Franšiza je savršen poslovni model

Alexandre Duque Lourenco
Tržište njege ljepote ne poznaje granice. Kako su dva izvorno portugalska branda centara za njegu ljepote proširila svoju franšiznu mrežu izvan matičnog tržišta, kakve inovacije mogu ponuditi klijentima ovog regiona, te zašto je franšiza tako poželjan vid poslovanja - odgovora Alexandre Duque Lourenco, izvršni direktor tvrtki BodyConcept i DepilConcept.
BodyConcept i DepilConcept su danas vrlo prepoznatljivi brandovi na tržištu njege ljepote. Kada je koncept pokrenut i gdje do sada imate franšize?
Počeli smo razvijati posao prije osam godina, nakon što smo primijetili da nema dovoljno profesionalnih estetskih centara koji će pružiti vrhunsku uslugu, po pristupačnim cijenama. Vrlo brzo smo odlučili razviti i lanac franšiznih centara kako bi se ista kvaliteta usluge mogla dobiti u bilo kojem kraju svijeta. Trenutno smo vodeća tvrtka u branši u Portugalu, a prije dvije godine počeli smo se širiti i u druge zemlje: Poljsku, Češku, Zelenortske Otoke, Brazil, Slovačku, Švicarsku. Naravno, namjeravamo franšizu razviti i u Rumunjskoj, Mađarskoj, Ukrajini, ali i Hrvatskoj i Srbiji. Nadamo se da ćemo ubrzo pronaći partnere i u ovom dijelu Europe, koji bi bili spremni posveti se ovom poslu sa sličnim, ako ne istim žarom.
Kako ste odlučili razviti mrežu i ovom regionu?
Kada smo počeli širiti mrežu naših kozmetičkih i estetskih salona u Europi, prvo smo bili orijentirani na male države. Većina njih, kao i Portugal, spada u države u kojima je ekonomija počela jačati - Poljska, Rumunjska, Mađarska. U Poljskoj se, recimo, razvijamo već godinu i po dana i vrlo smo zadovoljni tamošnjim primateljem master franšize. Voljeli bismo postići isti rezultat i u ovom regionu. Naravno, u čitavoj Europi se još uvijek osjećaju posljedice ekonomske krize, ali smatram da u svim državama u kojima tražimo primatelja master franšize ima i mogućnosti za razvoj.
Za DepilConcept i BodyConcept se danas može reći da su uspješni internacionalni franšizni sustavi. Što mislite o franšizingu kao načinu poslovanja?
Franšiza je odličan poslovni model, savršen vid partnerstva koje podjednako donosi koristi i davatelju i primatelju franšize. Davatelj dobiva mogućnost da se brže razvija, a ljudi koji razmišljaju pokrenuti vlastiti posao dobivaju oproban recept poslovanja i mnogo manje muka. Smatram da je to dobar izbor za obje strane. Zapravo, vjerujem da je franšiza najbolji poslovni model na svijetu.
Što nam možete reći o samom konceptu? Što su inovacije koje klijenti DepilConcept-a ili BodyConcept-a mogu očekivati?
BodyConcept je kao veliki trgovački centar posvećen isključivo njezi tijela koji na jednom mjestu objedinjuje sve tretmane potrebne za postizanje ljepote tela. BodyConcept centar uključuje tzv. Esthetycal Gym, prostoriju s nekoliko ležajeva gdje možete dobiti tretmane za točno određene dijelove tijela. Svaki klijent koji dođe u naš centar prvo odredi koji dio tijela zahtijeva korekciju i poboljšanje. Zatim se preporuča poseban tip tretmana. Narednih mjesec dana, dva puta tjedno, klijent će proći kroz tretman koji djeluje samo na određeni dio tijela, i rezultati će na kraju biti fantastični. Također, pružamo i usluge klasične masaže, kavitacije, presoterapije. DepilConcept je specijaliziran za trajnu depilaciju, ali ima i dodatne usluge vezane za depilaciju nešto osjetljivijih zona poput lica.
Kakav biste savjet mogli dati ljudima koji žele kupiti franšizu?
Najbitnije je dobro proučiti svaki od franšiznih sustava koji djeluju na datom tržištu. Ako se uspiju identificirati s nekom vrstom posla, onda trebaju i biti sigurni da su budući partneri ozbiljni ljudi. Ako im brand dopadne, trebaju provjeriti i da li su vlasnici poslovnog koncepta profesionalci, iskusni davatelji franšiza. Lako je otvoriti franšizu - problemi, po pravilu, dolaze kasnije. Treba se takođe zapitati "Kakvu potporu mogu očekivati od davatelja franšize nakon pokretanja posla?" Mi smo, recimo, prošle godine bili proglašeni za najbolju franšizu u Portugalu, zahvaljujući i potpori koju smo osigurali našim primateljima franšize. Franšiza nije samo otvaranje nove poslovnice - davatelj treba podržati sve ljude u franšiznom lancu i pomoći im da opstanu na tržištu. Ako želite kupiti franšizu, budite vrlo oprezni i raspitajte se detaljno o razdoblju nakon pokretanja posla. Na tržištu njege ljepote djeluje veliki broj brandova koje samo zanima otvaranje novih kozmetičkih salona, bez ozbiljne potpore primateljima franšize.
Razgovor vodila novinarka rumunjskog portala Franchising.info.ru tijekom International Franchise and Branding Exhibition u Bukureštu.
pročitajte članke

Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.