Što je Discovery Day?
Franšizing najčešće nije uređen zakonski, to jest, ne postoji zakon kojim bi se franšizing uredio kao odnos, već se odnosi strana (davatelj - primatelj) uređuju ugovorom. Takav je slučaj i kod nas u regiji. No, i u tom slučaju (a obavezno u slučaju zakonskog uređenja), postoji jedna izuzetno važna stavka: predugovorno obavještavanje.
Najprostije rečeno, vrlo je važno napraviti sustav kojim će potencijalni primatelj franšize (kandidat) dobiti precizne, točne, a prije svega objektivne informacije o franšiznom sustavu koji ga zanima. Kako god ova materija bila uređena - zakonom ili samim ugovorom - ona je toliko važna da je iz potrebe da se što bolje uredi nastao je i "Discovery Day" ili "Discovery Days" - "dan(i) za upoznavanje".
Dan za upoznavanje (češće je to samo jedan dan, te ćemo govoriti u jednini), kako mu samo ime kaže, jeste dan u kojem se izravno, licem u lice, "sreću i upoznaju" kandidat i franšizni sustav. Kandidat, time, iz prve ruke može "izvrši inspekciju" i zaviriti u sam sustav: kako izgleda centrala (ili prodajno mjesto, uslužni centar), tko su ljudi koji ga reprezentiraju, kakav opći dojam ostavlja i slično. Dakako, to je i prilika da se mnoga pitanja postave izravno, a odgovori dobiju osobno od predstavnika sustava.
S druge strane, Discovery Day je važan i za davatelja franšize: on je idealna prilika da i sustav "upozna" onoga tko je zainteresiran sutra raditi pod njegovim imenom, a samim time ga i predstavljati pred klijentima. Dodatno, Discovery Day je često i neka vrsta "prvog testa" za kandidata. Naime, samo oni istrajniji kandidati će biti spremni sudjelovati, jer sam dolazak u centralu već podrazumijeva određene troškove (najprije putne troškove, ali i sve troškove koji idu uz to).
Ne postoje određena pravila koja važe za Dan za upoznavanje - franšizodavac ih sam kreira i osmišljava. Na njemu je hoće li kandidatima pokazati centralu ili prodajno/uslužno mjesto ili - oba; a ponekad i više prodajnih/uslužnih mjesta. Dan za upoznavanje može biti osmišljen i tako da na njemu sudjeluje više kandidata odjednom, te da kandidati sreću predstavnike sustava jedan po jedan ili svi skupa. Na kraju, način na koji je dan za upoznavanje organiziran će biti jedan od pokazatelja odnosa sustava prema kandidatima, odnosno, budućim primateljima.
S druge strane, kandidati od ovog dana ne trebaju očekivati čuda: kao i u stvarnom životu, nije neobično da se sustav pripremi za ovaj vid upoznavanja. Samim time što je sustavu važan način na koji će se predstaviti ujedno je i - mana: pripreme za ovu priliku će umanjiti mogućnost da sam sustav vidite onakvim kakav doista jeste. Zato ovu priliku treba shvatiti manje kao "inspekciju", a više kao mogućnost da se stvorena slika o sustavu testira u izravnom kontaktu.
pročitajte članke
Ovaj Europski etički kodeks ažurna je verzija kodeksa koji je Europska franšizna federacija (EFF) usvojila 1972. godine, a njegove posljednje izmjene usvojene su koncem 2016. godine.
Cilj franšiznih udruga jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na regulaciji i implementaciji opće prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja s razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davatelja franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne udruge.
Postoji li jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.