„Doskočiti“ do svih meridijana

Nema ljepšeg učenja od učenja kroz igru – složit će se nastavnici, roditelji i djeca, a igra koja spaja djecu sa svih meridijana svijeta zapravo je njihova iskonska potreba da rukama oblikuju plastelin, pijesak, glinu, tijesto... Time se vodila i Jasmina Bosanacová iz Češke kada je jednom prilikom u inozemstvu naišla na vrlo posebnu glinu za modeliranje – JumpingClay. Ne samo da su njezina djeca bila oduševljena, nego je i sama u tome prepoznala dobru biznis priliku. U to vrijeme, naime, malo je ljudi u Češkoj uopće znalo za ovaj proizvod, kaže Jasmina i dodaje da joj nije trebalo mnogo vremena da tu činjenicu iskoristi i pokrene vlastiti posao.
– Kao majka troje djece, već sam neko vrijeme razmišljala kako ću jednoga dana u budućnosti moći uskladiti sve obveze, naći vremena i za obitelj i za posao. Osim toga, htjela sam raditi nešto što bi me ispunilo i u čemu bih uživala. Uvijek sam voljela nešto kreirati te sam se često tako igrala s djecom. Kada su, međutim, oni na jednoj dječjoj zabavi u inozemstvu prvi put u ruke uzeli JumpingClay, odmah su dotrčali do mene i tražili da im to kupim da nosimo doma! Tako smo sav plastelin zamjenili ovom „veselom glinom“ – prisjeća se Jasmina.
Kako JumpingClaya u to vrijeme nije bilo na tržištu Češke, Jasmina se obratila proizvođaču i pristala na suradnju. Godine 2018. njezina je tvrtka Matio postala jedini i ekskluzivni nositelj tzv. super-master franšize za područje Češke Republike, s pravom da razvije koncept i u susjednoj Slovačkoj. Model po kojem, da podsjetimo, u ovoj regiji djeluje i tvrtka Mangold, nositelj super-master franšize JumpingClaya za sve zemlje bivše Jugoslavije i Albaniju.
Kao nositelj ove licence, Jasmina, zapravo, daje mogućnost i drugim poduzetnicima koji žele raditi unutar Jumping Clay obitelji – i to ne samo kao prodavači gline za modeliranje. – Osim prodaje JumpingClay proizvoda, ovaj koncept uključuje i organiziranje tečajeva modeliranja za predškolsku djecu. U ovim radionicama djeca, korak po korak, uče osnove modeliranja kako bi jednog dana znali napraviti što god žele, bilo koju figuricu. Nudimo, međutim, i program za školsku djecu. Riječ je o specifičnom tečaju u kojem se za modeliranje koriste obrazovni setovi iz različitih znanstvenih područja – objašnjava Jasmina Bosanacová.
Novim se partnerima, zapravo, nude tri opcije. Ovisno o veličini teritorija koju pokrivaju, financija potrebnih za pokretanje posla i stupnja angažiranosti u razvoju koncepta, budući partneri u Češkoj i Slovačkoj mogu postati primatelji master franšize, primatelji biznis franšize ili neovisni instruktori. Kako Jasmina pobliže objašnjava, primatelj master franšize dobiva točno definiranu teritoriju djelovanja, najpovoljnije cijene nabave proizvoda i brojne mogućnosti angažiranja – od organiziranja tečajeva modeliranja u svojim trgovinama, preko distribucije JumpingClay proizvoda do organiziranja radionica po vrtićima, školama, knjižnicama, staračkim domovima, različitih svečanostima poput vjenčanja, rođendana, korporativnih proslava...
Biznis franšiza je manji format, pogodan za lokacije unutar shopping mallova ili manje lokale, u kojima će se prodavati ekskluzivan asortiman JumpingClay proizvoda, ali i organizirati radionice modeliranja. Treća opcija – neovisni JumpingClay instruktor – namijenjena je poduzetnicima koji žele raditi na terenu, tako što će organizirati tečajeve u školama, vrtićima, domovima, na javnim manifestacijama, kad god se ukaže prilika. Kao samostalni poduzetnici, mogu raditi kao animatori na dječjim proslavama ili modelirati te prodavati figurice za torte, nakit, dekoraciju. Prednost ovog modela su niska početna ulaganja, brzi povrat investicije i fleksibilno radno vrijeme.
A koliko ima potencijala za razvoj na tržištima Češke i Slovačke? – Vjerujem da svaki grad s više do 50.000 stanovnika ima potencijala za bar jednu podružnicu, to jest, trgovinu i organiziranje radionica na svim pobrojanim mjestima i prilikama – kaže Jasmina.
Iznos financija potrebnih za osnivanje poduzeća ovisi o mnogim čimbenicima, a ne samo o formatu franšize za koji se partneri odlučuju. Kad uređuju trgovinu, kaže Jasmina, partneri imaju određeni stupanj slobode, budući da se oprema ne mora kupiti u sjedištu tvrtke. – Važno je samo da ispune određene standarde sustava. S druge strane, podrazumijeva se da asortiman proizvoda nabavljaju od davatelja franšize, a obavezno je i da u trgovinama odvoje prostor za radionicu i izlaganje napravljenih figurica. U prosjeku se povrat ulaganja može očekivati u roku od tri godine – objašnjava Jasmina Bosanacová.
JumpingClay je porijeklom iz Južne Koreje, a koncept, kako smo objasnili, podrazumijeva da se glina može kupiti na prodajnom mjestu, gdje se može i pohađati tečaj modeliranja figurica. Tečajevi su namijenjeni djeci, ali i tinejdžerima i odraslima. Takva se mjesta u JumpingClayu nazivaju akademijama. JumpingClay glina je specifična jer ne ostavlja mrlje, suši se na zraku, a prošla je rigorozne testove u kojima se tretirala kao hrana, upravo zato što je namijenjena djeci.
pročitajte članke

Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
O prvim reakcijama potrošača, zainteresiranima za franšizu te modelima suradnje, govori Nediljka Dokozić, JumpingClay Hrvatska
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.