Za tri godine na tri tržišta

Žaneta Badlíková
Slovenska tvrtka SpinaliS pod svojim brandom još od 2000. proizvodi i prodaje specijalno dizajnirane stolice koje spriječavaju bol u leđima i pomažu pravilnom držanju i sjedenju. Franšiznu mrežu razvijaju od 2008, a danas, pored Slovenije, tvrtka posluje u još 11 zemalja Europe. Iako trenutno pregovaraju s potencijalnim partnerima iz Švicarske, Saudijske Arabije, Dubaija i Njemačke, primatelje franšize bi voljeli pronaći na bilo kojem tržištu.
Vlasnik master franšize branda SpinaliS za tržište Češke postala je Žaneta Badlikova. Međutim, u dogovoru s davateljem franšize, otišla je i korak dalje i taj brand, za tri godine poslovanja, uspješno uvela i na tržišta Slovačke i Poljske.
Ono što je Badlikova bila spremna učiniti, naime, navelo ju je da potpuno promijeni dotadašnju poslovnu strategiju. - Napustila sam svoj raniji privatni posao trenera i pridružila se razvoju franšizne mreže SpinaliS u Češkoj. U početku, naročito sam cijenila i posebno mi je značila potpora koju sam dobila po pitanju marketinga, kao i sam know-how - kaže ona.
Kao najveću prednost poslovanja u franšiznom sustavu doživjela je to što, kako kaže, nije morala osmišljavati i razvijati novi prodajni model i strategiju. - Koristila sam postojeće modele i strategije koji su već bili provjereni, te je bilo dokazano i da dobro funkcioniraju. To mi je uštedjelo dosta vremena i novca i privuklo mnogo poslovnih partnera - kaže ona.
Sigurnost koju je time dobila olakšala je sam početak poslovanja i ohrabrila ju da razmišlja o mnogo ambicioznijim planovima. Nakon dvije godine razvoja posla u Češkoj proširili su se i na tržište Slovačke. - Već u 2011. smo imali četiri trgovine u našem vlasništvu i 18 franšiza.
U prošloj godini, poslovni planovi su još jednom podrazumijevali pomeranje granice tržišta. - Otišli smo korak dalje i započeli širenje franšizne mreže u Poljskoj - dodaje Badlikova.
pročitajte članke

Nisu farmaceuti, a ipak vode ljekarnu. Što su tražili i kako su kupili "apotekarsku" franšizu, reći će nam Katarzyna Kwiatkowska iz Poljske
Makedonsko Ministarstvo zdravlja objavilo je nedavno popis lijekova koji će se moći prodavati i u supermarketima i na benzinskim crpkama. Pooštrava se konkurencija ljekarnama.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.