Uz partnere, u svakom pogledu
Teritorij ste Češke već dobro pokrili franšinim podružnicama – trenutačno, ima ih 36. Kakvi su rezultati na domaćem tržištu?
Vrlo smo zadovoljni. Iako se radi o tri različita biznisa, ovi su koncepti vrlo kompatibilni, međusobno povezani, te se dobro „nadopunjuju“ i potiču. Broj klijenata je u posljednjih godinu dana, primjerice, porastao za 40%. To, s druge strane, znači i da je sve više ljudi spremno platiti za istinski kvalitetnu uslugu.
Određeni su aspekti franšizne suradnje poboljšani. Čime se mogu pohvaliti poduzetnici koji rade pod vašim brandom i pružaju usluge selidbi, čišćenja ili popravki?
Trenutačno radimo na novim odredbama o zaštiti naših franšiznih partnera. Prvenstveno mislimo na zaštitu od klijenata koji ovu vrstu posla tretiraju kao low cost uslugu. Konkretno, govorim o situaciji kada mušterija otkaže posao u zadnjem trenutku, bez preuzimanja odgovornosti. Očigledno, neki klijenti ne znaju, ili ne razumiju, da svi naši partneri stvarno žele pružiti kvalitetnu uslugu, što znači da ulažu puno vremena i energije kako bi zadovoljili njihove potrebe. Kada ugovori posao, partner angažira radnu snagu, priprema opremu, odgađa druge aktivnosti. Ako se angažman u posljednjem trenutku otkaže, on ne gubi samo na tom poslu, već i na nekom drugom koji je u međuvremenu mogao zakazati. Najmanje su poželjni, naravno, oni klijenti koji to urade više puta.
Zaštita u ovom slučaju podrazumijeva redefiniranje poslovne politike i pravila koja će zaštititi ne samo potrošače nego i naše partnere. Također, radimo na izradi interne baze podataka koja će uključivati obavijesti o tim "neozbiljnim" klijentima. Baza će biti dostupna svim našim primateljima franšize.
Što, po vašem mišljenju, najviše privlači poduzetnike koji se odluče za kupnju ove franšize?
Prije svega, ovo nije pretjerano kompliciran niti skup sustav, s obzirom na uvjete na češkom tržištu. Većina zainteresiranih zna da ima priliku započeti vlastiti posao od kojeg će dobro živjeti. Naši partneri u Češkoj, primjerice, mogu vratiti investiciju za osam do deset mjeseci, a osim toga, od nas će dobiti i vozila i opremu za rad, što vrijedi tri puta više od ulazne franšizne nakanade.
Pretpostavljamo da su uvjeti za franšizne partnere s drugih tržišta nešto drukčiji?
Donekle, da. Na tržištima izvan Češke, prvenstveno tražimo primatelje master franšize, što, naravno, sužava broj pogodnih kandidata i partnera, jer su obveze i investicije za franšizu neusporedivo veće.
Koji faktori ometaju širenje mreže?
Iz iskustva mogu reći, jedini su faktori neznanje i arogancija. Na primjer, najčešći je slučaj da ljudi kažu: "Neću nikome ništa platiti, ja to mogu učiniti sam!" Također, kad vidimo da drugi pokušavaju kopirati naše franšize bez poznavanja tržišnih uvjeta ili poslovnih rizika. Pokrenu isti posao na svoju ruku, a tri mjeseca kasnije ne razumiju zašto još uvijek nema profita. U ovom slučaju, naravno, oni kažu da je naša mreža laž, da ovakvi biznisi nisu profitabilni. Neće pomisliti da je problem u njima.
Na kakvu vrstu potpore mogu računati primatelji franšize?
Svaki franšizni partner dobiva svu potrebnu opremu te vozila za obavljanje posla. Također, i svu potporu po pitanju marketinga. Uvijek se ima kome obratiti, bilo da je riječ o biznisu ili administraciji. Naš IT odjel im je na raspolaganju, kad god je to potrebno.
Koji franšizni koncept generira najveći profit?
Sva tri naša sustava isporučuju najvišu moguću razinu kvalitete usluge, i to po približno istim cijenama, tako da je teško odrediti koji je od njih najprofitabilniji. Ipak, po našem iskustvu, EXTRA Cleaninig, koji pruža usluge čišćenja, generira najstabilniji i vrlo predvidljiv prihod jer ova usluga ima najveći broj stalnih klijenata.
pročitajte članke
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Europi, lanac esports igraonica Friendly Fire namjerava ući na tržište SAD-a.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Pandemija jeste usporila, ali nije zaustavila tempo širenja franšiznog lanca samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge. Što se promijenilo te na što sada mogu računati primatelji ove franšize?
Željeli su ponuditi jedinstveno posjetiteljsko iskustvo koje će spojiti zabavu i edukaciju i privući posjetitelje svih uzrasta. „Muzej osjetila“ je za kratko vrijeme postao nezaobilazna atrakcija, i naveo osnivače da sada ponude i – franšizu.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.