„Fine ruke“ franšizu grade
Andrej Tomljenović kaže da ga je ovoj branši najviše privuklo to što je riječ o kreativnom i dinamičnom poslu. Usprkos uvriježenom mišljenju, apliciranje folija nije ograničeno samo na automobile. – U ovom poslu možete postići koliko vam mašta seže. Rekao bih da nema granica. Osim toga, radim s različitim ljudima iz svih sfera života i raznim djelatncima, što ovaj posao čini još ljepšim – kaže Tomljenović.
Iako je nekoliko godina samostalno razvijao posao, konačno je odlučio uzeti franšizu iz istog područja, jer je uslugu apliciranja folija želio objediniti s prodajom. Njegova firma Manus Dei postala je, tako, primatelj master franšize Car Foil Shopa za teritorij Hrvatske i Slovenije.
– Nisam se za takav potez odlučio preko noći. Sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom sustava Car Foil Shop, stupio sam u kontakt još prije dvije godine. Vidio sam da je riječ o izvrsnom franšiznom sustavu koji je kombinirao prodaju i uslugu, što sam i sam želio ponuditi tržištu. Odlučio sam uzeti franšizu jer je CFS već imao veoma široku ponudu folija i siguran kanal nabave te nije bilo potrebe da mi iz početka gradimo novi sustav. Osim toga, na ovaj smo način postali dijelom sustava koji posluje na čitavom Balkanu, što nas svakako čini jačim u odnosu na one koji samostalno rade ovu djelatnost. Biti dijelom mreže može donijeti prednosti – ako ih znate iskoristiti – objašnjava Andrej Tomljenović.
– Samim tim što imamo svakodnevnu potporu nekoga tko je još duže u ovom poslu, može pomoći da se brže dobiju odgovori na određena pitanja, riješe neke nedoumice ili poteškoće u radu. Davatelj nam pomaže i po pitanju marketinga, budući da je njihovo poslovanje u Srbiji sad već na respektabilnoj razini – dodaje Tomljenović. Za promociju poslovanja uglavnom koriste društvene mreže, ali i reklame na bilbordima.
– Konkurencija je u ovoj djelatnosti u Hrvatskoj doista jaka, ali mogu slobodno reći da je riječ o zdravoj konkurenciji koja vas uvijek čini boljim. Naša je prednost što imamo web-shop i širok izbor kvalitetnih folija. U ponudi su, recimo, britanske folije koja se nalaze u vrhu automobilske industrije. Uz takve materijale i kvalitetan servis, mi se izdvajamo iz mase – kaže Tomljenović.
Klijenti su različiti – od studenata, preko radnika do tvrtki i poduzetnika. U ovom segmentu, ciljana skupina su, zapravo, ljudi svih dobnih skupina. – Kuriozitet je možda što mi, pored redovitih upita za apliciranje folija na automobile, što i jeste najzastupljeniji segment prodaje, sve više dobivamo upite iz nautičkog sektora – konkretno, za uslugu obljepljivanje brodova – otkriva ovaj poduzetnik.
Međutim, nisu se zaustavili samo na tim sektorima, već folije prodaju i hotelima, bankama, poslovnim objektima, lokalima za uređenje interijera. – Zaokružili smo ponudu za apsolutno sve sfere poslovanja, a pored svega navedenog, imamo i ponudu za privatne vile i apartmane – kaže on.
Na poslovno se okruženje ne žali, ali dodaje da ono puno ovisi o samim poduzetnicima. – To je jedna velika tema o kojoj se može mnogo govoriti. Samo okruženje je na nama samima, mi ga sami stvaramo – ne u cijelosti, ali 80% je na nama – način na koji ćemo poslovati, prezentirati svoj posao, usmjeriti ga, razvijati mrežu klijenata. Najveći teret u našoj branši su nedovoljno educirane tvrtke koje se ovim poslom bave, pa samim tim je i tržište „zatrovano“ krivim informacijama te na taj način nam je i sam rad otežan. Upravo je koncept franšize izvrstan po tom pitanju, jer se dobiva kompletno znanje vezano uz materijale, apliciranje, primjenu, prodaju, oglašavanje. Samim tim, izlazite pred klijenta sa sigurnim, jasnim i brzim rješenjima koja vode stvaranju povjerenja i otvaranju novih poslovnih mogućnosti – objašnjava Tomljenović.
Njegova firma za sada pokriva teritorij čitave Hrvatske i Slovenije, iako im je sjedište u Osijeku.
– U ostalim dijelovima zemlje radimo apliciranje kad oformimo kritičnu masu klijenata u određenom području. Tek tada odlazimo uraditi posao, a za te potrebe iznajmljujemo prostor za rad. Nedavno smo tako bili u Splitu – objašnjava on.
Budući da je primatelj master franšize za teritorij Hrvatske i Slovenije, i sam namjerava dalje razvijati franšiznu mrežu dajući pojedinačne franšize drugim zainteresiranim poduzetnicima. – Ljudi nam se već javljaju, imamo zainteresirane, tako da smo optimisti glede širenja mreže u drugim gradovima. Postoji opcija kupnje franšize koja bi objedinila i servis i prodaju, no mislim da je to manje realna varijanta jer je potrebna veća investicija. Naš je savjet da ljudi uzmu prvo franšizu servisa, počnu raditi s manjim ulaganjima, a ako se potom ukaže potreba i za prodajom, mi smo otvoreni za suradnju svake vrste, pa i za neko partnerstvo – objašnjava on.
Idealan primatelj franšize bio bi onaj tko već ima određenog iskustva, no, kako kaže, ne vjeruje da bi se netko tko već radi ovaj posao javio za franšizu. – Zato za nas iskustvo jeste poželjno, ali nije presudno, jer ćemo mi primatelja franšize obučiti i pružiti mu sva potrebna znanja. Najvažnije je da primatelj ima volju i, što bismo rekli, „fine ruke“, jer je naš posao pedantan, čist, kreativan. Naravno, da bi se postigao uspjeh, važna je i uporonost – naglašava on.
Ulazna naknada za pojedinačnu franšizu Car Foil Shopa na tržištu Hrvatske i Slovenije neće se naplaćivati. Andrej Tomljenović objašnjava da je ipak riječ o specifičnim tržištima na kojima franšizing nije dovoljno razvijen te da je teško naplatiti takvu vrstu naknade. – Zamislili smo da nema ulaznih naknada, ali da primatelj franšize pokriva troškove materijala koje potroši tijekom obuke i troškove boravka, prehrane i putovanja. Njegova će obveza biti platiti simboličnu naknadu za marketing koja bi se koristila za promicanje cijelog franšiznog sustava – na primjer, za jačanje pozicije na Googleu i slično. S druge strane, njegova je obveza kupovati materijal isključivo od nas, a mi im zauzvrat dajemo povlaštene cijene – kaže Tomljenović.
pročitajte članke
Prve su benefite već ostvarili. Vlasnici auto-servisa koji su postali primatelji Motoo franšize ubrzo očekuju i pune efekte od pristupanja ovom franšiznom sustavu.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Vlada Vojnović iz Novog Sada prije nešto više od godinu dana postao je primatelj Bosch Car Service franšize. Danas smatra da ovaj sustav može postati lider na srbijanskom tržištu.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim se gradovima nudi franšiza ovog branda te kako vidi daljnji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primatelj master franšize za Sloveniju
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.