Prvi izvještaj o tržištu franšizinga u Srbiji
U 2012. godini u Srbiji ukupno je poslovalo 164 franšiznih sustava*. Od tog broja, 54 sustava, odnosno 33% pripada domaćim, srbijanskim sustavima, a 110, odnosno, 67% inozemnim sustavima. Sektorski promatrano, 111 sustava posluje u području trgovine (68%), a 53 (32%) potpada pod uslužne sustave.

Domaći sustavi
U 2012. godini je, dakle, ukupno poslovalo 54 domaćih franšiznih sustava. Od tog broja, 30 je trgovačkih sustava, a 24 uslužnih. Procentualno promatrano, 56% sustava posluje u trgovini, a 44% u uslužnim djelatnostima.
Inozemni sustavi
Od ukupno 110 inozemnih sustava, 81 sustav, odnosno 74% svih inozemnih sustava je poslovalo u trgovini, što je neuporedivo više u usporedbi s brojem uslužnih inozemnih sustava, kojih ima 29 (26%).
Grafički prikaz strukture franšiznih sustava po porijeklu i području poslovanja:

Rezultati u najvećoj mjeri nisu iznenađujući i kreću se u domeni očekivanja: dominiraju inozemni franšizni sustavi, no možda čak i ne koliko bi se očekivalo. S druge strane, očekivano je da trgovački sustavi dominiraju nad uslužnim, i kod domaćih, a posebno inozemnih sustava - franšizing je ipak lakše implementirati u distribuciji no što je to slučaj s uslužnim djelatnostima. Ono što ohrabruje je broj uslužnih sustava inozemnog porijekla - 26%. Naime, to ukazuje na činjenicu da tržište ima kapacitet da "apsorbira" i uslužne sustave sa inozemnih tržišta, čak i u uvjetima ne tako idealne gospodarstvene situacije, a s općim privrednim razvojem u tom sektoru treba očekivati i dodatni rast broja ovakvih sustava.
* Podaci PROFIT systema, na temelju istraživanja.
PROFIT system u svim zemljama u kojima posluje priprema i objavljuje Godišnje izvještaje o franšizingu. Kako za Srbiju ne postoje tačni podaci o broju franšiznih sustava, ovo je posao koji počinjemo "od nule". U godinama koji slijede namjeravamo objavljivati detaljne izvještaje, koji će pokazivati ne samo stanje, već i trendove na tržištu franšizinga.
pročitajte članke

Svaki treći franšizni sustav i svaki drugi primatelj franšize iz Srednje i Istočne Europe potječu - iz Poljske, pokazuje Izvješće o tržištu franšiza tvrtke PROFIT system.
Trend franšiznog širenja u industriji auto-dijelova postoji i u zemljama regije, a među franšiznim lancima nalaze se domaće i inozemne tvrtke.
Istraživanja pokazuju da je tržište auto-dijelova u Europi i svijetu u porastu, a stručnjaci potvrđuju da je ova industrija pogodna i za razvoj putem franšizinga.
Prema popisu magazina Entrepreneur, Ameriku "osvajaju" franšize fitness klubova, barova za prodaju smrznutnog jogurta i restorana brze usluge.
Franšizni sektor u Velikoj Britaniji raste usprkos ekonomskim izazovima. Rast obima prometa prati i veći broj radnih mjesta i uposlenika.
Najčitanije

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.