizni objekti, praktično, imaju jednog dobavljača i sve dobivaju sa jednog mjesta – iz centralne kuhinje CHIPASa: od pohovane piletine, gotovih sosova, začinjene salate, pomfrita, do brendiranih salveta, gotovih kolača i torti.
Drugi važan dobavljač, koji je, inače, naš strateški i dugogodišnji partner s kojim imamo izuzetno dobru saradnju jeste Coca-Cola – dodaje Čolić.

Foto: Široka ponuda obroka od piletine i paste

Otvaranje restorana u Visokom predstvalja veliki korak za CHIPAS, kaže naš sagovornik. Označava, najprije, početak franšiznog razvoja na domaćem tržištu, ali i daje priliku da se franšizni sistem sada u potpunosti testira na lokaciji koja je blizu „centrale“. – Baš zbog toga što Visoko nije daleko od Sarajeva, moći ćemo puno lakše da kontrolišemo standarde, kvalitet i širenje samog sistema. Pogotovo sada, u vrijeme pandemije, gdje sve ide sporije i teže i s brojnim preprekama – kaže Čolić.

Dobre se prilike rađaju i u teškim vremenima

Pandemija je, kao i svugdje u svijetu, potpuno poremetila uobičajene tokove poslovanja, unijela opću nesigurnost i, još uvijek, predstavlja najveću prepreku razvoju. – Mi možemo reći da se CHIPAS do sada uspješno borio sa svim ovim pandemijskim nedaćama. Međutim, u čitavom se okruženju već osjeća ogroman zamor, sve postaje skuplje i jako je teško održati zdravo poslovanje sa konstantnim ograničenjima, prekidima rada, policijskim satom, skraćenim radnim vremenom – ukazuje na ozbiljnost situacije Čolić.

Ipak, dodaje on, čak i kad je obim posla bio drastično smanjen, u CHIPASu nisu stali. – Iskoristili smo to vrijeme da se presaberemo i unapredimo neke druge stvari koje će pojačati konkurentsku prednost CHIPASa – kaže Čolić. Kao primjer, navodi da su napravili i zapakovali svoju majonezu i tartar umak. Takođe, u slatkom dijelu, napravili su svoja punila za kolače, kao i prelive za torte i kolače. – Na taj način, osigurali smo da naši proizvodi uvijek imaju isti standard, isti okus, miris, boju i konzistenciju. I ne samo što je dosta smanjenja zavisnost od drugih dobavljača, već smo i cijenama jako konkuretni. Pošto sve proizvodimo u svojoj fabrici, jasno je da proizvode nabavljamo i možemo prodavati po najpovoljnijim cijenama – objašnjava Muamer Čolić.

Foto: CHIPAS – Sweets & Cakes

Prva inostrana franšiza, otvorena u Ščećinu u Poljskoj, bilježila je odlične rezultate sve do izbijanja pandemije. Ipak, i za to kratko vrijeme, koliko su imali priliku raditi u „normalnim uslovima“, CHIPAS je uspio pokazati kakav potencijal ima te na kakve rezultate primaoci franšize iz Poljske mogu računati, jednom kad se situacija stabilizira. – Nadamo se da će sve ovo uskoro proći, da će se život vratiti u normalu, jer imamo jako veliki interes da nastavimo započeto i razvijamo dalje posao u Poljskoj – kaže Čolić.


Najčitanije

Pekara – bez glutena /27.06.2017

Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Karika bez koje se (ne) može? /21.06.2018

Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker

Kroz igru do znanja /01.10.2021

Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.

Moja lutka Pepetuška /28.07.2020

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.

Biznis i franšiza „3u1“ /27.05.2020

Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?

Popularno na forumu