Za „veselu glinu“ nema granice
Nediljka Dokozić
U Zagrebu su nedavno otvorene prve JumpingClay akademije – dućani-radionice u kojima se može kupiti JumpinClay glina, te pohađati tečaj modeliranja. Kako JumpingClay na ovim prostorima radi pod franšizom, koncept je dostupan na svim tržištima regije – kao master, ali i single-unit ili store franšiza (franšiza za jednu trgovinu). Usto, kako kaže Nediljka Dokozić, primatelj "super" master franšize za Adriatic regiju, otvorile su se i nove mogućnosti, a tako i novi oblici suradnje. Budući da je i sama vlasnica dvije Akademije u Zagrebu, s Nediljkom Dokozić smo razgovarali o prvim iskustvima, kakvu sve podršku može pružiti narednim primateljima franšize, te na koje je sve načine moguće postati dio JumpingClay mreže.
Radite već nekoliko mjeseci, otvorili ste sami prve objekte. Prenesite nam svoja iskustva, kako djeluje franšiza?
Tako je, radimo od ljeta, no prvi pravi pokazatelji zapravo tek dolaze, jer ljetni period i nije najbolji za usporedbu. Teško da novi posao u prvim mjesecima može dati zadovoljavajuće rezultate, no prednost franšize je upravo razrađen sustav po kojem radite i rezultati su očigledni, a mi smo jako zadovoljni. Naravno, prilagođavamo poslovanje potrebama naših kupaca i djece koja nas posjećuju i to je jako bitno kao i u svakom poslu, te mi se sviđa ta doza slobode, jer možemo pokazati svoju poduzetnost, kreativnost i ideje.
Primatelj ste tzv. "super master franšize" za sve zemlje ove regije i Albaniju. Imate li pravo dalje davati isključivo master franšize za druge zemlje ili Vam se mogu javiti i zainteresirani za pojedinačnu (single-unit ili store) franšizu?
Kao "super master franšizeri" imamo slobodu omogućiti i jedno i drugo, a već nam se javljaju zainteresirani iz cijele regije, koji su prepoznali koncept, a moram naglasiti da smo i izvrsna nadopuna već postojećim igraonicama i drugim dječijim sadržajima, čemu u prilog govori i primjer mojih kolega iz Italije, koji su napravili izvrstan potez kupivši franšizu da bi obogatili ponudu svojih igraonica diljem te zemlje.
Znači li to da je takav model korner franšize dostupan i zainteresiranima u ovoj regiji?
To upravo jest jedan od modela širenja, a na nama kao davateljima je da odlučimo koji oblik franšize ćemo dati. Ukoliko netko želi provoditi ili primjenjivati u svom svakodnevnom poslovanju JumpingClay programe, zašto im ne bismo to omogućili, no jedino što pritom pazimo, jeste da našim franšizerima osiguramo ekskluzivnost u krugu od nekoliko kilometara. Ovo je zbilja priča koja nema kraj, kao što mašta nema granice. Kako vrijeme odmiče, shvatili smo da je ovo izvrsna stvar koja se može primjeniti svestrano. Kao što igraonice mogu upotpuniti svoje poslovanje, tako i hoteli mogu ponuditi potpuno novu dimenziju dječjim klubovima, vrtići dopunsku nastavu – bezbroj je kombinacija, a mi smo tu da ih pokušamo realizirati. O konkretnim novčanim iznosima ovakvih modela suradnje je teško pričati jer sve ovisi o konkretnom slučaju.
Razlikuju li se uvjeti za master, odnosno, single-unit franšizu od zemlje do zemlje ili su isti za sve zemlje u regiji?
Općeniti uvjeti su svima isti što se obuke tiče, no, naravno, master i store franšiza se razlikuju, svaka u svojem području djelovanja. Cijene za store su u svim zemljama iste, tj. tako su prilagođene da su svima podjednako prihvatljive, dok se master, naravno, razlikuje između ostalog i ovisno o veličini tržišta.
Opišite nam kakva su Vaša zaduženja, kako pomažete primateljima, kakvu konkretnu podršku mogu očekivati od Vas?
Mi smo tu tzv. "tehnička podrška", sve nejasnoće vezane za samo poslovanje, provedbu i prilagodbu procesa, ukoliko netko ima ideju i ne zna kako dalje, tu smo da put pronađemo zajednički. Također je veliko pitanje i raspoloživost robe koju imamo u svojim Akademijama. Budući da naša glina putuje jako dugo, potrebno je stalno imati pregled na tržištu i skladištu. Djelujući na nekoliko strana, imamo veliki potencijal nadopunjavati jedni druge, a da ne bismo gubili vrijeme, mi smo jedini kontakt koji to organizira. Jako je važna i sama snaga brenda, koji to uistini i je, no treba ga približiti lokalnim kupcima, a upravo je to marketinški dio koji mi odrađivamo i svi dobiju razrađene modele i pripreme.
Postoji li, da tako kažemo, idealni profil primatelja JumpingClay franšize?
Iskreno, ovo pitanje se svakodnevno čuje i mogu zasigurno tvrditi da je jedino važno u ovom poslu biti vrijedan i imati želju nešto postići i napraviti. Skroz jednostavno, a to potvrđuje i naš primjer u Akademijama gdje smo sastavljeni od raznih struka i jako nam dobro ide to što radimo.
pročitajte članke
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
Za malu izdavačku djelatnost ponekad su potrebni samo računalo i pisač – kaže Rafał Kwiatkowski, primatelj master franšize izdavačke kuće "Plavi slon" u Poljskoj
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.