Dobar početak potiče optimizam

Damir Jurković, direktor tvrtke Haus Service, koja je primatelj franšize Ticket Com, uspio je za kratko vrijeme ugovoriti prvi posao i na taj način uvesti oglašavanje na poleđini fiskalnih računa i na tržište Hrvatske. Naime, prije je nekoliko dana pokrenuta prva šestomjesečna kampanja u sedam prodavaonica jednog trgovačkog lanca na otoku Krk, a sljedećeg se mjeseca očekuje početak kampanje u još četiri trgovine. U "nadležnosti" Jurkovića je region Rijeke i okolnih otoka, dok je franšiza dostupna u svim ostalim regijama. Jurković je u međuvremenu započeo pregovore s potencijalnim primateljima, a, kako kaže, najviše je zainteresiranih iz Srbije.
Ticket Com franšiza je kratko prisutna na tržištu. Kakve su prve reakcije "s terena", budući da je riječ o novom poslovnom konceptu na tržištu? Kakve su reakcije potencijalnih partnera i samih potrošača?
Ovo je prvenstveno biznis za komunikativne osobe, s vrlo razvijenim smislom za međuljudske odnose. Potrebno je dosta komunicirati s oglašivačima kako bi im se približio novi koncept oglašavanja. Međutim, kako se radi o najjeftinijem vidu oglašavanja na tržištu, zanimanje oglašivača svakako postoji. Naravno da susrećem i one koji ne iskazuju interes za oglašavanje zbog raznoraznih razloga: "već imam dovoljno posla", "nemam dovoljno radnika za povećani opseg posla", "kad posla ima, onda ga ima, a kad nema, neće pomoći ni oglašavanje" i slično... No, u špici turističke sezone, pored vođenja vlastitog restorana na otoku Krku, uspio sam prikupiti oglašivače za dvije šestomjesečne kampanje u 11 trgovina lanca Kvarner Punat trgovine, te sam siguran da potencijal u ovome poslu svakako postoji. Kako je prva kampanja u trgovinama tek krenula, reakcije će se vidjeti u narednom razdoblju. Vjerujem, vrlo pozitivne, prema dosadašnjim iskustvima Ticket Com franšizera iz drugih država diljem svijeta.
Kako teku razgovori s primateljima? Što ih najviše zanima?
Primatelji se javljaju, ali u ovom trenutku u većem broju iz Srbije nego iz Hrvatske. Potencijalne primatelje zanima što ih očekuje u budućem poslu, kako doći do distributora i oglašivača, tko radi dizajn kupona, gdje se tiskaju trake.
Što vidite kao najveće prepreke u širenju mreže?
Franšizing u Hrvatskoj nije još dovoljno popularan, a vjerujem da i loša gospodarska situacija obeshrabruje ljude u pokretanju novih poslova, koji naravno zatijevaju i određene investicije. Dojam iz dosadašnjih razgovora je da problem uglavnom leži u početnoj investiciji, mada Ticket Com franšiza ne zahtijeva znatna novčana sredstva za pokretanje vlastitog posla.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.