Osjećaj moći i glamura

Sara Čakić
Nakit srbijanske tvrtke City Fashion Jewellery stigao je i u Amsterdam. Franšizni dućan otvorila je Nizozemka koja ima ambiciozne planove po pitanju širenja mreže. Takva su, međutim, i stremljenja tvrtke City Fashion Jewellery, koja će, prema najavama, ove godine frašizne dućane otvoriti u još nekim zemljama Europske unije, a sljedeću godinu posvetiti razvoju mreže na američkom kontinentu. Sve je to dobar povod za razgovor sa Sarom Čakić, menadžericom za razvoj franšizne mreže.
Nedavno ste se vratili sa svečanog otvorenja City Fashion Jewellery dućana u Amsterdamu. Kakvi su prvi dojmovi?
Prije svega, Nizozemska je predivna zemlja, a Amsterdam vrlo moderan europski grad sa zanimljivom arhitekturom. Radnja City Fashion Jewellery se nalazi u jednom od starih trgovačkih centara - Magna Plaza, u samom centru Amsterdama, iza glavnog trga Dam. Unutar trgovačkog centra izložena je i cjelokupna kolekcija replika Rembrandtovih djela, pa privlači pozornost mnogobrojnih turista. City Fashion Jewellery je na prvom katu, radnja odiše luksuzom i izbor nakita je fantastičan. Na gala otvaranju su bile mnoge značajne ličnosti, a sam događaj je organiziran na svjetskoj razini. Veče su nam umnogome uljepšale poznata jazz-pjevačica Marjorie Barnes, koja je te večeri pjevala za goste, kao i zanimljivo kostimirane hostese. Svakako je bio provod koji ćemo dugo pamtiti.
Zakoračiti na europsko tržište je vrlo ambiciozan korak. Kakva je konkurencija u Nizozemskoj? Koje su Vaše konkurentske prednosti?
Ono što je nama bilo vrlo interesantno jest da za naš nakit u Nizozemskoj nema konkurencije! Jedinstven stil i dizajn koji odlikuje naše kreacije, do sad, izgleda, nije bio dostupan u ovoj zemlji, tako da smo prvi koji unose drukčiji, ekstravagantni statement nakit ručne proizvodnje na tržište koje je uglavnom uniformisano. Međutim, Nizozemke su vrlo moderne žene i shvatili smo da im je naš nakit donio dugo očekivano osvježenje i mogućnost da svom stilu dodaju unikatan pečat. Također, potrudili smo se i da kupnja u City Fashion Jewellery radnji postane jedinstveno iskustvo - luksuzna atmosfera, ekstravagantni komadi nakita, ljubazno i veselo osoblje, i najzad, osjećaj moći i glamura kad neki od unikatnih modela vidite na sebi. Svaki od ovih aspekata su nezamjenjivi, a kad shvatite da vas sve to ne košta onoliko koliko ste mislili, osmijeh na licu je zagarantiran.
Prema svim ekonomskim pokazateljima, i ocjenama samih gospodarstvenika, ovo je jedna od najtežih godina za poslovanje. Koje su najveće teškoće s kojima se suočavate na tržištu?
Upravo zbog tog općeg nezadovoljstva, jedina poteškoća koju, kao davatelji franšize, svaki put iznova moramo prevazilaziti je početna nevjerica. Ljudi koji se bave biznisom vrlo su nepovjerljivi i zatvoreni u početku, ali za kratko vrijeme shvate da je ovo doista posao koji je otporan na krizu. Baš u ovo vrijeme, kad nam svega manjka, žene imaju potrebu za nečim što će im udahnuti malo luksuza, a da, pri tom, ne potroše veliku sumu novca.
Koju vrstu nakita žene najviše kupuju u ovim kriznim vremenima?
Najviše se kupuju komadi raskošnog dizajna koji od jednostavne odjeće mogu napraviti glamurozan outfit. Nakit od poludragog kamenja je također vrlo popularan, osobito kad je riječ o poklonima. Žene su se već navikle da u našim radnjama uvijek mogu naći nakit koji im odgovara, tako da sve češće, odmah po kupnji odjeće, dolaze u naše radnje da je "upotpune" odgovarajućim nakitom.
Kakvi su planovi po pitanju daljnjeg širenja mreže van matičnog tržišta?
Iako smo vrata prve radnje u Srbiji otvorili u lipnju prošle godine, širenje našeg franšiznog sustava se odvija brzinom svjetlosti. Do kraja ove godine nam je u planu otvaranje franšiznih radnji u još tri zemlje Europske unije, a radimo i na tržištu SAD-a, Rusije i Bliskog istoka.
Zanimljivo je da, tako reći, posao pronalazi nas, pa vrlo malo energije ulažemo u traženje novih poslovnih partnera. Sam nakit je dovoljna reklama i ljudi koji dolaze iz inozemstva žele biti dio naše priče.
Kad je nešto dobro i kvalitetno, vijest se jako brzo širi, pa nije neobično što dobijamo tako velik broj ponuda za suradnju iz drugih zemalja. Ljudi se, jednostavno, "zaljube" u radnju u Beogradu, Amsterdamu ili Sarajevu, pa tako nešto požele imati i u svojoj zemlji. U lipnju smo sudjelovali na sajmu Europskih dizajnera nakita u Miamiju i tamo započeli suradnju s nekoliko tvrtki, tako da će nam sljedeća godina, vjerojatno, biti u znaku osvajanja američkog tržišta.
pročitajte članke

Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Suzana Daković iz Banjaluke prvi je primatelj franšize "Dvije šmizle". Sljedeće godine, slavi deset godina poslovanja.
Brosh je za sada otvorio dvije franšizne trgovine nakita, a Marina Erhartič, vlasnica koncepta, otkriva profil idealnog kandidata za primatelja i u kojim bi mjestima otvorili franšize
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.