Vrijeme za promociju i poticanje franšizinga

Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, jedan od organizatora Franšiznog sajma i foruma u Zagrebu
Događaj će trajati dva dana, a održat će se u sklopu trećeg REXPO Adriatica, sajma investicijskih projekata za jadransku regiju. Kako smo već najavili, prezentacije franšiznih sustava iz Hrvatske i svijeta pratit će i nekoliko informativno-edukativnih programa koje će voditi stručnjaci iz regije i direktori poznatih hrvatskih i stranih franšiznih brendova kao što su Surf 'n' Fries, bio&bio, Redac point, Putovanja za dvoje, Refan, Economic Vitez i Pek-Snack.
Prvi dan je rezerviran za radionicu Ulazak u poduzetništvo - može i bez vlastite ideje, koja će zainteresiranim posjetiteljima ukazati na franšizing kao jedan od načina na koji se može pokrenuti vlastiti posao, no s mnogo manje rizika i mnogo manje neizvjesnosti. Kako su najavili organizatori foruma, radionice su prvenstveno namijenjene ženama, najviše mladim majkama, ali i ostalim pojedincima koji tek žele pokrenuti posao, a nemaju jasnu ili razrađenu ideju. Između ostalih, dr. sc. Mirela Alpeza, direktorica Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, objasnit će kako je moguće poslovnu ideju provesti kupnjom franšize, a mr.sc. Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i predavačica kolegija Franšizno poslovanje na Veleučilištu Vern, ukazat će na korake koje treba napraviti za kvalitetan odabir franšiznog sustava.
Što sve "ulazi u paket" jednog primatelja master franšize te kako strane franšize posluju na hrvatskom tržištu, iz svog iskustva približit će Nikola Oršanić, direktor tvrtke Dama toneri, primatelj master franšize talijanskog sustava Redac point i Robert Bilić, primatelj master franšize američke tvrtke Signarama. O tome kako funkcioniraju i ima li Hrvatska franšize koje mogu izaći na svjetska tržišta, iz svog kuta govorit će Nermin Merdžanović, direktor tvrtke Peck-Snack i Andrija Čolak, jedan od osnivača fast-food koncepta Surf 'n' Fries.
Drugog dana, 12. studenog, bit će održan Okrugli stol na temu Franšize - poslovni modeli temeljeni na inovaciji, znanju i iskustvu. Svoja zapažanja i iskustva iznijet će franšizni stručnjaci iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a među njima će biti dr.sc. Katalin Mandel, izvršna direktorica Mađarske franšizne udruge, dr.sc. Igor Pavlin, glavni tajnik Slovenske udruge za franšizno poslovanje, Igor Bogojević, direktor Profit system Srbija i vlasnik regionalnih portala o franšizingu, Damijan Benčić, Senior Commercial Specialist pri Američkoj ambasadi i dr.sc. Darijo Jerković, voditelj službe veleprodaje u sustavu Economic Vitez.
Forum će zaokružiti još jedan niz radionica pod imenom Moje poslovanje, moj novi proizvod - projektiranje franšize kao strategija rasta. Radionica je, kako se navodi u službenom programu, namijenjena hrvatskim poduzetnicima koji su još uvijek u fazi razvoja, ali koji razmišljaju o stvaranju vlastitog franšiznog sustava ili rastu i internacionalizaciji uspostavljanjem franšizne mreže. Pored mr. sc. Ljiljane Kukec, predavanja će održati i Aleksandar Ercog, docent na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Dušan Žerak iz konzultantske kuće FranAdria, odvjetnik Andrej Matijević, kao i predstavnice dva hrvatska franšizna sustava - Žana Hinek, direktorica prodaje i marketinga koncepta bio&bio i Damjana Domanovac, glavna urednica časopisa Putovanja za dvoje.
Više informacija o događaju, možete pronaći na stranicama REXPO sajma i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.
pročitajte članke

Kako je prošao 5. Sajam franšiza u Zagrebu i o čemu se razgovaralo na 8. Međunarodnom forumu, razgovarali smo sa Ljiljanom Kukec, predsjednicom Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.
Peti Međunarodni franšizni sajam i osmi Međunarodni franšizni forum FIP 2014 održat će se 11. i 12. studenog u Zagrebu.
Prvo godišnje zasjedanje Svjetskog franšiznog vijeća održano je u Bejrutu od 15. do 18. travnja. Usvojena je zajednička Deklaracija za promociju i unapređenje franšizinga.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.