Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obveza i rizika i profita, kako za nas, kao davatelja franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat je da franšizne trgovine na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 posto svih trgovina pod brandom Extreme Intimo.
Jovan Blažić
Petak
31.05.2013
O tome kako su osvojili Europu, zašto franšizu smatraju dobrim modelom za širenje mreže, planovima i poslovanju - razgovaramo sa Jovanom Blažićem.
 

Brand Extreme Intimo je nastao u malom mjestu na zapadu Srbije - Arilju. Osim što je poznato po malinama, Arilje znaju i po brojnim proizvođačima pamučne konfekcije. Među njima se, međutim, izdvojila tvrtka Jasmil, koja je za desetak godina poslovanja uspjela svoj brand intimnog rublja predstavila na nekoliko tržišta Europe. Kakvi su daljnji planovi za širenje franšizne mreže, na kojim tržištima bilježe najbolje rezultate poslovanja i postoje li prepreke za širenje prodajne mreže - teme su o kojima razgovaramo s Jovanom Blažić, izvršnim direktorom tvrtke.

Brand Extreme Intimo iz Arilja uspjeo je osvojiti mnoga tržišta. Da li je to što tvrtka potječe iz malog mjesta bilo ograničavajući faktor?

Zapravo, ne. Ključ uspjeha je u atraktivnom i prepoznatljivom dizajnu naših proizvoda i ono što je najvažnije - u konstantnoj kvaliteti. Dostići određen kvalitet proizvoda je teško, ali još teže je održati tu razinu kvalitete uz povećanje obima proizvodnje. Mislim da nema razlike da li je tvrtka iz malog ili velikog mjesta, razlika je samo u tome da li je vaš proizvod konkurentan po kvaliteti i cijeni ili ne.

Imate vrlo razvijenu franšiznu mrežu prodavaonica u nekoliko zemalja. Zašto franšizni model smatrate pogodnim za širenje maloprodajne mreže?

Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obveza i rizika i profita, kako za nas, kao davatelja franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat je da franšizne trgovine na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 posto svih prodavaonica koje posluju pod brandom Extreme Intimo.

Kakvi su planovi za ovu godinu po pitanju franšiznog širenja, a kako je protekla prošla? Ima li nagovještaja da biste se mogli pojaviti na još nekom tržištu?< p>

Naš prioritet je i dalje širenje putem franšiznih trgovina, tako da smo i u protekloj godini otvorili više franšiznih nego naših radnji. Trend u ovoj godini se nastavlja. U pregovorima smo za otvaranje trgovina u Bugarskoj, Italiji, Slovačkoj.

Kakvo je trenutno tržište za širenje franšiza? Koji su najveći problemi?

Ljudi sve više uviđaju prednosti franšiznog sustava i odlučuju se podijeliti rizik s nekim tko ima know-how i tko je uspješan. Tako da svakog mjeseca imamo desetak upita za suradnju iz Europe, ali i iz Australije, Amerike, Argentine. Trenutno, najveća prepreka za daljnje širenje franšizne mreže su kapaciteti naše proizvodnje. Kako sam i rekao na početku, održati kvalitetu je za nas imperativ, tako da proizvodnju širimo postupno.

Na kojem tržištu za sada bilježite najbolje rezultate poslovanja?

Na domaćem tržištu u Srbiji smo lideri i tu bilježimo najbolje rezultate. Crna Gora je izuzetno važno tržište za nas, a veliki potencijal za širenje mreže vidimo na tržištu Rusije.