Hrvatska udruga za franšizno poslovanje

Misija Hrvatske udruge za franšizno poslovanje (FIP) je promicanje i popularizacija franšiznog poslovanja, zaštita franšiznog poslovanja kroz promicanje Europskog etičkog kodeksa, edukacija i strukovno udruživanje te uspostavljanje regulative i certifikacije franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.
To je bitan faktor za promicanje poduzetništva općenito, koje je, opet, samo po sebi pokretač ekonomskog razvoja svake zemlje. U svim nastupima FIP podvlači se i to da je popularizacija franšiznog poslovanja vrlo bitan faktor za smanjenje nezaposlenosti u Hrvatskoj, što ona svakako i jest.
Želja FIP je da rad Udruge što više usmjeri prema razvoju i širenju franšiznog poslovanja i na lokalnoj razini uz pomoć članova koji su već profilirani stručni kadrovi, te da razradi lokalne programe djelovanja i uspostavi kontinuiranu i kvalitetnu suradnju na lokalnoj razini.
Predsjednik FIP: Ljiljana Kukec
Dopredsjednik: Nikola Oršanić
Tajnica: Gordana Čorić.
Franšizni sustavi koji apliciraju za članstvo u Hrvatsku udrugu za franšizno poslovanje moraju:
- Odgovarati definiciji franšiznog poslovanja koju određuje Etički kodeks franšiznog poslovanja Europske franšizne federacije, kao i principima koji podrazumijevaju franšizne sustave koji su usmjereni na dugotrajan i siguran uspjeh svih strana franšiznog ugovora te postojanje i prijenos testiranog "know how"-a sa franšizodavca na franšizoprimca za vrijeme trajanja ugovora kao i daljnje pružanje pomoći.* Ovi principi uključuju obavezu obaju strana na predočenje svih relevantnih informacija koje će odrediti prava i obaveze druge strane prema ugovoru i to prije potpisivanja franšiznog ugovora.
(*Ovo jasno i formalno razlikuje franšizno poslovanje od bilo kojeg drugog oblika poslovanja kao što su slobodni trgovački i distributivni lanci koji mogu uključivati ugovore o licenci, agencijske ugovore, tipove kooperativnih sistema itd.) - Imati dokaz da su kreirali franšizni paket i praktični lokalni koncept kroz operacije pilot sheme.
- Imati najmanje jednu prodanu franšizu na kraju prve godine članstva u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati pisani ugovor koji je u skladu sa zakonom Republike Hrvatske i Etičkim kodeksom Europske franšizne federacije.
- Imati pisanu izjavu o razumijevanju i prihvaćanju Etičkog kodeksa Europske franšizne federacije. Prihvaćanje Kodeksa mora se nastaviti kroz članstvo u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati dokaz da organizacija i financijsko stanje franšize ima plan za dugotrajan rad i djelovanje.
Popis značajnih aktivnosti udruge:
- Sve aktivnosti vezane uz primanje u članstvo u Europskoj franšiznoj federaciji i Svjetskog franšiznog vijeća (WFC)
- Sve aktivnosti vezane uz osnivanje Mediteranske franšizne federacije, Bejrut, Libanon 2009
- Desetgodišnje aktivnosti na međunarodnom umrežavanju Udruge
- Predavanje na EFF/IFA međunarodnoj konferenciji u Briselu 2007
- Serija predavanja na konferencijama u Srbiji te pomoć pri osnivanju Srpske franšizne asocijacije SURF
- Serija predavanja na konferencijama organiziranim od strane Slovenske franšizne udruge u Ljubljani
- Predavanja na GEA college u Ljubljani
- Suorganizacija 4 Međunarodna franšizna sajma od 2003-2007 u Zagrebu
- Organizacija 6 Međunarodnih franšiznih savjetovanja ( Forumi) od 2003 - 2011
- Godišnji izvještaji o franšiznom sektoru na sastancima Svjetskog franšiznog vijeća
- Serija radionica organizirane od strane Udruge Rosa za nezaposlene žene i za žene s oštećenjem sluha
- Serija radionica organiziranih u suradnji s Udrugom CESI za nezaposlene žene pod nazivom: „Stvaranje novih mogućnosti na tržištu rada“
- Suradnja s Udrugom Hrvatskih branitelja dragovoljaca domovinskog rata pri izvođenju serije tribina za mogućnosti za poduzetništvo branitelja
- Radionica u Ministarstvu obrane za trenere pri tranzicijskom uredu
- Predavanje na Mini konferenciji o franšiznom poslovanju u Zagrebačkoj školi ekonomije menadžmenta (ZŠEM)
- Mini konferencija o franšiznom poslovanju u Novinarskom Domu 2007 u organizaciji Veleučilišta Vern
- Serija predavanja na Veleučilištu Vern
- Serija predavanja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu
- Suorganizacija Okruglih stolova i radionica sa partnerima: Cepor, Centar za produzetništvo Osijek i dr.
- Suradnja sa , USAID, HGK, HAMAGOM, CEPOROM, MINPO i drugim institucijama na promociji i popularizaciji franšiznog poslovanja
- Suradnja s poslovnom školom Filaks
- Prijedlog izbornog kolegija Franšizno poslovanje za Veleučilište Vern kako izborni predmet u ljetnom semestru 2012.
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.