Važno je voljeti nakit

Vera Ignjatov
Pretražujući po internetu, Vera Ignjatov, mlada poduzetnica iz Zrenjanina, naišla je na vijest o prvom Sajmu franšiza koji se održavao u Beogradu. Bilo je to 2010. Pročitala je popis sudionika, a najveću pozornost privukla joj je tvrtka modnog nakita Dve šmizle. Sasvim prirodno, budući da su njena dva fetiša nakit i cipele. - Naravno, otišla sam u Beograd na Sajam. Na štandu je tada bila jedna od suvlasnica s kojom sam opušteno razgovarala o mogućnostima suradnje - kaže ona na početku razgovora.
Bilo je i drugih zainteresiranih iz Zrenjanina, ali je franšizu pokrenula upravo Vera Ignjatov. Iako je kreacije i poslovni model tvrtke Dve šmizle bolje upoznala tek na Sajmu, koji se održavao sredinom studenog, dućan je otvorila već početkom prosinca. - Da sam više razmišljala, vjerojatno bih i više kalkulisala. Uzela bih papir i olovku i pravila računicu isplativosti investicije. Sve bi potrajalo mnogo duže. Ovako, bila sam nošena svojom velikom ljubavlju prema nakitu i, na sreću, zadovoljna sam izborom i poslovanjem - kaže Ignjatov.
Svoj prvi posao je i pronašla u prodavaonici nakita u Zrenjaninu. Tu je radila oko pet godina. - Pronašla sam se u tom poslu. Vjerojatno zbog velike ljubavi prema nakitu, koji i sama pravim, stekla sam veliki broj mušterija, koji i danas kupuju kod mene - kaže ona.
U franšiznom sustavu joj najviše odgovara to što joj franšizodavac daje ispoljiti svoju kreativnost. Naime, kada bi i sama osmislila komad nakita, sliku bi poslala u proizvodnju da se po tom modelu komad nakita izradi. Najčešće, njen prijedlog bude i uvažen. - Pratim trendove. Znam koje elemente imamo u proizvodnji, te od toga, najčešće, sklapam ogrlice i to "bogate", velike, jer ih obožavam. Te ogrlice koštaju od 40 do 60 eura, ali njih najviše i prodajem. Kupci mi kažu da su taman pomislili da se u prodaji ne može naći veća ogrlica, ali ja ih uvijek iznenadim - govori s uzbuđenjem Vera.
Ova tridesetogodišnjakinja kaže da je najviše uzbuđena kada ide u novu nabavku robe, što se događa svake treće subote. Moglo bi se reći da je odlazak u proizvodnju tvrtke Dve šmizle u Beogradu njena hrana za dušu. Mnoštvo elemenata, raznih oblika i boja, neminovno u njoj probudi inspiraciju. Uvijek izabere i nešto za sebe. Tu priliku koristi i da obiđe šoping centre, isprati trendove.
- Najviše volim kad idem u proizvodnju, ali i kada se vratim u svoj dućan gdje mogu složiti i izložiti nove komade nakita. U tome doista uživam. Za mene su, doista, najvažniji detalji cipele i nakit. Mogu obući obične traperice i bijelu majicu, ali s dobrim nakitom i cipelama, ta kombinacija izgleda savršeno. Bar je to moj ukus i izbor - kaže ona.
Koliko je zaljubljena u svoj posao govori i činjenica da je prvih mjeseci od otvaranja dućana sama radila. Po cijeli dan je provodila u dućanu. - Kada se to loše odrazilo na moj imunitet i kada sam se razboljela, odlučila sam posao ipak podijeliti sa sestrom. Jednostavno, nisam mogla izdržati taj tempo i nije bilo potrebe - kaže ona.
I u razgovoru s njom se vidi da joj je nakit, doista, pasija. Baš kao i cipele. Da ima novca, odmah bi uzela, kako kaže, franšizu tvrtke koja prodaje cipele. Ako bi mogla birati, to bi prvo bio Aldo zbog, kako kaže, najboljeg odnosa cijene i kvalitete. - Nažalost, sav novac koji zaradim uložim u nove nabave robe za dućan. Pored toga, Zrenjanin je "mrtav grad" i ovdje je, općenito govoreći, teško poslovati. Grad nema ni potencijala što se praćenja trendova tiče, kao ni po pitanju ponude i potražnje - kaže ona.
Konkurent joj je dućan s početka priče, u kojem je i sama radila, ali kaže da je njihova ponuda potpuno drukčija i gravitira jeftinijem nakitu. Osim tog dućana nakit prodaje još i P....S....Fashion, franšizni modni lanac iz Čačka. - Zdrava konkurencija je uvijek dobrodošla. Kad drugi imaju posla, onda ću sigurno imati i ja - kaže ona.
Mušterije su joj obično starije gospođe, žene u mirovini i, kako primjećuje, profesorice. Mlađi obično dolaze kada kupuju poklon za 18. rođendan i slično. - Jedna moja mušterija ima više od trideset ogrlica. Moglo bi se reći da je kolekcionar. Druga "obožavateljica" živi u Njemačkoj i svaki put kada dođe kupi sedam ili osam ogrlica. Moji kupci su navikli da donosim nove komade svaka dva do tri tjedna. Kad stigne nešto novo, uvijek ima posla - kaže ona.
Mada u Srbiji svaki poduzetnik ima neku muku, ova mlada poduzetnica se ne žali mnogo. Kaže da joj nije bilo teško pokrenuti tvrtku, o "papirologiji" se brine knjigovođa, a odličnu suradnju ima i sa ženom od koje iznajmljuje poslovni prostor. - Jedino me nerviraju izdaci za zelenilo i čistoću, i to samo zato što u Zrenjaninu nema ni zelenila ni čistoće. Nekada sam primorana smeće iz dućana poneti svojoj kući, jer često ne dođu na vrijeme da ga odnesu - kaže ona.
Međutim, koliko voli nakit i posao kojim se bavi, Vera Ignjatov je potvrdila još jednom gestom - na pitanje može li poslati svoje fotografije, kroz osmijeh je odgovorila da već ima neke, ali da će napraviti nove, sa novom ogrlicom koja joj se jako dopala.
pročitajte članke

Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.