Luksuz bez konkurenta

Miloš Nešić
Tvrtka Mini Studio Publishing Group je prošle godine osnovala joint venture tvrtku u Češkoj. Tako je u listopadu 2012. na tom tržištu "zaživio" Luxuspraha.cz, specijalizirani portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom. Tvrtka je time proširila portfelj svog Luxury Groupa, a partner u poslu i, ujedno, voditelj ureda u Pragu postao je Miloš Nešić, po zvanju fotograf.
Nešić je u Pragu završio Filmsku akademiju, Odjel za fotografiju. Posljednjih deset godina radio je kao reklamni fotograf. Budući da su mu klijenti bile banke, osiguravajuća društva, modne kuće, mobilni operateri i luksuzni časopisi, svoje iskustvo je znao dobro iskoristiti za novi poslovni izazov.
Najveći dio dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz osigurava centrala u Beogradu, kao i kompletan set up internetske stranice, strategiju i taktiku poslovanja. - Posao ureda u Pragu je da pozicionira stranicu Luxuspraha.cz sukladno standardima Luxury Groupa. Osim provedbe globalnog sadržaja, naš posao je, također, osigurati kvalitetan lokalni sadržaj. Posao koji obavlja ured u Pragu je istraživanje tržišta, uspostavljanje veza i kontaktiranje potencijalnih klijenata, odnosno, oglašivača - kaže Nešić.
Potencijal češkog tržišta je, prema njegovim riječima, jako veliki. Tome u prilog govori i podatak da je na internet oglašavanje prošle godine potrošeno 291 milijun eura. Rast tržišta u toj godini iznosio je 24 posto. - Što se tiče podatka o proračunu za oglašavanje luksuznih brendova, nema preciznih informacija, ali bez obzira na to, svi luksuzni brendovi koji se oglašavaju na globalnoj razini, postoje i u Češkoj - kaže on.
Budući da su portal pokrenuli prije godinu dana, postignutim rezultatima su više nego zadovoljni. - Prije samog početka poslovanja imali smo određenu predstavu i očekivanja kako će sve izgledati u praksi, a kada smo počeli sa radom, naišli smo na jako pozitivne reakcije kod ljudi koji su u istoj sferi poslovanja. Potencijalni klijenti su pozitivno iznenađeni postojanjem ovakvog portala. Za čitatelje je Luxuspraha.cz medij u kojem mogu pronaći sve informacije o luksuznim trendovima, kako u Češkoj, tako i u svijetu - ističe Nešić.
On kaže da pravu konkurenciju gotovo da nemaju. - Za jako kratak period rada pozicionirali smo se kao lideri na tržištu u ovom segmentu - kaže on.
U Češkoj, kako kaže, postoji zdravo poslovno okruženje. Mala i srednja poduzeća imaju podršku države, a poticaj im se pruža i kroz razne europske fondove koji pomažu i početnicima u poslu. - Mi smo se, ipak, odlučili da poslovanje naše tvrtke isključivo razvijamo iz vlastitog kapitala - kaže on.
Pored ove joint venture tvrtke, Mini Studio Publishing Group ima franšize luksuznih portala i u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bangladešu i Kini.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.