Nije rad kad se posao voli
Minela Bašić, primateljica master franšize branda Jumping Clay za Bosnu i Hercegovinu
Minela Bašić je, naime, primateljica master franšize, zadužena je za teritorij Bosne i Hercegovine, a njezina prva zadaća bit će promicanje branda Jumping Clay i rad na razvoju mreže akademija – prodavaonica-radionica u kojima se Jumping Clay glina prodaje, ali i u kojima se može pohađati kurs modeliranja.
Prvu takvu prodavaonicu-radionicu Minela je nedavno otvorila u Sarajevu, a prve reakcije djece i roditelja premašile su sva očekivanja – kaže ona za Franchising portale. Za ovu se franšizu, međutim, nije odlučila samo zato što je prepoznala dobru poslovnu priliku, već i zato što je uvijek htjela raditi s djecom.
– Za vrijeme studiranja bila sam volonter Fondacije Hastor koja svojim radom podržava i osnažuje djecu i mlade u nastojanju da postanu samosvjesni lideri u svojim zajednicama. Iako je u pitanju volontiranje, volim da navedem Fondaciju Hastor kao moje prvo radno iskustvo i prvo susretanje s obavezama i odgovornostima koje posao zahtijeva. Tu sam stekla i svoja prva iskustva u radu s djecom, a sve u cilju njihove edukacije, motiviranja i jačanja volje za napredovanjem i uspjehom. Tada se u meni i javila želja da u budućnosti radim posao koji je na neki način povezan s djecom – objašnjava Minela zašto se opredijelila za franšizu u čijem su fokusu najmlađi.
No, po završetku studija počela se baviti marketingom. Budući da je, kako kaže, „umjetnik u duši“, završila je tečaj grafičkog dizajna, usavršila svoj rad u raznim grafičkim programima i time pokazala sve svoje umjetničke vještine.
– Međutim, želja za radom s djecom nikada nije iščezla. Počela sam razmišljati o tome kako povezati sve stvari koje volim i znam da radim u jednu cjelinu, i tada se u mom životu pojavio JumpingClay – sustav koji objedinjuje kreativnost, umjetnost, rad sa djecom, marketing, biznis – sve u jednom. Tako sam, bez ikakvog razmišljanja, nakon što sam prvi put uzela JumpingClay glinu u ruke, odlučila da brand dovedem u Bosnu i Hercegovinu i omogućim našim mališanima sasvim novi vid zabave i učenja. Bilo je to posve novo iskustvo i izazov za mene, prije svega. Ali ako doista radite ono što volite, čini se kao da nijednoga dana u svom životu ne morate, zapravo, raditi – kaže ona.
Prva sarajevska Jumping Clay radionica smještena je u Alta Shopping Centru. – Iako kratko radimo, slobodno mogu reći da smo oduševili mališane i njihove roditelje, koji nam se uvijek i iznova vraćaju – kaže Minela.
Primjenjujući iskustva iz drugih zemalja, već su uveli Jumping Clay kreativne radionice u vrtiće, a uskoro će biti uvedene i u škole kao dodatna nastava. Također su počeli organizirati rođendanske zabave, što se, kako kaže, pokazalo uspješnim. – Iako smo na samom početku, planovi za razvoj su ambiciozni, a mašte i kreativnosti nam ne nedostaje. Organizirali smo i prvu radionicu za osobe treće životne dobi, koja se pokazala i više nego uspješnom. To je dokaz da za JumpingClay granice ne postoje. Iako je namijenjena prvenstveno djeci, vole je i odrasli. Cilj nam je organizirati i „after work“ radionice za odrasle, jer rad s glinom ima odličan umirujući efekat, pa u današnjem načinu života punom stresa, nudi odličnu mogućnost relaksacije i opuštanja – dodaje Minela.
Foto: JumpingClay Bosna i Hercegovina
Prije no što se zainteresirala za ovu franšizu, Minela nije znala mnogo o franšizingu. No, čitala je, istraživala kako bi, na koncu, uvidjela koliko je franšizing dobar poslovni model – prilika da se kupovinom uspješnog, dovršenog i provjerenog poslovnog sustava napravi „nešto svoje“.
– Radi se o vrsti formule koju davatelj franšize mora razviti, provjeriti prvo kroz svoje poslovanje i prilagoditi tržištu i na taj način dokazati da je uspješna i da će uspješno raditi negdje drugdje. Jedna od najvećih prednosti franšiznog poslovanja jeste to što se franšizni sustavi vremenom razvijaju, uvijek se iznalaze bolja rješenja te koriste i prihvataju iskustva iz ostalih zemalja u kojima franšiza posluje – objašnjava.
Usprkos svim prednostima, Minela je shvatila da ova vrsta poslovanja još uvijek nije dobro razvijena u Bosni i Hercegovini. Zato je bila ugodno iznenađena kada su joj, nakon samo nekoliko mjeseci rada, počeli pristizati upiti zainteresiranih za pojedinačne Jumping Clay franšize. Posebice što sam brand, kako kaže, nije bio toliko poznat na ovom tržištu. – U ovoj godini nam je primarni cilj širenje mreže Jumping Clay akademija na druge lokacije u Sarajevu, Mostaru i Banjaluci – kaže ona, dodajući da Bosna i Hercegovina ima veliki potencijal za razvoj ovog franšiznog sustava.
Svoje uvjerenje podupire i činjenicom da su reakcije djece i roditelja pri prvom susretu s Jumping Clay glinom vrlo pozitivne. – Svjedoci smo da ogroman broj djece u današnje vrijeme većinu svog vremena provodi uz računare, tablete, mobitele, a to zaista loše utiče na njihov razvoj. JumpingClay omogućava mališanima nov način učenja, razvoja inteligencije, motorike, samopouzdanja, a sve to kroz igru. Ovo je zaista dokaz da igra može biti edukativna, a učenje zabavno – kaže ona.
pročitajte članke
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
O prvim reakcijama potrošača, zainteresiranima za franšizu te modelima suradnje, govori Nediljka Dokozić, JumpingClay Hrvatska
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.