Luksuz bez konkurenta

Miloš Nešić
Tvrtka Mini Studio Publishing Group je prošle godine osnovala joint venture tvrtku u Češkoj. Tako je u listopadu 2012. na tom tržištu "zaživio" Luxuspraha.cz, specijalizirani portal koji se bavi modom, kolekcijama, glamurom i luksuzom. Tvrtka je time proširila portfelj svog Luxury Groupa, a partner u poslu i, ujedno, voditelj ureda u Pragu postao je Miloš Nešić, po zvanju fotograf.
Nešić je u Pragu završio Filmsku akademiju, Odjel za fotografiju. Posljednjih deset godina radio je kao reklamni fotograf. Budući da su mu klijenti bile banke, osiguravajuća društva, modne kuće, mobilni operateri i luksuzni časopisi, svoje iskustvo je znao dobro iskoristiti za novi poslovni izazov.
Najveći dio dnevnog sadržaja koji se objavljuje na portalu Luxuspraha.cz osigurava centrala u Beogradu, kao i kompletan set up internetske stranice, strategiju i taktiku poslovanja. - Posao ureda u Pragu je da pozicionira stranicu Luxuspraha.cz sukladno standardima Luxury Groupa. Osim provedbe globalnog sadržaja, naš posao je, također, osigurati kvalitetan lokalni sadržaj. Posao koji obavlja ured u Pragu je istraživanje tržišta, uspostavljanje veza i kontaktiranje potencijalnih klijenata, odnosno, oglašivača - kaže Nešić.
Potencijal češkog tržišta je, prema njegovim riječima, jako veliki. Tome u prilog govori i podatak da je na internet oglašavanje prošle godine potrošeno 291 milijun eura. Rast tržišta u toj godini iznosio je 24 posto. - Što se tiče podatka o proračunu za oglašavanje luksuznih brendova, nema preciznih informacija, ali bez obzira na to, svi luksuzni brendovi koji se oglašavaju na globalnoj razini, postoje i u Češkoj - kaže on.
Budući da su portal pokrenuli prije godinu dana, postignutim rezultatima su više nego zadovoljni. - Prije samog početka poslovanja imali smo određenu predstavu i očekivanja kako će sve izgledati u praksi, a kada smo počeli sa radom, naišli smo na jako pozitivne reakcije kod ljudi koji su u istoj sferi poslovanja. Potencijalni klijenti su pozitivno iznenađeni postojanjem ovakvog portala. Za čitatelje je Luxuspraha.cz medij u kojem mogu pronaći sve informacije o luksuznim trendovima, kako u Češkoj, tako i u svijetu - ističe Nešić.
On kaže da pravu konkurenciju gotovo da nemaju. - Za jako kratak period rada pozicionirali smo se kao lideri na tržištu u ovom segmentu - kaže on.
U Češkoj, kako kaže, postoji zdravo poslovno okruženje. Mala i srednja poduzeća imaju podršku države, a poticaj im se pruža i kroz razne europske fondove koji pomažu i početnicima u poslu. - Mi smo se, ipak, odlučili da poslovanje naše tvrtke isključivo razvijamo iz vlastitog kapitala - kaže on.
Pored ove joint venture tvrtke, Mini Studio Publishing Group ima franšize luksuznih portala i u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bangladešu i Kini.
pročitajte članke

Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Da bi do zračne luke stigli lako i komforno, morali su pokrenuti vlastiti biznis. Tako je nastao GoOpti, tvrtka specijalizirana za putnički prijevoz, koja danas svoje usluge nudi u pet zemalja te namjerava franšiznu mrežu proširiti i izvan ove regije.
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Flash Europe, europski lider u pružanju usluga premium transporta, nastavlja franšizno širenje, a od ove godine uvodi i praksu godišnjih skupova franšizne mreže.
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.