Biznis i franšiza „3u1“
Zagrebački dućan „Dog & Style“ mnogo je više od klasičnog pet shopa. Osim što nudi hranu i opremu za kućne ljubimce, u okviru ovog dućana smještena je i vet ljekarna te salon za grooming. Ipak, tvorac i vlasnik ovog koncepta Ženja Moskaljov kaže da su, poput većine poduzetnika iz ovog područja, i sami u početku bili fokusirani samo na maloprodaju i veleprodaju hrane za pse te da su do ovog „objedinjenog“ koncepta došli tek kroz vrijeme, osluškujući, prije svega, potrebe svojih kupaca.
– „Dog & Style“ je pokrenut u proljeće 2013. kao mali lokalni pet shop za prodaju istoimene suve hrane za pse, proizvođača iz Srbije. Kada je ugovor o toj suradnji prestao, okrenuli smo se maloprodaji, proširili ponudu hrane i opreme za pse i mačke, uvodeći i druge proizvođače. Međutim, iz stalnih razgovora s kupcima shvatili smo da bi njima jako odgovaralao kada bi većinu potreba za svog kućnog ljubimca mogli podmiriti na jednom mjestu. Tako smo i došli na ideju o konceptu „3u1“ – objašnjava Moskaljov.
Ključna se prekretnica u poslovanju, kaže naš sugovornik, dogodila u proljeće 2018. – Tada smo otvorili novi dućan, na novoj lokaciji, sa objedinjenom ponudom i s kompletno novim i pristupačnijim dizajnom – od loga tvrtke do namještaja, a sve kako bi kupcima omogućili što ugodniji boravak i obiteljsku atmosferu – kaže on.
Brzo na putu do franšize
Ispostavilo se da je promjena bila pun pogodak, pa su o proširenju posla počeli razmišljati gotovo od samog otvaranja nove poslovnice. – Pogotovo kad sam spoznao da se troškovi poslovanja mogu pokriti već nakon tri mjeseca rada i da je koncept „3u1“ jako dobro prihvaćen – kaže Moskaljov. Daljnjii su razvoj, međutim, kočile dvije okolnosti – nedostatak financijskih sredstava i ljudskih resursa.
– Razmišljao sam, ako ne mogu biti na dva mjesta u isto vrijeme, posao neće dobro funkcionirati jer se ne možemo oslonimo samo na zaposlenike. Jer, jedna od glavnih prednosti našeg dućana je ta topla obiteljska atmosfera te činjenica da sam tu, uvijek dostupan za savjet i pomoć, i kupcima i zaposlenicima – objašnjava Moskaljov.
No, razvoj je ubrzo krenuo drukčijim tokom. U veljači 2019. Moskaljov je na društvenim mrežama naišao na oglas franšiznog konzultanta iz Hrvatske, koji ga je veoma zainteresirao. U oglasu se, naime, nudila besplatna evaluacija biznisa i procjena da li koncept ima potencijala za franšizni razvoj. – Nakon razgovora s konzultantom, bilo je potpuno jasno da franšiza, kao model poslovne suradnje, stavlja i davatelja i primatelja franšize u „win-win“ poziciju. Franšizna suradnja ne iziskuje velika financijska sredstva s moje strane – strane davatelja, dok primatelj franšize dobiva mogućnost poslovati pod našim brendom, sa svom potrebnom logistikom i znanjem, ali – u svom prostoru i za svoj račun, svojim srcem i dušom. Shvatili smo da jedino takav koncept može opstati i ispuniti našu misiju o obiteljskom dućanu – objašnjava Moskaljov zašto je odlučio razviti franšizu dućana te i drugima ponuditi dobru priliku za pokretanje vlastitog biznisa.
Prednost je u potpori
Ljudi koji su možda i razmišljali o otvaranju dućana za kućne ljubimce, a nisu imali hrabrosti ili volje da se samostalno upuste u posao i pokreću sve „od nule“, sada bi trebali preispitati tu odluku te razmisliti – o uzimanju franšize, poručuje Moskaljov. Prije svega, zbog podrške, iskustva i pomoći koje, u ovom slučaju, dobivaju od davatelja franšize, napominje on. – Bez obzira radi li se o početniku ili iskusnom poduzetniku, nitko ne može znati što ga očekuje kada ulazi u novo područje. Često, umjesto da se bave osnovnim poslom, poduzetnici plaćaju skupe pogreške u izboru robe i usluge – objašnjava Moskaljov.
– U slučaju uzimanja „gotovog“ posla – franšize – rizik se smanjuje skoro na nulu. Primatelj se od starta može baviti osnovnom djelatnošću uz maksimalnu podršku davatelja, te na taj način, dobiti sve odgovore na pitanja – bez plaćanja skupih pogrešaka. Svakako je poduzetnik u tom slučaju puno efikasniji i fokusiraniji na poslovanje, profitabilnost dućana i odnos s kupcima – smatra on.
S druge strane, Moskaljov ističe da ne postoji jedan „idealni“ profil primatelja ove franšize, jer to, kako kaže, može postati svatko tko ima volje i voli životinje. – Možemo reći da je prednost ako je primatelj franšize imao iskustva u trgovačkoj djelatnosti, ali to nije presudno. Svaka druga djelatnost i profesija su dobrodošle, jer se na našem treningu i obuci nauči sve potrebno za uspješno poslovanje – kaže on i dodaje da su dobra volja i želja za samostalnošću i uspjehom dovoljno dobri razlozi za ulazak u poduzetništvo.
Ljubitelje životinja koji se odluče za uzimanje „Dog & Style franšize“ očekuje puna profesionalna podrška, potvrđuje Moskaljov. U prva tri mjeseca, dok se posao uhodava i dok je primateljima pomoć najpotrebnija, podrška je intenzivnija, a potom, i za sve vrijeme trajanja suradnje, davatelj će biti dostupan za sva moguća pitanja. – Prednost ove franšize je i već uhodan sustav usluga, koje, u ovako postavljenoj sinergiji „3u1“, daju izvrsne rezultate i stvaraju lojalne kupce. Primatelj, osim toga, može računati i na već razrađene uvjete nabave, izgrađene odnose i rabate koje smo ostvarili sa zastupnicima različitih proizvoda – kaže Moskaljov i dodaje da primatelji „Dog & Style“ franšize ne trebaju ni brinuti o arhitektonskoj pripremi prostora, budući da i to potpada pod podršku davatelja franšize. – Mi ćemo pripremiti i predložiti rješenje koje najoptimalnije iskorištava svaki djelić dućana, za svaku od tri različite usluge koje pružamo – objašnjava on.
U osnovni paket podrške, podsjeća naš sugovornik, ulaze obuka i edukacija osoblja, koja pokriva i prodaju i rad u salonu za šišanje. – Također, na osnovu iskustva, smatramo da ovaj koncept može dobro funkcionirati s minimalnim brojem radnika – sasvim je dovoljno troje zaposlenika – kaže Moskaljov.
S franšizom diljem regije
Kada razmišljaju o širenju, kažu da su otvoreni za suradnju s poduzetnicima iz Hrvatske, ali i zemalja ove regije. – Ciljamo prvenstveno na velike gradove, poput Zagreba, Ljubljane, Beograda, Sarajeva... – kaže Moskaljov.
Po pitanju odgovarajuće lokacije, naš sugovornik napominje da bi „Dog & Style“, prema tipu dućana i namjeni, najbolje pristajao u nekoj od gradskih četvrti. – Za razliku od uobičajenih franšiznih shopova koji gađaju velike centre, „Dog & Style“ je osmišljen kao mali, kvartovski dućan u koji se navraća u šetnji, na putu iz obližnjeg prehrambenog centra, ili usput, nakon posla – kaže Moskaljov.
– Blizina shopping centra je dobra opcija, kao i svako trgovačko središte gdje ljudi navraćaju na dnevnoj bazi, jer je za lokaciju jako važna – velika količina pješaka. „Dog & Style“ će se uklopiti čak i u trgovački centar, kao mjesto gdje vlasnici mogu ostaviti svoje ljubimce na šišanju, dok oni obavljaju drugu kupovinu. Isto vrijedi i za veće prometnice, gdje građani imaju priliku zaustaviti automobil i usput nešto obaviti – predočava sve opcije Moskaljov.
– Ipak, rekao bih da je „Dog & Style“ najprirodnije smjestiti u blizinu stambenog naselja ili u neku od gradskih ulica te blizinu gradskih parkova – dakle, blizu mjesta gdje ljudi učestalo prolaze u šetnji s psima – sumira on.
Minimalna investicija za željeni profit
Za otvaranje dućana „Dog & Style“ nisu potrebne velike investicije, i to je još jedna od prednosti ovog koncepta, potvrđuje Moskaljov. – Početna investicija podrazumijeva oko 75.000 kuna za opremu dućana i okvirno 125.000 kuna za nabavku robe. Ulazna naknada za franšizu iznosi 5.000 eura – precizira on.
Iskustvo pokazuje da je dućan moguće otvoriti u roku od tri mjeseca. – Najduže traje dobar odabir lokacije i prostora, o čemu zajednički odlučuju davatelj i primatelj franšize – kaže Moskaljov.
Prema financijskim pokazateljima, koje će svaki primatelj ove franšize dobiti na uvid, za pokrivanje troškova od prihoda potrebno je od tri do pet mjeseci, dok se na povrat investicije čeka od dve do pet godina.
Na kraju, vlasnik ovog koncepta ukazuje na još jedan indikativan i vrlo aktualan podatak, koji također ide u prilog profitabilnosti franšize. – Naš dućan za kućne ljubimce i vet ljekarna radili su za sve vrijeme trajanja mjera protiv COVID-a, a prometi su čak i u ovim kriznim mjesecima rasli, u prosjeku, po stopi od 15% – naglašava Moskaljov.
pročitajte članke
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Zahvaljujući kvaliteti proizvoda, usluzi i predanosti primatelja franšize, brand Husse je nedavno proglašen za „omiljeni brand“ vlasnika kućnih ljubimaca.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.