Prvi izvještaj o domaćim franšiznim sustavima u Srbiji
U 2012. godini (uključivši i prvu polovicu 2013.) ukupno su, dakle, u Srbiji poslovala 54 domaća franšizna sustava. Promatrano po sektorima, među tim sustavima nalazi se 30 trgovačkih i 24 sustava za pružanje raznih vrsta usluga (uslužnih sustava).
Promatrano po djelatnostima, točnije branšama*, u sektoru trgovine najviše sustava pripada branši "Odjeća i obuća" - 10; slijede prodavači iz branše "Kuća i dvorište" (prodaja robe i opreme za kuću i dvorište) - osam; zatim šest sustava iz branše "Roba široke potrošnje", tri franšizna sustava iz branše "Kućanski aparati, tehnika, IT", dva u branši "Kozmetika, nakit, pokloni" i jedan franšizni sustav iz branše "Benzinske crpke i auto-oprema". Grafički pregled:

Kod uslužnih sustava očekivano dominira branša "Gastronomija i ugostiteljstvo" - sa čak 15 franšiznih sustava. To znači da više od polovice ukupnog broja uslužnih sustava pripada ovoj branši, koja je, pored toga, i branša sa najvećim brojem franšiznih sustava uopće. Slijedi branša "Turizam i hotelijerstvo" s četiri, a zatim i "Poslovne usluge i internet" sa tri sustava. Po jedan franšizni sustav je poslovao u branšama "Frizerski, kozmetički saloni i fitness" i "Ostale usluge". Grafički prikaz:

Od 54 domaća franšizna sustava, 18 je poslovalo i izvan granica Srbije, što čini tek 33% svih domaćih franšiznih sustava. Od toga, sedam sustava je iz sektora usluga, a 11 iz sektora trgovine. Ovakav rezultat svakako nije sjajan, ali i nije iznenađenje. Tu se ipak mogu očekivati značajno bolji rezultati u sljedećih nekoliko godina - prije svega su interesantna tržišta regije, a posebno Crna Gora i Bosna i Hercegovina, gdje, zapravo, ne postoji nikakva jezična barijera za širenje domaćih franšiznih sustava. Grafički prikaz:

Ako se analizira struktura domaćih franšiznih sustava koji posluju izvan zemlje, primijetit ćemo da je očekivano više trgovačkih no uslužnih franšiznih sustava. Iz branše "Odjeća i obuća" ih ima osam, što ovu branšu čini "najuspješnijom", ako je suditi po broju sustava koji posluju izvan zemlje. Tek tri sustava iz branše "Gastronomija" prešlo je granice matičnog tržišta. To je, međutim, jedna od branši u kojoj treba očekivati rast u dolazećim godinama. Ovaj rezultat, doduše, nije iznenađenje - čini se da još uvijek postoje značajne barijere - što domaće, uobičajene za srbijansko tržište, što one proistekle iz činjenice da je većina zemalja iz okruženja već u EU (ili u pregovorima s EU), što procedure u oblasti izvoza hrane, kao i standarde u serviranju hrane, čini zahtjevnijim u odnosu na domaće.

* Zbog velikog broja djelatnosti uređenih Klasifikacijom djelatnosti, uvodimo vlastitu podjelu po branšama (definirane od strane PROFIT systema, na razini grupe):
1. Branše u sektoru trgovine: "Odjeća i obuća", "Roba široke potrošnje", "Kuća i dvorište", "Kozmetika, nakit, pokloni", "Kućnski aparati, tehnika, IT", "Farmacija i zdravlje", "Stvari za djecu", "Benzinske crpke i auto-oprema" i "Sportska oprema"
2. Branše iz sektora usluga: "Gastronomija i ugostiteljstvo", "Edukativne usluge", "Financijske usluge", "Frizerski, kozmetički saloni i fitness", "Poslovne usluge i internet", "Ostale usluge", "Nekretnine" i "Turizam i hotelijerstvo".
pročitajte članke

Svaki treći franšizni sustav i svaki drugi primatelj franšize iz Srednje i Istočne Europe potječu - iz Poljske, pokazuje Izvješće o tržištu franšiza tvrtke PROFIT system.
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Istraživanja pokazuju da je tržište auto-dijelova u Europi i svijetu u porastu, a stručnjaci potvrđuju da je ova industrija pogodna i za razvoj putem franšizinga.
Prema popisu magazina Entrepreneur, Ameriku "osvajaju" franšize fitness klubova, barova za prodaju smrznutnog jogurta i restorana brze usluge.
Franšizni sektor u Velikoj Britaniji raste usprkos ekonomskim izazovima. Rast obima prometa prati i veći broj radnih mjesta i uposlenika.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.