Radim i zarađujem od doma
Rafał Kwiatkowski
"Plavi slon" izvorno je češka izdavačka kuća koja je prije 19 godina predstavila originalan izdavački projekt –personalizirane knjige. Zbog iznimno velikog interesovanja, vlasnik je koncepta ubrzo razvio franšizu, uspostavio mrežu malih izdavačkih postaja diljem Češke, a zatim, ideju prenio i na susjedna tržišta – Slovačku i Poljsku. Samo u Poljskoj, "Plavi slon" ima 50 primatelja franšize. Jedan od njih je i Rafał Kwiatkowski, ujedno zadužen i za razvoj franšizne mreže u Poljskoj. Njegovo bi iskustvo, kako kaže, moglo poslužiti i ljudima sa ovih prostora koji razmišljaju o kupnji češke franšize.
Po čemu se izdavačka kuća "Plavi slon" razlikuje od drugih?
Većina igračaka i knjiga za djecu koje se danas mogu naći na tržištu djelo su masovne proizvodnje. Međutim, u posljednje vrijeme, postaju sve popularniji proizvodi – poput odjeće ili igračaka – koji su napravljeni ručno, odnosno, u manjim radionicama i manufakturama. Može se reći da je "Plavi slon" jedna od njih, a izdvaja se od drugih po tome što prodaje "personalizirane" knjige. To znači da osoba koja naručuje knjigu navodi i ime djeteta kojem će knjiga biti poklonjena. Kada dijete knjigu dobije na poklon, shvatit će da je glavni junak –zapravo on sam. To je vrlo originalan poklon, a može se naručiti ili preko online shopa ili izravno kuputi od naših primatelja franšize.
Tko može postati primatelj ove franšize i što su njegove obveze?
Ovaj je posao idealan za ljude koji znaju doći do velike grupe roditelja s malom djecom. Dobro polazište jesu svakako vrtići i škole. Za izradu knjige, primatelj franšize koristi polugotovi proizvod, to su korice i stranice s ilustracijama, koje nabavlja od davatelja franšize – matične izdavačke kuće iz Češke. Sve što primatelj franšize treba napraviti jeste unijeti ime djeteta, printati stranice s tekstom, povezati ih u korice. Za to su mu potrebni poseban software, koji također nabavlja od davatelja franšize, računalo i laserski pisač. Čitav se posao, inače, može voditi od doma, nema potrebe iznajmljivati poseban poslovni prostor.
Koliko knjiga, u prosjeku, može prodati jedan primatelj franšize za godinu dana?
U Poljskoj, jedan primatelj franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. Naravno, najviše se knjiga proda za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana, na početku i kraju školske godine. Veliki broj knjiga, recimo, naručuju i vrtići.
Kakva je konkurencija na tržištu u Poljskoj?
Mi smo se prvi pojavili na tržištu i od te 2004. do danas, naravno da su se, s vremena na vrijeme, pojavljivali i konkurentski koncepti. Neki su od njih brzo nestali, drugi su se održali nešto duže. A zatim se opet pojave novi... Cijene su njihovih knjiga varirale – nudile su se i po većoj i po nižoj cijeni od naših. Međutim, mi smo konstantno držali visoku kvalitetu, što je i posljedica ogromnog iskustva, koje smo stjecali ne samo u Poljskoj, već i u Češkoj, odakle "Plavi slon" i potječe. Svake godine proširujemo ponudu. Trenutačno nudimo 13 priča na temelju kojih pripremamo personalizirane knjige za djecu.
Radite li na razvoju novih ideja, što možemo očekivati u budućnosti?
"Plavi slon" počeo je prodavati personalizirane knjige na stranim jezicima – engleskom i njemačkom. Kako djeca danas jezike počinju učiti vrlo rano, razmišljali smo da bi bilo dobro ponuditi knjige koje će rado čitati.
pročitajte članke
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Mitko Andonov je prije skoro godinu dana započeo razvijati Jumping Clay franšizu u Makedoniji. Sada nam otkriva u čemu vidi potencijal te što su mu prioriteti u poslovanju.
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.
O prvim reakcijama potrošača, zainteresiranima za franšizu te modelima suradnje, govori Nediljka Dokozić, JumpingClay Hrvatska
Hoće li se personalizirane knjige pojaviti i u ovoj regiji te kako teče suradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće "Plavi slon"
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.