Bez obzira na svo znanje koje netko može dobiti od davatelja franšize, uspjeh ovisi prije svega od visprenosti primatelja. Podrška svakako postoji, ali na tržištu se boriš sam. Automehaničaru neće doći nitko sa strane da popravi auto, mora sam, isto je i u franšiznom sustavu.
Momčilo Šećković (foto: obitelj Šećković na radnom mjestu)
Subota
06.04.2013
Momčilo Šećković je donedavno poslovao u okviru italijanskog franšiznog sistema Dama services. Sada, po isteku ugovora, spremniji je da sam bije poduzetničke bitke...
 

Kada je prije šest godina odlučivao zaplivati poduzetničkim vodama trebala mu je, kako kaže, dobra poslovna ideja. Pronašao ju je na Sajmu pirotehnike, na kojem je jedan od izlagača bila talijanska tvrtka Dama services koja se bavi regeneracijom tonera za pisače.

Šećkoviću se svidjela poslovna ideja. Posao regeneracije tonera je perspektivan, kako kaže, čak i u uvjetima krize jer se toneri uvijek koriste. Nakon potpisivanja franšiznog ugovora, postao je primatelj master franšize za Srbiju i Crnu Goru. - Franšiza je bila prilično skupa za tu vrstu posla, ali je poslovna ideja odlična. Uložili smo u opremu, prvu narudžbu, obuku i inicijalnu franšiznu naknadu oko 14.000 eura. Davatelji franšize su nas upoznali sa poslom do detalja. Obuka je kratko trajala, ali su nam u tih nekoliko dana objasnili na koji način da dođemo do klijenata i osvojimo tržište. Na njihovoj strani je dugogodišnje iskustvo, budući da diljem Europe imaju nekoliko stotina radnji. Nakon toga su nas pustili da se borimo... - kaže Šećković.

Vrlo brzo su osvojili tržište Pančeva, jer je u tom gradu i bila smještena radnja, pa je i poslovanje uglavnom oslonjeno na to tržište. - Poslovali smo po europskim standardima što nam je omogućio franšizodavac. Na prvom mjestu je bila kvaliteta. No, bez obzira na svo znanje koje netko može dobiti od davatelja franšize, uspjeh ovisi prije svega od visprenosti primatelja. Podrška svakako postoji, ali na tržištu se boriš sam. Automehaničaru neće doći nitko sa strane da popravi auto, mora sam, isto je i u franšiznom sustavu. Probleme na tržištu nam nisu, niti mogu, rješavati Talijani - kaže on.

Za pet godina, koliko je trajao ugovor, sustav se nije proširio, ali su oni opstali. Izbjegavali su raditi s velikim privatnim tvrtkama, pa čak i sa pojedinim državnim firmama da ne bi upali u problem nelikvidnosti zbog spore naplate potraživanja. Jednom se opekao i morao je preko suda naplatiti svoja potraživanja. - Radili smo za jednu veliku tvrtku šest-sedam mjeseci i nisu nam plaćali. Na sreću, kasnije smo uspjeli u kratkom sudskom procesu naplatiti potraživanja - kaže on.

Poduzetnici su, kako kaže, opterećeni velikim davanjima državi, ponajviše kroz poreze i doprinose na plaće, ali i razne druge namete. - Kada bih samo promatrao svoje poslovanje "kroz knjige", mogao bih zaposliti bar još dvoje radnika. Ali se plašim da bih, zbog kašnjenja u naplati i visokih obveza prema državi, mogao kasniti sa plaćom, a ljudi ipak od tog novca izdržavaju svoje porodice - kaže on.

U rješavanju spomenutih problema nije mu mnogo pomoglo to što je bio dio franšiznog sustava.

Međutim, Šećković dodaje da bi u franšizni sustav ušao ponovo ukoliko bi, kako kaže, naišao na dobru novu poslovnu ideju. - Bio bih zainteresiran za poslovnu ideju koja izgledala perspektivno, kao što je to bilo kada sam ulazio u franšizni sustav Dama services-a - kaže on.


Popularno na forumu