Prvi izvještaj o tržištu franšizinga u Srbiji
U 2012. godini u Srbiji ukupno je poslovalo 164 franšiznih sustava*. Od tog broja, 54 sustava, odnosno 33% pripada domaćim, srbijanskim sustavima, a 110, odnosno, 67% inozemnim sustavima. Sektorski promatrano, 111 sustava posluje u području trgovine (68%), a 53 (32%) potpada pod uslužne sustave.

Domaći sustavi
U 2012. godini je, dakle, ukupno poslovalo 54 domaćih franšiznih sustava. Od tog broja, 30 je trgovačkih sustava, a 24 uslužnih. Procentualno promatrano, 56% sustava posluje u trgovini, a 44% u uslužnim djelatnostima.
Inozemni sustavi
Od ukupno 110 inozemnih sustava, 81 sustav, odnosno 74% svih inozemnih sustava je poslovalo u trgovini, što je neuporedivo više u usporedbi s brojem uslužnih inozemnih sustava, kojih ima 29 (26%).
Grafički prikaz strukture franšiznih sustava po porijeklu i području poslovanja:

Rezultati u najvećoj mjeri nisu iznenađujući i kreću se u domeni očekivanja: dominiraju inozemni franšizni sustavi, no možda čak i ne koliko bi se očekivalo. S druge strane, očekivano je da trgovački sustavi dominiraju nad uslužnim, i kod domaćih, a posebno inozemnih sustava - franšizing je ipak lakše implementirati u distribuciji no što je to slučaj s uslužnim djelatnostima. Ono što ohrabruje je broj uslužnih sustava inozemnog porijekla - 26%. Naime, to ukazuje na činjenicu da tržište ima kapacitet da "apsorbira" i uslužne sustave sa inozemnih tržišta, čak i u uvjetima ne tako idealne gospodarstvene situacije, a s općim privrednim razvojem u tom sektoru treba očekivati i dodatni rast broja ovakvih sustava.
* Podaci PROFIT systema, na temelju istraživanja.
PROFIT system u svim zemljama u kojima posluje priprema i objavljuje Godišnje izvještaje o franšizingu. Kako za Srbiju ne postoje tačni podaci o broju franšiznih sustava, ovo je posao koji počinjemo "od nule". U godinama koji slijede namjeravamo objavljivati detaljne izvještaje, koji će pokazivati ne samo stanje, već i trendove na tržištu franšizinga.
pročitajte članke

Svaki treći franšizni sustav i svaki drugi primatelj franšize iz Srednje i Istočne Europe potječu - iz Poljske, pokazuje Izvješće o tržištu franšiza tvrtke PROFIT system.
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Istraživanja pokazuju da je tržište auto-dijelova u Europi i svijetu u porastu, a stručnjaci potvrđuju da je ova industrija pogodna i za razvoj putem franšizinga.
Prema popisu magazina Entrepreneur, Ameriku "osvajaju" franšize fitness klubova, barova za prodaju smrznutnog jogurta i restorana brze usluge.
Franšizni sektor u Velikoj Britaniji raste usprkos ekonomskim izazovima. Rast obima prometa prati i veći broj radnih mjesta i uposlenika.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.