Samo za jake partnere

Proteini.si su izvorno slovenska franšiza, a riječ je o trgovinama u kojima se prodaju dodaci prehrani za sportaše. Proizvodi su namijenjeni svim uzrastima, i koriste ih profesionalni sportaši te rekreativci. No, glavna ciljana skupina su im mladi od 20 do 30 godina koji intenzivno treniraju. U Srbiji, Proteini.si posluju gotovo pet godina i za to je vrijeme otvoreno 12 trgovina, najviše zahvaljujući primatelju master franšize za Srbiju, tvrtki D Sport System.
Iako imaju mogućnost dalje davati franšize, Monika Bojović, PR tvrtke, kaže da su čak 11 trgovina otvorili sami te da jednog primatelja pojedinačne franšize imaju u Sremskoj Mitrovici.
– Postoji nekoliko razloga zašto je to tako. Zahtev davatelja franšize, tvrtke ROLnet, jeste da se trgovine otvaraju u trgovačkim centrima ako postoje u gradu gdje se trgovina otvara. To u startu poskupljuje investiciju, jer je zakup lokala u tržnom centru općenito skuplji nego izvan njega. Drugi razlog je što su početne investicije visoke i potrebno je naći kandidata s dovoljno kapitala. Uz sve to, nama nije cilj nekome olako dati franšizu koju će primatelj ubrzo zatvoriti, već želimo pažljivo analizirati i njegove mogućnosti te potencijal lokalnog tržišta – objašnjava ona.
Beograd, u kojem imaju četiri trgovine, za sada najbolje posluje, kaže naša sugovornica. – O tome kakva je kupovna moć u Srbiji govori i podatak da mi 50 odsto ukupne prodaje, uključujući prodaju u trgovinama i online, ostvarimo u Beogradu. Mladi ljudi, kojima su naši proizvodi uglavnom namijenjeni, sele iz manjih sredina te se otvara i pitanje strukture stanovništva u pojedinim mjestima. Zbog toga smo oprezni kada otvaramo dućane u manjim mjestima, a za te potrošače nudimo mogućnost online prodaje i besplatne dostave proizvoda za veće narudžbe – kaže Bojović.
No, u Sremskoj Mitrovici oko dvije godine profitabilno posluje trgovina u vlasništvu lokalnog poduzetnika, primatelja franšize. – Sremska Mitrovica je pozitivan primjer, ali se tu „poklopilo mnogo kockica“. Primatelj franšize je sportaš s mnogo kontakata, a to je važno na samom početku poslovanja. Njegov dućan čak i nije u šoping centru jer ga u tom gradu nema, ali mu to ne smeta u radu – objašnjava Monika Bojović te dodaje da oni jesu voljni davati pojedinačne franšize, no, ne po svaku cijenu.
U ovoj godini planiraju otvoriti još jednu trgovinu u Beogradu, koju će, takođe, otvoriti sami. – Ovisno o poslovanju maloprodaje razmatrat ćemo i druge mogućnosti – kaže ona.
Proteini.si, inače, posluju kao franšiza i u Hrvatskoj. Prva je trgovina otvorena sredinom 2013. u Zagrebu, a danas imaju trgovine u Splitu (2), Zagrebu (2), Rijeci, Zadru, dok se proizvodi ovog branda prodaju i u tridesetak teretana.
pročitajte članke

Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježilo je prethodnu godinu poslovanja franšiznog sistema Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni tokom obavezne karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?
Kad se primatelji franšize nađu na jednom mjestu, razmjena iskustva je neizbježna. S godišnjeg skupa primatelja master franšize branda Husse, tim iz Hrvatske dolazi bogatiji i za jedno priznanje.
Cbweed, talijanski proizvođač i distributer proizvoda na bazi konoplje, širi poslovanje kroz franšizu i zainteresiran je razviti prodajnu mrežu širom Europe.
Sushi by A's, franšizni koncept koji se temelji na pripremi i prodaji sushija u okviru trgovačkih lanaca, proširio je mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te najavljuje ulazak na nova tržišta.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.