Vrijeme za promociju i poticanje franšizinga

Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, jedan od organizatora Franšiznog sajma i foruma u Zagrebu
Događaj će trajati dva dana, a održat će se u sklopu trećeg REXPO Adriatica, sajma investicijskih projekata za jadransku regiju. Kako smo već najavili, prezentacije franšiznih sustava iz Hrvatske i svijeta pratit će i nekoliko informativno-edukativnih programa koje će voditi stručnjaci iz regije i direktori poznatih hrvatskih i stranih franšiznih brendova kao što su Surf 'n' Fries, bio&bio, Redac point, Putovanja za dvoje, Refan, Economic Vitez i Pek-Snack.
Prvi dan je rezerviran za radionicu Ulazak u poduzetništvo - može i bez vlastite ideje, koja će zainteresiranim posjetiteljima ukazati na franšizing kao jedan od načina na koji se može pokrenuti vlastiti posao, no s mnogo manje rizika i mnogo manje neizvjesnosti. Kako su najavili organizatori foruma, radionice su prvenstveno namijenjene ženama, najviše mladim majkama, ali i ostalim pojedincima koji tek žele pokrenuti posao, a nemaju jasnu ili razrađenu ideju. Između ostalih, dr. sc. Mirela Alpeza, direktorica Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva, objasnit će kako je moguće poslovnu ideju provesti kupnjom franšize, a mr.sc. Ljiljana Kukec, predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje i predavačica kolegija Franšizno poslovanje na Veleučilištu Vern, ukazat će na korake koje treba napraviti za kvalitetan odabir franšiznog sustava.
Što sve "ulazi u paket" jednog primatelja master franšize te kako strane franšize posluju na hrvatskom tržištu, iz svog iskustva približit će Nikola Oršanić, direktor tvrtke Dama toneri, primatelj master franšize talijanskog sustava Redac point i Robert Bilić, primatelj master franšize američke tvrtke Signarama. O tome kako funkcioniraju i ima li Hrvatska franšize koje mogu izaći na svjetska tržišta, iz svog kuta govorit će Nermin Merdžanović, direktor tvrtke Peck-Snack i Andrija Čolak, jedan od osnivača fast-food koncepta Surf 'n' Fries.
Drugog dana, 12. studenog, bit će održan Okrugli stol na temu Franšize - poslovni modeli temeljeni na inovaciji, znanju i iskustvu. Svoja zapažanja i iskustva iznijet će franšizni stručnjaci iz Mađarske, Slovenije, Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine, a među njima će biti dr.sc. Katalin Mandel, izvršna direktorica Mađarske franšizne udruge, dr.sc. Igor Pavlin, glavni tajnik Slovenske udruge za franšizno poslovanje, Igor Bogojević, direktor Profit system Srbija i vlasnik regionalnih portala o franšizingu, Damijan Benčić, Senior Commercial Specialist pri Američkoj ambasadi i dr.sc. Darijo Jerković, voditelj službe veleprodaje u sustavu Economic Vitez.
Forum će zaokružiti još jedan niz radionica pod imenom Moje poslovanje, moj novi proizvod - projektiranje franšize kao strategija rasta. Radionica je, kako se navodi u službenom programu, namijenjena hrvatskim poduzetnicima koji su još uvijek u fazi razvoja, ali koji razmišljaju o stvaranju vlastitog franšiznog sustava ili rastu i internacionalizaciji uspostavljanjem franšizne mreže. Pored mr. sc. Ljiljane Kukec, predavanja će održati i Aleksandar Ercog, docent na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Dušan Žerak iz konzultantske kuće FranAdria, odvjetnik Andrej Matijević, kao i predstavnice dva hrvatska franšizna sustava - Žana Hinek, direktorica prodaje i marketinga koncepta bio&bio i Damjana Domanovac, glavna urednica časopisa Putovanja za dvoje.
Više informacija o događaju, možete pronaći na stranicama REXPO sajma i Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.
pročitajte članke

Kako je prošao 5. Sajam franšiza u Zagrebu i o čemu se razgovaralo na 8. Međunarodnom forumu, razgovarali smo sa Ljiljanom Kukec, predsjednicom Hrvatske udruge za franšizno poslovanje.
Peti Međunarodni franšizni sajam i osmi Međunarodni franšizni forum FIP 2014 održat će se 11. i 12. studenog u Zagrebu.
Prvo godišnje zasjedanje Svjetskog franšiznog vijeća održano je u Bejrutu od 15. do 18. travnja. Usvojena je zajednička Deklaracija za promociju i unapređenje franšizinga.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.