Dobar početak potiče optimizam
Damir Jurković, direktor tvrtke Haus Service, koja je primatelj franšize Ticket Com, uspio je za kratko vrijeme ugovoriti prvi posao i na taj način uvesti oglašavanje na poleđini fiskalnih računa i na tržište Hrvatske. Naime, prije je nekoliko dana pokrenuta prva šestomjesečna kampanja u sedam prodavaonica jednog trgovačkog lanca na otoku Krk, a sljedećeg se mjeseca očekuje početak kampanje u još četiri trgovine. U "nadležnosti" Jurkovića je region Rijeke i okolnih otoka, dok je franšiza dostupna u svim ostalim regijama. Jurković je u međuvremenu započeo pregovore s potencijalnim primateljima, a, kako kaže, najviše je zainteresiranih iz Srbije.
Ticket Com franšiza je kratko prisutna na tržištu. Kakve su prve reakcije "s terena", budući da je riječ o novom poslovnom konceptu na tržištu? Kakve su reakcije potencijalnih partnera i samih potrošača?
Ovo je prvenstveno biznis za komunikativne osobe, s vrlo razvijenim smislom za međuljudske odnose. Potrebno je dosta komunicirati s oglašivačima kako bi im se približio novi koncept oglašavanja. Međutim, kako se radi o najjeftinijem vidu oglašavanja na tržištu, zanimanje oglašivača svakako postoji. Naravno da susrećem i one koji ne iskazuju interes za oglašavanje zbog raznoraznih razloga: "već imam dovoljno posla", "nemam dovoljno radnika za povećani opseg posla", "kad posla ima, onda ga ima, a kad nema, neće pomoći ni oglašavanje" i slično... No, u špici turističke sezone, pored vođenja vlastitog restorana na otoku Krku, uspio sam prikupiti oglašivače za dvije šestomjesečne kampanje u 11 trgovina lanca Kvarner Punat trgovine, te sam siguran da potencijal u ovome poslu svakako postoji. Kako je prva kampanja u trgovinama tek krenula, reakcije će se vidjeti u narednom razdoblju. Vjerujem, vrlo pozitivne, prema dosadašnjim iskustvima Ticket Com franšizera iz drugih država diljem svijeta.
Kako teku razgovori s primateljima? Što ih najviše zanima?
Primatelji se javljaju, ali u ovom trenutku u većem broju iz Srbije nego iz Hrvatske. Potencijalne primatelje zanima što ih očekuje u budućem poslu, kako doći do distributora i oglašivača, tko radi dizajn kupona, gdje se tiskaju trake.
Što vidite kao najveće prepreke u širenju mreže?
Franšizing u Hrvatskoj nije još dovoljno popularan, a vjerujem da i loša gospodarska situacija obeshrabruje ljude u pokretanju novih poslova, koji naravno zatijevaju i određene investicije. Dojam iz dosadašnjih razgovora je da problem uglavnom leži u početnoj investiciji, mada Ticket Com franšiza ne zahtijeva znatna novčana sredstva za pokretanje vlastitog posla.
pročitajte članke
Put do globalnog branda
/04.11.2020
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije
Franšizni paket
/13.11.2012
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Modna tvrtka Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvorenjem prve franšizne trgovine.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?