Hrvatska udruga za franšizno poslovanje

Misija Hrvatske udruge za franšizno poslovanje (FIP) je promicanje i popularizacija franšiznog poslovanja, zaštita franšiznog poslovanja kroz promicanje Europskog etičkog kodeksa, edukacija i strukovno udruživanje te uspostavljanje regulative i certifikacije franšiznog poslovanja u Hrvatskoj.
To je bitan faktor za promicanje poduzetništva općenito, koje je, opet, samo po sebi pokretač ekonomskog razvoja svake zemlje. U svim nastupima FIP podvlači se i to da je popularizacija franšiznog poslovanja vrlo bitan faktor za smanjenje nezaposlenosti u Hrvatskoj, što ona svakako i jest.
Želja FIP je da rad Udruge što više usmjeri prema razvoju i širenju franšiznog poslovanja i na lokalnoj razini uz pomoć članova koji su već profilirani stručni kadrovi, te da razradi lokalne programe djelovanja i uspostavi kontinuiranu i kvalitetnu suradnju na lokalnoj razini.
Predsjednik FIP: Ljiljana Kukec
Dopredsjednik: Nikola Oršanić
Tajnica: Gordana Čorić.
Franšizni sustavi koji apliciraju za članstvo u Hrvatsku udrugu za franšizno poslovanje moraju:
- Odgovarati definiciji franšiznog poslovanja koju određuje Etički kodeks franšiznog poslovanja Europske franšizne federacije, kao i principima koji podrazumijevaju franšizne sustave koji su usmjereni na dugotrajan i siguran uspjeh svih strana franšiznog ugovora te postojanje i prijenos testiranog "know how"-a sa franšizodavca na franšizoprimca za vrijeme trajanja ugovora kao i daljnje pružanje pomoći.* Ovi principi uključuju obavezu obaju strana na predočenje svih relevantnih informacija koje će odrediti prava i obaveze druge strane prema ugovoru i to prije potpisivanja franšiznog ugovora.
(*Ovo jasno i formalno razlikuje franšizno poslovanje od bilo kojeg drugog oblika poslovanja kao što su slobodni trgovački i distributivni lanci koji mogu uključivati ugovore o licenci, agencijske ugovore, tipove kooperativnih sistema itd.) - Imati dokaz da su kreirali franšizni paket i praktični lokalni koncept kroz operacije pilot sheme.
- Imati najmanje jednu prodanu franšizu na kraju prve godine članstva u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati pisani ugovor koji je u skladu sa zakonom Republike Hrvatske i Etičkim kodeksom Europske franšizne federacije.
- Imati pisanu izjavu o razumijevanju i prihvaćanju Etičkog kodeksa Europske franšizne federacije. Prihvaćanje Kodeksa mora se nastaviti kroz članstvo u Hrvatskoj udruzi za franšizno poslovanje.
- Imati dokaz da organizacija i financijsko stanje franšize ima plan za dugotrajan rad i djelovanje.
Popis značajnih aktivnosti udruge:
- Sve aktivnosti vezane uz primanje u članstvo u Europskoj franšiznoj federaciji i Svjetskog franšiznog vijeća (WFC)
- Sve aktivnosti vezane uz osnivanje Mediteranske franšizne federacije, Bejrut, Libanon 2009
- Desetgodišnje aktivnosti na međunarodnom umrežavanju Udruge
- Predavanje na EFF/IFA međunarodnoj konferenciji u Briselu 2007
- Serija predavanja na konferencijama u Srbiji te pomoć pri osnivanju Srpske franšizne asocijacije SURF
- Serija predavanja na konferencijama organiziranim od strane Slovenske franšizne udruge u Ljubljani
- Predavanja na GEA college u Ljubljani
- Suorganizacija 4 Međunarodna franšizna sajma od 2003-2007 u Zagrebu
- Organizacija 6 Međunarodnih franšiznih savjetovanja ( Forumi) od 2003 - 2011
- Godišnji izvještaji o franšiznom sektoru na sastancima Svjetskog franšiznog vijeća
- Serija radionica organizirane od strane Udruge Rosa za nezaposlene žene i za žene s oštećenjem sluha
- Serija radionica organiziranih u suradnji s Udrugom CESI za nezaposlene žene pod nazivom: „Stvaranje novih mogućnosti na tržištu rada“
- Suradnja s Udrugom Hrvatskih branitelja dragovoljaca domovinskog rata pri izvođenju serije tribina za mogućnosti za poduzetništvo branitelja
- Radionica u Ministarstvu obrane za trenere pri tranzicijskom uredu
- Predavanje na Mini konferenciji o franšiznom poslovanju u Zagrebačkoj školi ekonomije menadžmenta (ZŠEM)
- Mini konferencija o franšiznom poslovanju u Novinarskom Domu 2007 u organizaciji Veleučilišta Vern
- Serija predavanja na Veleučilištu Vern
- Serija predavanja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu
- Suorganizacija Okruglih stolova i radionica sa partnerima: Cepor, Centar za produzetništvo Osijek i dr.
- Suradnja sa , USAID, HGK, HAMAGOM, CEPOROM, MINPO i drugim institucijama na promociji i popularizaciji franšiznog poslovanja
- Suradnja s poslovnom školom Filaks
- Prijedlog izbornog kolegija Franšizno poslovanje za Veleučilište Vern kako izborni predmet u ljetnom semestru 2012.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.