Za tri godine na tri tržišta

Žaneta Badlíková
Slovenska tvrtka SpinaliS pod svojim brandom još od 2000. proizvodi i prodaje specijalno dizajnirane stolice koje spriječavaju bol u leđima i pomažu pravilnom držanju i sjedenju. Franšiznu mrežu razvijaju od 2008, a danas, pored Slovenije, tvrtka posluje u još 11 zemalja Europe. Iako trenutno pregovaraju s potencijalnim partnerima iz Švicarske, Saudijske Arabije, Dubaija i Njemačke, primatelje franšize bi voljeli pronaći na bilo kojem tržištu.
Vlasnik master franšize branda SpinaliS za tržište Češke postala je Žaneta Badlikova. Međutim, u dogovoru s davateljem franšize, otišla je i korak dalje i taj brand, za tri godine poslovanja, uspješno uvela i na tržišta Slovačke i Poljske.
Ono što je Badlikova bila spremna učiniti, naime, navelo ju je da potpuno promijeni dotadašnju poslovnu strategiju. - Napustila sam svoj raniji privatni posao trenera i pridružila se razvoju franšizne mreže SpinaliS u Češkoj. U početku, naročito sam cijenila i posebno mi je značila potpora koju sam dobila po pitanju marketinga, kao i sam know-how - kaže ona.
Kao najveću prednost poslovanja u franšiznom sustavu doživjela je to što, kako kaže, nije morala osmišljavati i razvijati novi prodajni model i strategiju. - Koristila sam postojeće modele i strategije koji su već bili provjereni, te je bilo dokazano i da dobro funkcioniraju. To mi je uštedjelo dosta vremena i novca i privuklo mnogo poslovnih partnera - kaže ona.
Sigurnost koju je time dobila olakšala je sam početak poslovanja i ohrabrila ju da razmišlja o mnogo ambicioznijim planovima. Nakon dvije godine razvoja posla u Češkoj proširili su se i na tržište Slovačke. - Već u 2011. smo imali četiri trgovine u našem vlasništvu i 18 franšiza.
U prošloj godini, poslovni planovi su još jednom podrazumijevali pomeranje granice tržišta. - Otišli smo korak dalje i započeli širenje franšizne mreže u Poljskoj - dodaje Badlikova.
pročitajte članke

Nisu farmaceuti, a ipak vode ljekarnu. Što su tražili i kako su kupili "apotekarsku" franšizu, reći će nam Katarzyna Kwiatkowska iz Poljske
Makedonsko Ministarstvo zdravlja objavilo je nedavno popis lijekova koji će se moći prodavati i u supermarketima i na benzinskim crpkama. Pooštrava se konkurencija ljekarnama.
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša