Magija rent-a-car biznisa
Nakon gotovo dva desetljeća provedenih u rent-a-car biznisu, Krešimir Dobrilović odlučio je osnovati vlastitu rent-a-car tvrtku te plasirati na tržište novi brand – Carwiz. Bio je to hrabar potez budući da su tržišta regije prilično zasićena rent-a-car agencijama, i to svetskog renomea. No, znanje i iskustvo koje je stekao te stručni tim koji je okupio, dali su mu čvrste i sigurne temelje za izgradnju biznisa. U moru inozemnih rent-a-car franšiza, Dobrilović je, naime, želio stvoriti izvorno hrvatski franšizni sustav, koji bi imao i vlastiti softver te, potom, kompletno znanje mogao dijeliti s drugima.
– Pokretanje projekta Carwiza rezultat je adekvatne primjene stečenog znanja, iskustva i poslovnih veza koje su godinama prikupljane, te uvođenja inovativnog pristupa u svakodnevno poslovanje na razini rent-a-car industrije. Naša najveća prednost je stručnost tima koji smo okupili u Carwizu. U svega dvije godine postojanja, uspjeli smo napraviti značajne iskorake u poslovanju. Rent-a-car industrija je uistinu specifična i krije mnoge zamke, no ako posjedujete navedeno znanje, iskustvo, ali i viziju, tada je pozitivan rezultat i te kako moguć – kaže Krešimir Dobrilović, osnivač i vlasnik tvrtke Carwiz.
Dosadašnjim su poslovanjem iznimno zadovoljni, a svoju prepoznatljivost pokušavaju izgraditi na pozitivnom korisničkom iskustvu. – Riječ je o brandu koji je svojom prvom pojavom izazvao iznimno pozitivne reakcije kod korisnika, a koje su temeljene i na vizualnom identitetu, kreaciji usluge, jednostavnosti korištenja kanala prodaje – kako na B2C, tako i na B2B razini. Naša glavna misija je pružiti svim korisnicima doživljaj koji će potaći želju za ponovnim korištenjem naših usluga, ali i širenjem informacija o kvaliteti, raznovrsnosti i ponajprije jedinstvenosti usluge koju pružamo – kaže Krešimir Dobrilović.
Još od samog početka namjera Carwiza bila je posao širiti franšizno, ističe Dobrilović. Danas već posluju na sedam tržišta kroz franšizu – u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Turskoj, Latviji, Cipru, Maroku i Grčkoj. – Interes za poslovnim konceptom Carwiza javio se prije godinu i pol dana tijekom održavanja WTM-a – Međunarodnog sajma turizma u Londonu. Mnoge inozemne tvrtke primijetile su jedinstveni hrvatski brand, te se nametnula ideja za širenjem poslovanja kroz franšizni koncept. Dodatna potvrda je stigla prošle jeseni na prvom samostalnom nastupu Carwiza kao izlagača na WTM-u u Londonu, kada je interes za našim brandom i radom pod našim konceptom iskazalo oko 20 rent-a-car kuća iz svijeta – objašnjava Dobrilović.
Upiti za Carwiz franšizu, kako kaže, stižu s mnogih tržišta. Do kraja prvog kvartala očekuju potpisivanje franšiznih ugovora s još tri tržišta jer su pregovori u završnoj fazi. – U narednih godinu dana slijedi franšizno pozicioniranje Carwiza na dodatnih desetak tržišta. Interes postoji na mnogim, geografski poprilično disperziranim tržištima, tako da smo trenutno u pregovorima s tvrtkama iz Vijetnama, Brazila, Poljske, Rusije – kaže Dobrilović.
Franšizna suradnja, smatra Dobrilović, vrlo je pogodno rješenje za niz dobrih rent-a-car kuća koje ne mogu napraviti iskorak prema najvećem broju bookinga, a što mogu postići samo uz suradnju s globalnim online partnerima. – Ti isti partneri, naši primatelji franšize, u Hrvatskoj, primjerice, realiziraju oko 80 posto poslovanja. Izgradnja povjerenja s takvim partnerima traje dugo i zahtjevna je. Povrh toga, nudimo im cjenovnu strategiju, strategiju flote, planova, praćenja i tako dalje – objašnjava Dobrilović koju vrstu potpore osiguravaju svojim franšiznim partnerima.
Potencijalne partnere detaljno provjeravaju u širokom spektru njihovih aktivnosti. – Naša je misija stvoriti jaku i stabilnu franšiznu mrežu tako da se odlučujemo za one partnere koji svojim poslovanjem mogu ostvariti zacrtane planove. Dobrodošli su oni poslovni subjekti koji mogu pratiti kvalitativan doseg našeg branda i koji imaju namjeru biti pravi prezenteri vrijednosti Carwiza, a pod tim mislimo na reputaciju, odnos prema korisnicima, kvalitetu usluge i pozitivno poslovanje na svim razinama – kaže Dobrilović.
pročitajte članke
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Željeli su ponuditi jedinstveno posjetiteljsko iskustvo koje će spojiti zabavu i edukaciju i privući posjetitelje svih uzrasta. „Muzej osjetila“ je za kratko vrijeme postao nezaobilazna atrakcija, i naveo osnivače da sada ponude i – franšizu.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.