Spremite se, birajte mudro

Što da, kao zainteresirani i potencijalni budući primatelj, pitate franšizodavca?
Prvo, spremite se za razgovor. Ako ne znate previše o konkretnom sustavu - pažljivo pogledajte njihov web sajt. Bude li Vam se dopalo to što vidite - posjetite potom i poslovno sjedište (centralu) sustava, ukoliko je to moguće; bar obiđite - to svakako jeste.
Druga bitna stvar je posjet nekoj od poslovnih jedinica sustava koji Vas interesira. Po mogućnosti obiđite neku koja je najbliža lokaciji o kojoj ste i sami razmišljali, a još bolje ako i slične veličine. Nemojte žaliti da tu provedete neko vrijeme: pažljivo promatrajte promet, tip ljudi koji dolazi, koliko i što kupuju (odnosno kakve usluge najviše koriste ....). Toplo preporučujem da i sami budete mušterija - tako ćete se dodatno uvjeriti u funkcioniranje sustava.
A šta konkretno pitati?
Mnogo toga o samoj kompaniji davaocu, prije svega. Pitajte kako su se razvijali prethodnih godina, kojom dinamikom. Što dalje planiraju. Ja bih svakako dosta pitao o financijskim rezultatima - možda prije o trendovima no samim detaljima. Osobno mislim da je vrlo važno znati što više o vlasniku sustava. Prethodno pozitivno iskustvo - odnosno vlasnik s reputacijom uspješnog kreatora poslovnih sustava je svakako veća garancija za uspjeh. Dakle obratite pažnju i na reputaciju vlasnika!
pročitajte članke

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Razvili ste franšiznu mrežu na domaćem tržištu, spremni ste za međunarodno širenje? Što dalje? – otkriva Michał Wiśniewski, direktor franšiznog konzaltinga u grupi PROFIT system
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.