Sport i biznis
Specijalizaciju u području izgradnje, montaže i rekonstrukcije sportskih terena makedonska je tvrtka Inteko započela 1995. Ubrzo nakon toga postala je ekskluzivni zastupnik svjetski poznate talijanske tvrtke Casali, proizvođača podloga i smjesa za sportske terene. Nakon nekoliko desetaka velikih projekata u zemlji i inozemstvu, Inteko je danas sinonim za stabilan i pouzdan sustav koji klijentima nudi „zaokruženu“ uslugu: od planiranja i projektiranja terena, preko gradnje i inženjeringa, sve do stručnog nadzora i kontrole. Prema istom ovom principu sveobuhvatnosti, „gradili“ su i bazu klijenata, koja obuhvaća i javne institucije, privatne organizacije te individualne klijente.
– Izgradnja terena bila je, zapravo, logičan korak u razvoju tvrtke, budući da smo već jednim dijelom poslovanja bili povezani s gradnjom i svijetom sporta. Naime, Inteko je dugogodišnji zastupnik svjetski poznatog branda teniske opreme Babolat, a odnedavno i marke ERREA, i to za nekoliko zemalja regije – kaže Dejan Cekić, project developer i jedan od osnivača tvrtke.
Inteko godišnje izgradi preko 10.000 četvornih metara sportskih terena. Iako u portfelju izvedenih radova dominiraju uglavnom teniski i multifunkcionalni tereni (za nekoliko sportova), Cekić naglašava da su se specijalizirali za izgradnju, rekonstrukciju, adaptaciju i održavanje svih vrsta vanjskih i zatvorenih sportskih terena, balona i dvorana. Iz ovog širokog raspona isključeni su samo golf tereni i nogometni tereni s prirodnom travom. – Najviše zahtjeva dolazi za multifunkcionalne terene i balone, ali često nas pitaju i za sportske dvorane. Inteko je nedavno obuhvatio i taj segment, budući da koristi tehnologiju i sustav partnerske tvrtke – kaže Cekić.
Otvoren teren za partnersku mrežu
Većina projekata do sada izvedena je u Sjevernoj Makedoniji, no, radili su i u SAD-u, Rusiji i mnogim europskim zemljama. U Srbiji, na popisu Intekovih referentnih projekata je i Teniski centar Novak s njegovim prvim teniskim terenima. A to je, kako kaže Čekić, tek početak.
– Shvatili smo da svoju stručnost i resurse u ovom području sada možemo ponuditi i na drugim tržištima. Vidimo da postoji puno zahtjeva i potencijala, ulaže se u sport, što dobro pokazuju i prodajni rezultati velikih sportskih brandova, s kojima i sami surađujemo – kaže Cekić, napominjući da se sport, čak i u ovo neizvjesno vrijeme, nastavlja razvijati. Ovi su ih pokazatelji dodatno ohrabrili kad su počeli razmišljati o razvoju franšize.
Upravo po uzoru na neke od najpoznatijih franšiznih tvrtki, Inteko planira pokriti tržišta tako što će razviti mrežu svojih primatelja franšize.
– Bila bi to mreža naših lokalnih partnera koji bi, prije svega, imali zadatak pratiti potražnju na tržištu i dolazizi do potencijalnih klijenata. Tražimo, stoga, poduzetne, komunikativne i vrijedne ljude koji vole sport i koji žele raditi i zaraditi – kaže Cekić.
– Bilo bi idealno – precizira naš sugovornik – ako se radi o ljudima koji već rade u nekoj tvrtki, kreću se u sportskom okruženju ili imaju puno poznanika i kontakata iz tog svijeta, jer će prije otkriti tko planira graditi ili rekonstruirati teren. Međutim, to nije presudno. Ukratko, trebaju nam partneri s prodajnim i organizacijskim vještinama, koji bi znali pronaći nove klijente te pravilno predstaviti našu uslugu. Sve ostalo – od kreiranja ponude, preko projektiranja do postavljanja terena – radio bi Inteko – objašnjava Cekić. – Naravno, bila bi prednost ako partner ima kapacitet organizirati pripremu terena u suradnji s lokalnom građevinskom tvrtkom, ali to za sada nije nužan uvjet – kaže on.
Da bi pristupio franšiznom sustavu, preporučuje se da budući partner bude registriran kao pravna osoba – poduzetnik ili DOO. Poželjne su i fizičke osobe, a suradnja se može u tom slučaju formalizirati ugovorom o radu ili ugovorom o privremenim i povremenim poslovima.
„Win-win“ situacija
Sve što je potrebno za nesmetan početak rada, primatelj franšize već praktički ima, a to su: laptop, telefon i internet. – S te strane, ovo je vrlo „komforna“ franšiza koja zahtjeva minimalna ulaganja. Iako će često biti na terenu, primatelj bi većinu posla mogao organizirati od kuće. Budući da ne mora unajmiti poseban prostor, plaćati najamninu i ostale režije, možemo reći da je ovo i vrlo isplativ posao – navodi Cekić sve prednosti.
Uz to, dodaje on, primatelj će proći obuku iz područja prodaje, marketinga i pregovaranja te će biti spreman predstaviti uslugu potencijalnim klijentima na najbolji način. A baza klijenata, kao što je već naznačeno, vrlo je široka: to su i javne institucije poput općina, škola, vrtića, ali i sportske udruge, sportski centri i klubovi, hoteli, odmarališta, turistički kompleksi, karting centri... – Također, i ličnosti iz svijeta sporta koje imaju svoje sportske akademije i klubove, kao i pojedinci koji žele i mogu si priuštiti teren za osobne potrebe. Istodobno, trebali bismo obratiti pozornost na jedan sektor turizma koji se posljednjih godina snažno razvija – to je sektor privatnih iznajmljivača, a mislim, prije svega, na vlasnike kuća i vila, koji mogu biti sljedeća važna ciljna skupina klijenata – ukazuje Cekić kome bi se sve budući partneri mogli obratiti.
Ovisno o veličini tržišta, u jednoj zemlji može raditi i nekoliko partnera. Cekić, međutim, napominje da neće postojati stroga teritorijalna ekskluzivnost. – Tko prvi dođe do klijenta, njegov je posao – kaže on. Nakon ugovaranja posla, primatelj zajedno s Intekom pravi i šalje ponudu. Nakon toga, primatelj se može u potpunosti osloniti na podršku davatelja franšize – kao što je već istaknuto, Inteko je organizator sustava i bit će zadužen za izvođenje projekta.
Uz to, Cekić skreće pažnju i na to da će Inteko svojim partnerima nuditi i tzv. passive income poslove. – Naime, ako potencijalni klijenti s tržišta na kojem posluju naši partneri izravno kontaktiraju Inteko, te iste klijente proslijedit ćemo našim partnerima. Tako će naši primatelji franšize dobivati klijente i poslove izravno od centrale – objašnjava Cekić.
Da bi suradnja bila dugoročno uspješna, partner mora biti zadovoljan zaradom, naglašava naš sugovornik. – Zbog toga će partner dobiti 50% od zarade po četvornom metru izgrađenog ili rekonstruiranog terena – kaže Cekić. Računica za izgradnju dvorana i balona ovisi, pak, o svakom pojedinačnom slučaju, a partner će, svakako, biti još zadovoljniji zaradom, kaže on.
Iz istog su razloga bili vrlo oprezni pri određivanju iznosa franšizne naknade. Cekić vjeruje da su pronašli „pravu mjeru“. – Da bi postao dijelom našeg sustava, primatelj mora platiti ulaznu naknadu od 900 eura. Razmotrili smo i shvatili da taj iznos mora biti povoljan kako bi se stimulirali kandidati da se prijave, ali i dovoljno visok da ne privuče kandidate koji nemaju ozbiljne namjere – objašnjava Cekić.
Ugovor se potpisuje na godinu i pol dana, a kako objašnjava Cekić, to je sasvim dovoljan period za koji partner može pokazati koliko je vješt u poslu – može li pronaći dovoljan broj klijenata, ugovoriti poslove, vratiti početnu investiciju.
pročitajte članke
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Željeli su ponuditi jedinstveno posjetiteljsko iskustvo koje će spojiti zabavu i edukaciju i privući posjetitelje svih uzrasta. „Muzej osjetila“ je za kratko vrijeme postao nezaobilazna atrakcija, i naveo osnivače da sada ponude i – franšizu.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Popularno na forumu
buy nembutal online in Atlanta at getsolidresearchchemicals.com
Nembutal Sodium pentobarbital To Buy Email :Pablu@dr.com
Pure Cocaine, Ketamine Powder, Fentanyl, Crystal Meth for sale ((oxydrhere@gmail.com))
Buy Ketamine Online WhatsApp# +1707-851-0613 Secured email: Researchchem247@proton.me ((oxydrhere@gmail.com)) Telegram Username: @drdavidsonbiz Pure Cocaine For Sale, Buy...
buy crystal meth in Scotland at getsolidresearchchemicals.com
buy crystal meth in Scotland at getsolidresearchchemicals.com telegram rxdewan
buy nembutal online in Scotland at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Scotland at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Denmark at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Denmark at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Atlanta at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Atlanta at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Italy at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Italy at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Germany at getsolidresearchchemicals.com
buy nembutal online in Germany at getsolidresearchchemicals.com